Heureka prodala jeden ze svých nástrojů. Kupcem je český startup, v němž má sama podíl

Startup Disivo, který pomáhá s cenotvorbou a monitoringem, přebírá konkurenční nástroj. Díky tomu se chce více prosadit v západní Evropě.

Peter BrejčákPeter Brejčák

disivo_foto

Foto: Disivo

Spoluzakladatelé startupu Disivo Petr Bláha a Ondřej Žádník

0Zobrazit komentáře

Startup Disivo vznikl před čtyřmi roky jako nástroj pro dynamickou cenotvorbu a monitorování. Zjednodušeně řečeno tak zejména e-shopům pomáhá nastavovat správné ceny. Teď oznámil zásadní strategickou akvizici konkurenčního nástroje pro monitoring cen Azor, který doteď spadal pod křídla skupiny Heureka. Cena transakce přitom nebyla komunikována.

„Akvizice nám umožní zrychlit expanzi na nové trhy a rozšířit naše portfolio. S nástrojem Azor v portfoliu budeme moci poskytovat komplexnější služby, které našim klientům pomohou lépe řídit cenové strategie a zefektivnit jejich operace,“ komentuje transakci ředitel Disiva Petr Bláha.

Podle vyjádření akvizice umožňuje Disivu výrazně urychlit expanzi na nové trhy a rozšířit portfolio o další nástroje pro řízení cenových strategií. Zajímavostí přitom je, že do Disiva ještě v roce 2021 investovala sama Heureka, která ve startupu drží podíl ve výši 12,5 procenta. Mezi jeho další investory patří například fond N1.

Podle oficiální závěrky za rok 2023 Disivo loni dosáhlo čistého obratu bezmála 21 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 60 procent z předchozích 13 milionů. Meziročně startup zlepšil své hospodaření, zatímco v roce 2022 vykázal ztrátu ve výši 3,6 milionu korun, loni to bylo půl milionu.

Většina (téměř 70 procent) příjmů přitom podle vyjádření pochází z České republiky a ze Slovenska, zbylých třicet procent pak z regionu německy mluvících zemí a dalších států v západní Evropě.

„Akvizice pro nás znamená zásadní změnu – nejenže jsme zvýšili naše příjmy přibližně o 50 procent, ale hlavně nám to umožňuje poskytovat našim klientům ucelenější a lepší služby,“ popisuje Bláha na svém LinkedInu. Tento krok má představovat posílení Disiva v oblasti konkurenčního monitoringu a má být klíčovou součástí strategie pro expanzi právě do západní Evropy.

Azor funguje jako online nástroj, jenž umožňuje monitorovat ceny produktů na vybraných platformách jako srovnávače, online tržiště i e-shopy, a porovnávat je s cenami klienta. Tím jeho klienti získávají data pro nastavení cenových strategií a mohou automatizovat klíčové činnosti. Mezi uživatele Azoru patří známí hráči včetně Alzy, matky Datartu HP Tronic, Kytary.cz, Bonami a Benu. Naproti tomu se Disivo zaměřuje na střední a větší e-shopy a poskytuje jim nástroje pro dynamickou cenotvorbu, optimalizaci marketingových akcí, analytiku výkonu a přehled produktů.