Employer branding se dá krásně vyčíslit. Nejsou to jen pojmy a dojmy, říká Kosař

Pokud chcete peníze na kampaň, musíte mluvit řečí finančního ředitele, říká v novém díle EB Talks Michal Kosař.

Tomáš HybešTomáš Hybeš

0Zobrazit komentáře

Co je hlavním cílem employer brandingu? Lepší firemní kultura, well-being zaměstnanců nebo lepší šance na získání talentů? „Konečný výsledek employer brandingu je vždycky zisk,“ vysvětluje v další díle EB Talks šéf employer brandingu v České spořitelně Michal Kosař. V novém podcastu z dílny CzechCrunche rozebírá s Tomášem Hybešem například i to, jak přenést employer branding do řeči čísel.

„Je potřeba to uchopit racionálně. To všechno, co děláme, má přitáhnout do firmy ty nejlepší lidi, aby mohla firma růst a měla zisk. Když máte i v malé firmě pět talentovaných lidí, kteří jsou schopni vygenerovat nějaký produkt, utéct konkurenci, nacházet věci, které na trhu chybí, tak rostete a vyděláváte,“ dodává Kosař.

Navíc je toto vysvětlení daleko srozumitelnější a hmatatelnější pro vedení firmy než pojmy jako například firemní kultura. „Když slíbíte, že přinesete zisk, tak vám i ochotněji dají peníze, které potřebujete,“ pokračuje Kosař s tím, že je vždy dobré mluvit například s finančním ředitelem v řeči čísel. On osobně přepočítává své výsledky na ROI (return on investment) neboli návratnost investice.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Kolik ho bude kampaň a věci s ní spojené stát počítá pomocí takzvaného funnelu (trychtýře). „Na jeden nástup potřebuješ třeba pět životopisů, abych je získal, potřebuji asi 100 návštěv na kariérních stránkách a když tam potřebuji dostat tolik lidí, potřebuji třeba pět tisíc impresí v onlinu,“ popisuje Kosař. Vše je jen potřeba velmi pečlivě měřit a hlavně vědět, že funnel není nic statického a je ho potřeba měnit a přepočítávat.

Jaké proměnné do funnelu vstupují, co všechno se podílí na jeho výsledné ceně a další zajímavosti si můžete poslechnout v druhém díle pořadu EB Talks na Spotify, Apple Podcastech a YouTube. Dozvíte se v něm také:

  • Jak pracovat s funnelem ve výpočtech financí potřebných na kampaň.
  • Jak převést employer branding do řeči čísel?
  • Co je levnější: employer branding nebo HR marketing?

Nastoupil v roce 1995 a pomohl z Avastu vybudovat globální firmu. Teď dlouholetý šéf Ondřej Vlček odchází

V Avastu začínal jako student na brigádách. Postupně se vypracoval až do role CEO a firmu řídil až do jejího spojení s americkým konkurentem.

Luboš KrečLuboš Kreč

ondrej-vlcek-avast31

Foto: Avast

Ondřej Vlček odchází z Avastu, respektive společnosti Gen Digital

0Zobrazit komentáře

Kyberbezpečnostní společnost Gen, která vznikla spojením české antivirové jedničky Avast s americkým NortonLifeLock, přijde o svého ikonického prezidenta – firmu opouští Ondřej Vlček, jeden z matadorů oboru a muž, který měl po boku zakladatelů Eduarda Kučery a Pavla Baudiše zásadní vliv na to, že se Avast stal globálním lídrem.

„Když jsem začínal v Avastu, byl to v roce 1995 jen sedmičlenný projekt, který seděl v komunistickém paneláku na okraji Prahy. Byla to pro mě ale víc než práce, byl to místo, kde se střetávaly sny a ambice. V tehdejších raných časech, kdy se internet teprve rozjížděl jako všední záležitost, jsme věděli, že kybernetická bezpečnost není jen důležitá. Ale že je zásadní,“ zavzpomínal Vlček v úvodu svého příspěvku na LinkedInu, kde svůj odchod oznámil.

Vlček totiž v Avastu, který se úplně původně jmenoval Alwil a Avast bylo jméno produktu, začal pracovat ještě jako student na brigádách. Ale postupně se vypracoval a v roce 2019 stanul v čele firmy jako její CEO. Spolu se svým předchůdcem a mentorem Vincem Stecklerem byl jedním z architektů převzetí druhé výrazné české antivirové firmy, a to AVG v roce 2016, a následného vstupu na londýnskou burzu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Po odchodu Stecklera, který v roce 2021 zemřel při autonehodě, kormidloval Vlček Avast náročným obdobím – jednak skrze covidovou pandemii, jednak Avast začal připravovat na spojení s větším konkurentem NortonLifeLock. Současně s tím byl po celou dobu i výrazným akcionářem společnosti, což mu vyneslo i místo v žebříčku magazínu Forbes nejbohatších Čechů a Češek.

„Když jsem se stal CEO v roce 2019, Avast už byl hodně výrazná společnost. Byli jsme veřejně obchodovaní, měli jsme přes 1 500 zaměstnanců a 400 milionů klientů po celém světě,“ zavzpomínal Vlček na sociální síti.

Avast byl po celou dobu mašinou na peníze, jejíž hrubý zisk před odpisy a daněmi, tedy takzvaná EBITDA, se pohyboval kolem 50 procent. A to zůstalo i po spojení s americkým Nortonem před dvěma lety – za první kvartál roku 2024 společnost Gen Digital, jak zní její jméno, měla tržby 967 milionů dolarů (v aktuálním kurzu přes 22 miliard korun) a zisk 569 milionů dolarů (přes 13 miliard korun).

ondrejvlcek-avast0

Přečtěte si takéNa Gen může být Česko pyšné jako na Avast, říká Ondřej VlčekPo fúzi jsem přikoupil další akcie. Na Gen může být Česko pyšné jako na Avast, říká Ondřej Vlček

Ondřej Vlček, který ve spojené společnosti už nebyl CEO, ale prezidentem, se nicméně v posledních letech hodně věnoval svým charitativním aktivitám, s manželkou Kateřinou totiž budují v Praze centrum paliativní péče pro dětské pacienty, na které vyčlenili několik miliard ze svého majetku.

„Dnes je moje srdce plné vděku a nadšení. Zatímco jednu kapitolu končím, nervozně očekávám nové příležitosti a výzvy přede mnou. Připíjím na nové začátky a pojďme znovu stavět,“ uvedl na LinkedInu.