Přes 17 miliard dolarů. Právě takovou má hodnotu americká technologická společnost Slack na newyorské burze, kam minulý měsíc vstoupila. Tento stále jen 10 let starý technologický jednorožec provozující stejnojmennou komunikační platformu v současnosti bezpochyby patří k tomu nejžádanějšímu, co americké Silicon Valley nabízí.
Nástroj, který usnadňuje online komunikaci mezi malými, středními i velkými týmy, totiž každý den použije přes 10 milionů uživatelů a nic nenasvědčuje tomu, že by se trajektorie růstu měla jen tak zastavit. V rámci rapidního rozvoje, kterým firma ve všech směrech prochází, se nejužší vedení nedávno rozhodlo rozšířit i místo působnosti.
Slack proto před několika měsíci ve spolupráci s renomovaným americkým interiérovým studiem Studio O+A otevřel v San Francisku zbrusu nové a netradiční sídlo.
Lobby v prvním patře
Šéf Slacku Stewart Butterfield jakožto vášnivý milovník přírody, horolezectví a pěší turistiky vyslal požadavek, aby každá část kanceláře připomínala určitý typ vegetace. Zatímco jedno patro vizuálně vychází ze Sonorské pouště ve Spojených Státech, další slouží jako knihovna a bere si inspiraci z amerického jezera Tahoe.
Najdeme zde však i části imitující ledovec, vodopády nebo sopečný kráter. To vše na obrovské ploše 28 tisíc metrů čtverečních a 10 patrech, kde mají zaměstnanci i vedení k dispozici všechny vymoženosti dnešních moderních kancelářských budov.
Podívejte se, jak to uvnitř vypadá.
Lokalita: San Francisco, Kalifornie Datum dokončení: 2019 Velikost: 28 000 m2 Design:Studio O+A Fotky:Garrett Rowland
Náhrada skutečného masa za umělé. Gastronomický trend, který je řadě konzervativních lidí proti srsti, ale jasně ukazuje, kam se celé toto odvětví posouvá. Byť maso ze zvířat z trhu jen tak nevymizí, dost možná se za několik desítek let stane až sekundárním zdrojem. A právě proces této gastronomické budoucnosti se bude rozebírat za několik týdnů i v Praze.
Na dveře totiž klepe další ročník technologického festivalu Future Port Prague, jehož podstatnou část zabere právě udržitelná výroba „zdravějšího“ masa bez nutnosti chovat a porážet zvířata. Tento záměr jde nejen ruku v ruce s názory vegetariánské komunity, ale také s inovativními laboratorními postupy, díky nimž umělé maso vesměs vzniká.
Své o tom ví celá řada firem. Třeba Beyond Meat, které produkuje placky z hrášku či kokosového mléka, Impossible Foods, jež svým falešným masem z heme zásobují i obří fastfoodový řetězec Burger King, nebo startup NovaMeat, jehož zakladatel Giuseppe Scionti tiskne alternativní flákoty na 3D tiskárně. Logicky ale nejsou sami.
Foto: New Age Meats
Vepřová klobása z laboratoře od New Age Meats
K omezení masivních jatek, v rámci kterých se má každý den za účelem konzumace porazit až 160 milionů zvířat, chce přispívat například i Brian Spears ze společnosti New Age Meats. Ten se díky svému chemickému zázemí zaměřuje na produkci masa čistě z buněk zvířat namísto zvířat samotných. Jeho vlajkovou pochutinou jsou vepřové klobásy, které i dle ohlasů veřejnosti sklidily slušný úspěch.
Spolu s Brianem Spearsem na Future Port Prague vystoupí i Vitor Espírito Santo, biomedicínský inženýr s více než 10letou zkušeností v oblasti výzkumu kmenových buněk, který se trendem alternativního masa také zabývá. Dokonce jej se svým kuchařem před zraky účastníků přímo na festivalu připraví, nicméně pouze o vaření jeho přítomnost nebude.
Foto: New Age Meats
Zakladatel a CEO New Age Meats Brian Spears (vlevo) v laboratoři
Jakožto ředitel takzvaného buněčného zemědělství ve společnosti JUST, zabývající se rozvojem udržitelných potravin pomocí nových technologií, bude rozebírat i principy, jak laboratorní maso vzniká a jak se mu podařilo nastavit první dodávky do vybraných asijských restaurací.
Lepší dostupnost pro chudé oblasti
Umělé maso nevzniká jen tak z rozmaru. Záměrem výrobců je také snaha o nasycení rostoucí globální populace, která ve zpravidla chudších částech planety k „normálnímu“ masu nemá přístup, a pokud by jí bylo možné doručit alternativní verzi se stejnou chutí a minimálně podobnými živinami, šlo by o ideální scénář.
„Jakmile se maso pěstované z kmenových buněk stane běžně dostupné, obrátí to úplně naruby masný průmysl. Pro současný způsob jeho produkce už nebude žádný důvod. A to nejen z hlediska etiky kvůli zabíjení zvířat, ale i čistě ekonomicky a ekologicky,“ říká Martin Holečko, zakladatel Future Port Prague.
Foto: JUST
Firma JUST vyrábí vejce z rostlin
Podle Holečka totiž na uměle vypěstované maso nepotřebujete žádná antibiotika, ušetříte polovinu energie, stačí vám pětkrát méně vody, stokrát méně půdy a při tom všem vyprodukujete zároveň desetkrát méně skleníkových plynů.
Na toto téma bude hovořit mimo jiné i Tony Hunter, konzultant v oblasti AgriFood Tech, jinak řečeno exponenciálních technologií v zemědělství, který se zabývá inovativními způsoby, jak jídlo obecně (ne nutně pouze falešné maso) doručovat právě do zmíněných oblastí.
Sekundovat mu bude Ambuj „AJ“ Jain, zakladatel organizace Feed a Billion, která zásobuje chudé části Země speciálním nápojem tvořených z lokálních potravin s potřebnými nutričními hodnotami.
Budoucnost potravin pod jednou střechou
Na letošním Future Port Prague, kterého je CzechCrunch mediálním partnerem, se toho ale z potravin budoucnosti představí vícero. Problematika se stočí mimo jiné i na unikátní metodu aeroponie, což je pěstování rostlin pomocí vzduchu a aerosolu, potraviny vyrobené z hmyzu (respektive z hmyzí mouky), vertikální farmaření nebo stravování ve vesmíru.
Letošní technologický festival Future Port Prague se přesouvá z holešovické tržnice na Výstaviště a ve dnech 10. až 11. září tak je na co se těšit.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.