Facebook má za sebou nejrychleji rostoucí čtvrtletí za poslední roky. Jeho služeb aktivně využívá přes 3,5 miliardy lidí
Facebook ohlásil finanční výsledky za uplynulé čtvrtletí, které se znovu vydařilo nad očekávání analytiků. Společnost pod vedením Marka Zuckerberga, jež v červnu překonala hodnotu jednoho bilionu dolarů, v meziročním srovnání zaznamenala více než padesátiprocentní růst tržeb, navýšila čistý zisk a rostla také v oblasti počtu uživatelů.
O tom, že se Facebooku daří, není pochyb, což potvrdilo i první čtvrtletí tohoto roku. Může za to hned několik věcí, velkou měrou se ovšem do úspěšnosti platforem Marka Zuckerberga propsala i koronavirová pandemie, kdy lidé využívali Messenger, WhatsApp i Instagram pro komunikaci s rodinou a známými, s nimiž se nemohli fyzicky setkat.
Zásadní roli v jízdě Facebooku sehráli inzerenti, z nichž má firma jednoznačně největší tržby. Díky nim se Facebooku podařilo za minulé tři měsíce utržit přes 29 miliard dolarů (625 miliard korun), tedy zhruba o tři miliardy dolarů více než v prvním letošním kvartálu a o 56 procent více v meziročním srovnání. Jak informuje server CNBC, jde o nejrychlejší čtvrtletní růst od roku 2016.
3.51 billion people use Facebook, Instagram, Messenger or WhatsApp every month. pic.twitter.com/iHcQgDBxzc
— zerohedge (@zerohedge) July 28, 2021
Facebooku se v druhém kvartálu roku 2021 podařilo zvýšit i průměrnou cenu za reklamu o 47 procent a také dokázal o šest procent navýšit počet doručených reklam. Navíc očekává, že v podobném tempu bude pokračovat napříč celým rokem, byť mu klacky pod nohy hází Apple, který jeho příjmy z reklam na iPhonech a iPadech omezuje.
Pár dní před zveřejněním finančních výsledků navíc Facebook ohlásil, že přestane zadavatelům reklamy umožňovat cílení reklamy na uživatele mladší osmnácti let na základě jejich zájmů nebo dosavadních aktivit na všech svých platformách. To znamená, že na mladší uživatele budou moci cílit jen podle věku, pohlaví a lokace, přičemž změny by se měly projevit globálně do několika týdnů.