Google hlásí rekordní kvartál. Meziročně zdvojnásobil zisk a zvýšil tržby z reklam o 70 procent na 50 miliard
Jakmile v úterý skončilo obchodování na americké burze, někteří z největších technologických gigantů oznámili své finanční výsledky za poslední kvartál. Vůbec nejúspěšnější tři měsíce v historii má za sebou také Alphabet – mateřská firma Googlu těžila především z nárůstu výdajů na reklamu.
Celkové tržby vzrostly na 61,9 miliardy dolarů (1,3 bilionu korun), tedy o 61,6 procenta více oproti stejnému období za minulý rok. Čistý zisk se více než zdvojnásobil na 18,5 miliardy dolarů (402,4 miliardy korun) z téměř sedmi miliard dolarů ve stejném období loni.
„Ve druhém čtvrtletí se v mnoha částech světa zvedla vlna online aktivity. Naše dlouhodobé investice do umělé inteligence a služby Google Cloud nám pomáhají výrazně zlepšit digitální služby pro všechny,“ uvedl Sundar Pichai, šéf Alphabetu a Googlu.
Na jedné akcii investoři vydělali přes 27 dolarů. Zisk tak překonal rekord z předchozího čtvrtletí, kdy činil 17,9 miliardy dolarů. Provozní marže se taktéž výrazně zvýšila, a to ze 17 na 31 procent.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Samotná divize Google Cloud, na níž Alphabet velmi sází, zaznamenala meziroční nárůst v obratu o 53 procent, ale ani to zatím nestačilo na smazání záporné bilance. Podařilo se ji nicméně výrazně snížit – zatímco v druhém kvartálu roku 2020 činila ztráta 1,4 miliardy dolarů, letos už je to 591 milionů dolarů.
Jak už je ale v případě giganta z kalifornského Mountain View zvykem, největším dílem se o obří růst postaraly příjmy z reklamy. Na samotném Googlu stouply tržby meziročně o téměř 70 procent na 50,4 miliardy dolarů (1,1 bilionu korun) a zůstávají tak s velkou převahou hlavní složkou příjmů společnosti.
Ještě zásadnější procentuální skok zaznamenal YouTube, na němž příjmy vyskočily dokonce o 83,7 procenta na sedm miliard dolarů (152 miliard korun). Pichai na konferenčním hovoru s investory také zmínil, že peníze posílá zpět do oběhu a mimo jiné v uplynulém čtvrtletí vyplatila společnost pod jeho vedením nejvíce financí v historii i tvůrcům na YouTube.
Alphabet se nicméně bude do budoucna snažit alespoň trochu snížit svou závislost na tržním sentimentu. Ve své účetní závěrce také připomíná, že její představenstvo už dříve schválilo, že společnost může z trhů zpětně odkoupit akcie až v hodnotě 50 miliard dolarů.
Trh s digitální reklamou je na vzestupu, protože spotřebitelé kvůli pandemii koronaviru přesunuli velkou část nákupů na internet. To vede společnosti k tomu, aby lépe poznaly trh, a tak se zaměřují na data získaná z objednávek zákazníků a jejich aktivit na internetu.
Díky tomuto trendu si Alphabet užívá silné měsíce už několikáté období a předchozí, tedy první kvartál letošního roku nebyl výjimkou. Tehdy se společnosti meziročně zvýšily tržby o 34 procent na 55,2 miliardy dolarů a dosáhla i trojnásobného zisku oproti prvním třem měsícům roku 2020. Jeho reklamy se postaraly o tržby ve výši 44,6 miliardy dolarů, tedy o 32 procent více ve srovnání se stejným obdobím v roce 2020.
S přispěním ČTK.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.