Fisker uvádí produkční verzi svého elektrického reparátu. Jeho SUV má solární střechu a zvládne dobíjet i jiná auta
Ne vždy se dílo podaří hned napoprvé. Ostatně sám velký Henry Ford založil úspěšnou automobilku až na třetí pokus. Napoprvé to nevyšlo ani Henriku Fiskerovi, zakladateli automobilky Fisker, která je reparátem jeho původních nevydařených snah. Tam, kde to dříve nevyšlo se sportovním sedanem, to nyní Fisker zkouší s inovacemi nabitým elektrickým SUV, které se oficiálně představilo veřejnosti ve své produkční verzi.
Psal se rok 2008, když Henrik Fisker poprvé odhalil vskutku stylový, ale až příliš nepraktický (a především hrozivě drahý) model Karma. První dodávky plug-in hybridního sportovního vozu, který měl představovat triumf Fiskerovy práce, byly zahájeny v roce 2011. Ovšem již o rok později byly pozastaveny a z triumfu se stala noční můra. Vlastně můžeme hovořit o štěstí, že se Fiskerovi podařilo odprodat licenci na výrobu tohoto vozu do Číny, kde okolo něj vznikla nová automobilka Karma Automotive.
To Fiskerovi rozvázalo ruce a dalo šanci na druhý pokus. Muž, který dříve působil například u BMW nebo Astonu Martin, kde se podílel na designu vozů BMW Z8, Aston Martin DB9, V8 Vantage a dalších, dal sbohem navrhování rychlých vozů krčících se u země a se svou novou společností Fisker se vydal do podstatně praktičtějších vod.
Poučen ze svých chyb začal pracovat na SUV pojmenovaném Ocean, se kterým chce veřejnosti nabídnout velmi schopný a relativně dostupný elektromobil. Novinka se nyní představila ve své produkční verzi na autosalonu v Los Angeles a lze říct, že Fiskerův reparát by mohl vyjít. Ostatně který vůz nabízí středový displej s funkcí otáčení o 180 stupňů, solární střechu nebo schopnost nabíjet jiné elektromobily?
Právě otáčení displeje na šířku či na výšku stisknutím jediného tlačítka byla jedna z funkcí, které Fisker vychvaloval během prezentace. „Když používáte telefon a píšete na něm, držíte ho takto. Když fotíte nebo chcete sledovat film, telefon otočíte,“ řekl zakladatel a generální ředitel Fiskeru během prezentace vozu. K čemu přesně by tato funkce měla být využívána přímo ve voze, ovšem neprozradil.
Naštěstí byla automobilka v dalších informacích mnohem sdílnější. Proto víme, že Ocean bude dostupný hned v několika verzích. Otočný displej bude součástí verze nejvyšší, pojmenované Fisker Ocean Extreme, která bude zákazníkům dostupná za 68 999 dolarů (něco málo přes 1,5 milionu korun). Dočkají se jej však i držitelé předobjednávek takzvané launch verze vozu, která bude mít v podstatě totožnou výbavu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs