Firmy se teď musí představovat online. V Česku nabízí digitální nástroje pro prezentaci Presentigo, Virtual Lab či Yord
Pandemie koronaviru do velké míry negativně ovlivnila možnosti prezentace výrobců a exportérů v zahraničí. Mnoho aktivit se najednou nemohlo odehrávat tváří v tvář, jak bylo zavedenou praxí, a bylo třeba se přesunout do online světa. Na inovativní české nástroje, které lze v oblasti digitální prezentace využít, se v soutěži Digital Promotion 4.0 podívala agentura CzechInvest.
Cílem bylo zmapovat různé nástroje, které jsou v Česku k digitální prezentaci produktů a služeb k mání. Vítězem se stala společnost Presentigo, následovaná firmami Virtual Lab a Yord. Nástrojů, které mohou při prezentaci na dálku pomoci, je ale u nás mnohem víc.
„Překvapilo nás množství firem, které se přihlásily a zároveň nabídly relevantní a funkční řešení. Ukázalo to, jak rozvinutý trh s inovativními digitálními nástroji máme. Jedná se o důležitý předpoklad, aby se Česko posunulo na přední příčky v žebříčku Global Innovation Index, a to především v hodnoceném kritériu sofistikovanosti trhu. Umění prodat je téma, kterému může digitalizace výrazně pomoci,“ říká generální ředitel agentury CzechInvest Patrik Reichl.
Vítězná společnost Presentigo se zabývá vývojem digitální prezentační platformy, jež zjednodušuje práci prezentujícím v terénu. Své fungování připodobňuje centrálně řízenému marketingovému „skladu“, který automaticky distribuuje obsah na koncové uživatele.
Presentigo dokáže pracovat s tradičním obsahem v PowerPointu či PDF, ale také s videem včetně interaktivního obsahu ve 3D a rozšířené či virtuální realitě. Firma navíc společně se společností Adastra vyvinula platformu Virtuloc, v rámci níž vyvíjí VR Showroomy, teda prodejní a výstavní místa v digitálním světě.
Druhé místo v soutěži Digital Promotion 4.0 obsadila firma Virtual Lab, která přináší virtuální a rozšířenou realitu do všech oborů lidské činnosti, kde to dává smysl. Například i do zdravotnictví, kde chce pomáhat se školením personálu nemocnic.
Českobudějovická společnost kromě tréninku soft i hard skills lidí vyvíjí VR a AR aplikace pro firemní sektor. Prostřednictvím své platformy Let’s Meet VR zprostředkovává setkání odkudkoliv na světě, a to hlavně za účelem představení produktů (přenáší do VR tzv. 3D digitální dvojče stroje), školení obsluhy či servisu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsTřetici vítězných projektů pak uzavírá pražské VR a AR studio Yord, které se soustředí především na agenturní vývoj. Mezi své klienty řadí firmy jako Škoda Auto, ČSOB nebo Adidas, ale své zkušenosti investuje také do tvorby vlastních inovativních produktů ve světě imerzní reality.
Firmám nabízí studio Yord virtuální showroom implementovaný do webového rozhraní, což mimo jiné znamená, že se ve virtuálním světe uživatel může procházet i bez VR brýlí nebo jakékoli specifické aplikace.
Porota hodnotila celkem sedmnáct technologických řešení a posuzovala například celkový vizuální dojem nástroje, jeho komplexnost, univerzálnost či uživatelskou přívětivost. V rámci soutěže porotu zaujaly také projekty VR3D, iShowroom, Jakes Technology a Fistro digital, katalog všech zapojených firem je možné najít na webu Digital Promo.
Digitální knihovna českého průmyslu
„Naším cílem není zapomenout na tradiční proexportní nástroje, které jsme využívali doposud, ale rozšířit si škálu možností, abychom byli lépe připraveni na další nouzové situace. Bez ohledu na okolnosti se zároveň snažíme identifikovat pro české firmy nové efektivní způsoby, jak mohou prezentovat své výrobky a služby,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro EU a zahraniční obchod Martina Tauberová.
V návaznosti na soutěž bude dále vytvořena platforma v podobě digitální knihovny českého průmyslu, jež by měla umožnit ucelenou prezentaci schopností a nabídky ČR napříč průmyslovými obory, a to s důrazem na synergie mezi českými firmami. Ministerstvo průmyslu a obchodu plánuje zahájit první kroky k jejímu vzniku v co nejkratším časovém horizontu.
„Na vznik této platformy bude MPO teprve vypisovat výběrové řízení. Výsledky soutěže tudíž nevypovídají o tom, kdo bude tvůrcem platformy. Nejdříve proběhne debata s partnery z řad podnikatelské veřejnosti, abychom si ujasnili představy jednotlivých průmyslových oborů a na jejich základě vytvořili určitý model a formulovali přesné zadání,“ doplňuje ředitel Odboru řízení exportní strategie a služeb Rudolf Klepáček.
Soutěž Digital Promotion 4.0 zorganizovalo Ministerstvo průmyslu a obchodu a CzechInvest ve spolupráci s CzechTrade a s podporou Asociace výrobců a dodavatelů zdravotnických prostředků.
Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost CzechInvest. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.