Fruitisimo otevřelo v Německu. Na expanzi českých ovocných barů posílají desítky milionů Wood & Co.
V Německu letos Fruitisimo otevře 11 poboček, další desítku pak v Rakousku a Polsku. I díky tomu může cílit na tržby převyšující půl miliardy.
V sítí ovocných barů Fruitisimo se expanze do Německa skloňovala poslední tři roky. A 1. února se po peripetiích způsobených pandemií covidu, ale také nečekanými překážkami na německém trhu, podařilo Janu Hummelovi a jeho týmu otevřít první pobočku v Drážďanech. Jen v Německu plánuje letos zahájit provoz v dalších jedenácti pobočkách, k tomu se rozkročí také do Rakouska a Polska. Růst Fruitisima navíc podpořila také investiční skupina Wood & Company, která svůj dosavadní tříprocentní podíl zvýšila na osm procent. Do projektu posílá nižší desítky milionů korun.
Krátce po otevření první německé pobočky zahajuje v pátek 24. února provoz pobočka druhá, situovaná v obchodním centru v Regensburgu, který je česky znám jako Řezno. A o dva týdny později má otevřít další ovocný bar v Mnichově. „Do června chceme mít v Mnichově tři bary. Tak jsme to plánovali na začátku, jenže v Německu všechno trvá mnohem déle, než jsme předpokládali. Rozproudilo se to až v momentě, kdy jsme najali německého country manažera, který má expanzi na starosti,“ říká zakladatel Jan Hummel.
Šéf ovocných barů po marné snaze dobýt německý trh v čele s českým šéfem expanze zjistil, že Němci dají spíše na Němce. Sám uznává, že kdyby něco takového tušil dříve, ušetřil by tím spoustu času a peněz. Nyní se ale Fruitisimo na sousedním trhu může začít zabíhat a Hummel plánuje jen letos otevřít celkem jedenáct poboček. A k tomu po pěti v Rakousku a Polsku.
„Ze tří zemí tak jdeme v jednom roce na šest. Nyní jsme v Polsku před podpisem první prodejny, která se otevře za dva měsíce. V Rakousku máme rozjednané tři lokality a jedna z nich bude taková ekologická vlajková loď, pro jejíž realizaci využijeme spoustu recyklovaných materiálů,“ přibližuje Hummel.