Eurowag Martina Vohánky úspěšně digitalizuje silniční dopravu. V pandemii vyrostl na více než 3 miliardy korun
Poskytování integrované mobility v Evropě je v posledních letech nesmírně rostoucí segment. Česká společnost Eurowag, za kterou stojí miliardář Martin Vohánka, nabízí po celé Evropě prakticky vše, co se týká nákladní dopravy. Od finančních služeb přes nákup paliva a prodej telemetrů až po vlastní navigaci pro kamionovou dopravu. Jde o jednoho z největších evropských hráčů, jehož byznys za poslední rok rostl dvouciferným tempem.
I přes příchod pandemie se Eurowagu dařilo dál růst. Čisté tržby společnosti W.A.G. Payment Solutions, jež za značkou Eurowag stojí, dosáhly 125,5 milionu eur (přes 3,1 miliardy korun) a míra ziskovosti se zvýšila na 46 procent. Samotný zisk EBITDA, tedy před započtením úroků, daní a odpisů, činil 57 milionu eur (1,5 miliardy korun), což je meziroční růst o 22 procent. Milník byl překročen také v počtu zaměstnanců, který se v minulém roce přehoupl přes hranici jednoho tisíce.
Eurowag aktuálně nabízí více než 15 tisíc prodejních položek, které kupují zákazníci ze 30 zemí, a veškeré služby se následně využívají ve více jak 100 tisících nákladních vozidel. Patrně nejlepší definice, co přesně Eurowag dělá, zazněla minulý rok z úst majitele a zakladatele Martina Vohánky: „V Eurowagu stavíme něco jako Amazon pro mobilitu, kde na jednom místě najdete vše pro dopravce – od nákupu paliva, pneu až po finanční služby.“
Kamionová doprava je zcela jiný segment oproti osobní přepravě – a rozhodně nejde jen o velikost samotného auta. Řidiči kamionů musí řešit například mýtné, které stále nemá jednotný evropský systém, a tak je třeba mít pro téměř každý stát speciální platební jednotku v interiéru kamionu. I to je jeden z produktů, který Eurowag nabízí.