Firmy více digitalizují, díky tomu rosteme i my, říká šéf Abra Software, která poprvé utržila přes 300 milionů korun
Digitalizaci řeší už téměř každá firma. I když jde o buzzword několika posledních let, pandemie koronaviru a související potřeba přecházet na nová řešení online tento trend více urychlila. Z toho logicky těží firmy, které související produkty nabízí. Tuzemská Abra Software vyvíjí informační systémy na řízení podnikových zdrojů (ERP) a její výsledky za loňský rok stoupající zájem o takové služby potvrzují.
Ve fiskálním roce 2020/2021, který v případě Abry končí v červnu, pražská skupina dosáhla na obrat ve výši 300 milionů korun, což je přibližně o 10 procent více než rok předtím. Současně očekává navýšení zisku před zdaněním, úvěry a odpisy (EBITDA) z loňských 43 milionů korun o přibližně 30 procent.
„Růst si vysvětlujeme zejména vyšší poptávkou po digitalizaci procesů i celých firem. A to nejen díky pandemii, tato poptávka je dlouhodobá a pandemie ji jen zesílila. Také se nám podařilo úspěšně uvést na trh nový a plně cloudový ERP systém Abra Flexi,“ popisuje pro CzechCrunch Jaroslav Řasa, zakladatel firmy.
Právě vývoj softwaru Flexi, který je určen hlavně pro menší společnosti, se Abra rozhodla uspíšit v reakci na vyšší poptávku od firem. Aktuálně je už plně cloudový, díky čemuž samotní uživatelé potřebují jen webový prohlížeč a díky API je na systém možné napojit externí služby zákazníků, ať už jde o e-shop, interní aplikace nebo jiné nástroje.
Nyní tento software využívá již přes 2 300 firem, což představuje meziroční nárůst o pětinu, a nachází se mezi nimi jména jako Prusa Research, Eset, Liftago nebo Le Premier. Dalších více než 10 tisíc společností pak využívá ERP systém Abra Gen zaměřený spíše na větší firmy. Většina z klientů Abry se přitom nachází v Česku a na Slovensku, další jednotky pak ve Švýcarsku.
Obecně ale podle Řasy na situaci kolem pandemie firmy reagovaly spíše tvorbou nového druhu poptávek. „Poptávka po ERP systémech zůstala víceméně stejná jako před pandemií. Ovšem hodně rostla poptávka po rozvojových projektech od stávajících zákazníků, kteří potřebovali rychle digitalizovat některé dílčí procesy, přejít do cloudu nebo rozvinout e-commerce,“ popisuje.
„Cítíme vyšší tlak na automatizaci procesů, na nahrazování lidské práce v rámci implementace nového ERP řešení. Zákazníci si uvědomují, že změna ERP je šance podívat se znovu na fungování jejich firmy, provést její optimalizaci, automatizovat vše, co jde, a ušetřenou lidskou práci využít jinak,“ doplňuje zakladatel Abry.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.