Filmovou databázi FDb.cz koupila skupina HyperMedia. Chce začít šlapat na paty ČSFD
Už téměř 16 let funguje na českém internetu filmová databáze FDb.cz, na které najdete informace o filmech, režisérech a další zprávy z filmového světa, přičemž každý měsíc ji navštíví 660 tisíc uživatelů. Stále je to ale jen zhruba pětina oproti lídrovi trhu, konkurenční Česko-Slovenské filmové databázi (ČSFD), což se však má nyní měnit. FDb.cz totiž získává nový majitel a má s databází velké plány.
Známý sériový podnikatel Pavel Matoušek, který už na českém internetu založil celou řadu projektů, s Filmovou databází přišel v roce 2003. Těsnou nadpoloviční většinu ve firmě vlastnil spolu se svým kolegou Martinem Matouškem, zbylých 49 procent držela společnost United Movie Rentals a společně nyní celý projekt prodali do rukou firmy HyperMedia, která se zabývá internetovým marketingem a patří ji mimo jiné portál HyperInzerce.cz. Od jara pak HyperMedia většinově vlastní reklamní skupina BigBoard.
„S FDb.cz máme velké plány. Filmoví fanoušci se tak již nyní mohou těšit na mnoho pozitivních změn, které určitě přivítají, a stejně tak na proměnu webové stránky FDb.cz, která získá atraktivnější a uživatelsky příjemnější prostředí,“ říká Petr Beneš, výkonný ředitel společnosti HyperMedia, který na dotaz CzechCrunche odmítl prozradit, kolik Filmová databáze jeho firmu stála.
Ohledně budoucích plánů už byl ovšem Peter Beneš sdílnější. Hlavní konkurencí Filmové databáze je ČSFD.cz, které navštíví měsíčně tři miliony uživatelů, a právě na dotahování lídra trhu se chtějí HyperMedia v následujících měsících soustředit.
„ČSFD je pro nás v tuto chvíli hlavní konkurencí, ale určitě ji budeme chtít předčit hlavně kvalitním obsahem, čtivými recenzemi a celkovou přehledností stránek. Plánujeme také redesign celého webu,“ prozradil Beneš, podle kterého mají být recenze jednotlivých filmů a jejich hodnocení na prvním místě. Na FDb.cz tak mají uživatelé do budoucna najít kvalitnější obsah.
Filmovou databázi dnes podle Beneše navštíví 660 tisíc reálných uživatelů měsíčně a přilákat další má i zmíněný kompletní redesign webu, který bude počítat s responzivitou a lepším zobrazením na mobilních zařízeních, což byla dosud slabší stránka celého projektu. Byznys FDb.cz je nicméně postaven především na reklamních systémech a s ročním obratem v nižších jednotkách milionů korun je dlouhodobě ziskový.
Původní vlastníci z Filmové databáze kompletně odcházejí. Pavel Matoušek se nyní po projektech jako Benefi či AAApoptávka.cz věnuje novému byznysu, v němž opět spolupracuje s Martinem Matouškem. Jde o portál Modemi.cz, který slouží jako rychlý online vyhledávač módy a agregátor tuzemských obchodů.