Hra na oliheň Netflixu přinese téměř miliardu dolarů. A jeho ředitel říká, že už nejspíš vzniká další podobný hit
Netflix má za sebou poměrně náročné období. S oslabením pandemie ubylo zájemců o streamovací služby a zároveň nebylo je čím lákat kvůli omezením natáčení v době lockdownů. To ale bylo už před několika měsíci – teď svět ovládla Hra na oliheň a firmě se ve třetím čtvrtletí podařilo překonat očekávání. Její spoluředitel Reed Hastings při ohlašování finančních výsledků také zmínil, že další nový hit se v útrobách společnosti nejspíš už peče.
Nedokázal by ho přitom jmenovat, i kdyby chtěl. Jak už totiž on i jeho nejbližší kolega Ted Sarandos zmínil v minulosti, strategií Netflixu není složitě kalkulovat s tím, co uspěje a co ne. Místo toho se snaží být otevření zajímavým nápadům, které pak i přes počáteční skepsi mohou uspět více, než kdokoliv předpokládal. Přesně to se stalo třeba s předchozím králem žebříčku oblíbenosti, seriálem Bridgertonovi, a platí to i pro Hru na oliheň.
Jak už jsme psali dříve, tvůrce korejského thrilleru pro svůj námět dlouho nemohl sehnat financování, protože se dílo producentům zdálo příliš zvláštní. V Netflixu, hledajícím nový obsah pro místní publikum, ale okamžitě zaujal. Ani streamovací služba však nečekala, že o seriál bude velký zájem mimo zemi původu, natož aby s velkým náskokem opanoval žebříčky popularity.
Před týdnem se objevila informace, že si Hru na oliheň za prvních 28 dnů pustilo 111 milionů domácností, od té doby ale počítadlo přehrání ještě zrychlilo a počet zhlédnutí narostl už na 142 milionů. Seriál, jehož vytvoření Netflix vyšlo asi na 22 milionů dolarů (480 milionů korun), má firmě podle informací Bloombergu přinést kolem 891 milionů dolarů, v přepočtu přes 19 miliard korun.
Tato částka je takzvaná „impact value“, tedy metrika používaná Netflixem pro vyjádření potenciálního zisku, který si od seriálu streamovací platforma slibuje. Hodnota počítá například s odhadovaným přílivem nových uživatelů, kteří si kvůli Hře na oliheň službu předplatí. Není tedy divu, že i sám tvůrce seriálu, byť s tím původně vůbec nepočítal, nyní označuje pokračování za takřka nevyhnutelné.
Korejský dystopický thriller o sociálních nerovnostech nicméně není jediným hitem Netflixu z poslední doby. Počátkem března na streamovací službu dorazila minisérie Služka, která přes poměrně náročné téma také velice zaujala. Sociální drama o svobodné matce prodírající se těžkým životním obdobím, jež jsme doporučili i v newsletteru CC Watch, má naběhnuto k 67 milionům zhlédnutí za první čtyři týdny. Pokud toho dosáhne, přeskočí Dámský gambit jako nejsledovanější minisérie streamovacího giganta.