Google Bard už umí česky. Konkurence pro ChatGPT je konečně dostupná i v Evropské unii
Asistent od Googlu založený na umělé inteligenci odpovídá na konkurenci. Nově ho lidé mohou používat v češtině i slovenštině. A dokáže i mluvit.
Zatímco ChatGPT od OpenAI funguje v řadě jazycích od prvního dne, Google Bard ho až teď dohání. Kreativní asistent založený na umělé inteligenci z dílen nejpopulárnějšího vyhledávače světa počínaje dnešním dnem začíná fungovat v naprosté většině světa a ve více než čtyřiceti řečech, včetně češtiny a slovenštiny. Nově také bude umět mluvit.
Textový generátor Bard představuje kreativního spolupracovníka pomáhajícího zvyšovat produktivitu, vymýšlet nápady či podněcovat představivost – a uživatelé se ho mohou zeptat na širokou paletu dotazů. Od takových, které by normálně vepsali do vyhledávače, až po napsání pracovního e-mailu, kódu, naplánování výletu nebo navrhnutí loga.
„Bard se snaží spojit šíři světových znalostí se silou, umem a kreativitou našich velkých jazykových modelů. Čerpá informace z webu a poskytuje tak čerstvé a kvalitní odpovědi. Bard je raný experiment, který vám umožňuje spolupracovat s generativní umělou inteligencí,“ říká Jack Krawczyk, ředitel produktového managementu v Googlu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Google tak využívá svého know-how největšího vyhledávače světa a propojuje ho s výhodami generativních jazykových modelů, ovšem doposud tohoto nástroje nemohli využívat lidé v Evropské unii. Pravděpodobně se tak stalo kvůli unijním pravidlům na ochranu osobních údajů GDPR. Ostatně jeho konkurent ChatGTP už měl kvůli shromažďování citlivých dat takové problémy, že byl v Itálii dočasně zakázán.
Původně chtěl Google spustit službu Bard v Evropské unii už zhruba před měsícem, irský regulátor ovšem start zatrhl s tím, že technologická společnost nedodala dostatečné informace o dopadu tohoto textového generátoru na ochranu uživatelských dat.
Přiznaná nedokonalost a nové funkce
Uživatelé tak budou stát před volbou, zda používat do budoucna spíš ChatGPT, respektive jím poháněný prohlížeč Bing od Microsoftu, nebo zmíněný Bard od Googlu. V základní technologii se v zásadě neliší – oba systémy běží na základě velkých jazykových modelů, první na GPT a druhý na PaLM 2. Ten by měl lépe chápat slovní spojení, tím pádem generovat relevantnější odpovědi. Recenzenti, kteří služby porovnávali, si například v Bardu pochvalovali fakt, že chatbot je velmi explicitní o svých limitacích, třeba o pravdivosti informací, které podává.
Výhodou Bardu však může být napojení na další nástroje Googlu, například Lens, což slouží pro hledání obrázků. Díky tomuto spojení zvládne Bard obrázky i generovat. A co víc, nově bude možné obrázky použít i jako zadání. Bude tak možné tudíž jednoduše získat více informací o daném obrázku v psané formě. Tato funkce je zatím dostupná jen v angličtině.
Společně s jazykovým a geografickým rozšířením Google oznámil i další nové funkce. V první řadě bude Bard fungovat ve všech jazycích – nejen v psané, ale i v mluvené formě. Užitečné to může být ve chvíli, kdy si uživatel bude chtít poslechnout správnou výslovnost nebo celou vygenerovanou báseň.
Zároveň Bard následuje ChatGPT a umožní pojmenovávat a hledat v jeho předchozích konverzacích. Podobně jako v případě Bingu bude možné si zároveň vybrat z pěti person či možností, jak bude Bard odpovídat: jednoduše, dlouze, krátce, profesionálně nebo ležérně.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.