Facebook nově všem uživatelům umožní požádat o přezkoumání rozhodnutí o odebrání obsahu

mark

CEO Facebooku Mark Zuckerberg

0Zobrazit komentáře

Facebook představil dvě zásadní aktualizace týkající se ochrany uživatelů a publikování obsahu na své platformě. Interní pravidla, kterými se při odebírání závadného nebo nebezpečného obsahu doposud řídili zaměstnanci Facebooku, jsou nyní veřejně přístupné jako součást Zásad komunity. Všichni uživatelé této sítě budou mít ode dneška také možnost požádat o přezkoumání rozhodnutí o odebrání obsahu. Internetová společnost tím chce získat více zpětné vazby od uživatelů a omezit případná pochybení.

„Dáváme tímto krokem jednoznačně najevo, že znepokojivá či nebezpečná vyjádření, videa či fotky na Facebooku nemají své místo. Zároveň je podle nás důležité objasnit, podle jakých pravidel se při odebírání závadného obsahu rozhodujeme,“ říká Monika Bickert, globální viceprezidentka společnosti Facebook. Zároveň dodává, že internetová společnost chce vyzvat své uživatele k většímu zapojení do nahlašování nebezpečného obsahu, aby byla síť bezpečnější a její uživatelé více chráněni před manipulací, hrozbami a zneužíváním dat.

petrdvorak

Přečtěte si takéPetr Dvořák poskytl svému fintech startupu Lime seed investici ve výši 2,5 milionu korunPetr Dvořák poskytl svému fintech startupu Lime seed investici ve výši 2,5 milionu korun

O dodržování komunitních zásad a o kontrolu závadného obsahu se ve Facebooku stará globální tým složený z expertů na terorismus, projevy nenávisti, či bezpečnost dětí a mladistvých. Tým spolupracuje i s externími odborníky či akademickou sférou. K určování nebezpečného obsahu pak používá kombinaci automatizovaných technologií a nahlašování od uživatelů. Všechny podněty jsou přezkoumávány 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a s využitím více než 40 světových jazyků.

facebook

Od dnešního dne budou uživatelé Facebooku rovněž moci žádat o přezkoumání odebraného obsahu týkajícího se nahoty, sexuální aktivity, projevů nenávisti či násilí. Pokud bude odebrána fotka, video či konkrétní příspěvek, na profilu uživatele se objeví tlačítko s žádostí o přezkum. Facebook pak daný obsah přezkoumá do 24 hodin. V případě chyby bude potom odebraný obsah obnoven a nahlašovatel na to bude upozorněn.

Facebook v květnu v Evropě odstartuje sérii akcí s názvem Facebook Open Dialogues se zástupci své komunity, expertů a neziskových organizací. Podobné akce se budou v dalších částech světa konat v druhé polovině roku.

foto: Facebook PR

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Obrat Seznamu překročil 4 miliardy korun, jeho televize hlásí přes půl milionu diváků týdně

Jiří SvobodaJiří Svoboda

Seznam najdu tam co neznám (1)
0Zobrazit komentáře

Tuzemská internetová jednička Seznam.cz zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za minulý rok. Z nich vyplývá, že firma zakladatele Iva Lukačoviče navzdory silné zahraniční konkurenci roste, a to dokonce dvojciferným tempem. Místopředseda představenstva firmy Pavel Zima to oznámil v rozhovoru pro ČTK.

V roce 2014 poprvé obrat Seznamu překročil 3 miliardy korun, v dalších letech šlo o 3,41 a 3,70 miliardy a v minulém roce firma poprvé překonala 4 miliardy korun. Rostl i zisk, který překonal předloňský výsledek 1,1 miliardy korun. Zima uvedl, že více než polovinu tržeb tvořila tzv. programatická reklama.

delmart

Přečtěte si takéČeský prémiový supermarket Delmart začíná prodávat své potraviny přes internetČeský prémiový supermarket Delmart začíná prodávat své potraviny přes internet

Pro Seznam také dobře funguje sekce „Další zajímavé články z českého internetu“, která na hlavní straně shromažďuje odkazy na zpravodajský obsah partnerských webů a dělí se s nimi o výnosy z reklam. Před rokem tento feed zaznamenal 40 milionů kliků měsíčně, v současnosti je to podle Zimy již přes 100 milionů. Jeho funkcionality by se přitom měly letos rozšířit – plánují se uživatelské komentáře nebo zobrazování příspěvků podle jejich hodnocení.

seznam1

Kanceláře Seznamu na pražském Andělu

První čísla z Televize Seznam

V návaznosti na zpravodajský web Seznam Zprávy byla také v lednu spuštěna Televize Seznam, která již nyní vykazuje první zajímavá čísla. Týdně podle měření Asociace televizních organizací zasáhne 650 tisíc lidí, což ji řadí zhruba na úroveň kanálu ČT Art. Jak také řekl ředitel zpravodajství Seznamu Jakub Unger minulý měsíc na Seznam fóru, typickému divákovi televize je 30-50 let, je z krajského města, má rodinu a minimálně středoškolské vzdělání.

studio9

Zuzana Hodková ve zprávařském studiu Seznamu

Zatímco zpravodajský portál Seznam zprávy již pracuje s profitem, Seznam TV by se do něj měla dostat zhruba do roka. Televize prý nadále upravuje svoje vysílání, aby se přizpůsobila divákům – například večerní zprávy posunula až na 19:15 a 2. června bude vysílat finále České Miss. Zima dále dodal, že tento rok bude ve znamení reklamy, respektive zlepšování reklamního systému.

Nebezpečí z Mall Group?

Do černých čísel se nedávno dostala po dlouhých letech provozu také platforma Stream.cz, kterou sám Ivo Lukačovič nazval „obrovskou dírou na peníze“. Seznam Stream odkoupil v roce 2011 a v současné době ho sleduje týdně přes 1,4 milionu diváků.

stream

Stream.cz

Zároveň však Stream v poslední době  ztrácel po personální stránce ve prospěch nového mediálního projektu Mall Group, která je vedena Jakubem Havrlantem a podporovaná investory Petrem Kellnerem, Patrikem Tkáčem a Danielem Křetínským. Ze Streamu do něj nejdříve odešli producenti Lukáš Záhoř a Milan Kuchynka, kteří měli na starost například seriál Kancelář Blaník.

Později se k nim přidali i další tvůrci Streamu Veronika Koko Kokešová, Adam Gebrian, Jarda Konáš, Roman Vaněk a Pavel Zuna, společně s nimi pak i dramaturgové, scénáristé, střihači či vedoucí výroby pořadů Streamu.