Hříčka v Malování? Footshop má nové logo, které je podle Petera Hajdučka promyšlenější, než se může zdát
Footshop odjakživa charakterizovala silueta tenisky, pod kterou společnost Petera Hajdučka dokázala velké věci. Od expanze na zahraniční trhy přes prodej prémiového sortimentu až po limitované spolupráce s giganty jako Adidas nebo KangaROOS. Pod svým ikonickým logem se Footshop vypracoval na špičku ve svém oboru a teď, po devíti letech od svého vzniku, přichází výrazná vizuální proměna.
Zvučný prodejce streetwearové módy s loňským obratem okolo 760 milionů korun se spojil s grafickým studiem Najbrt, aby společně představili novou vizuální identitu. Přesněji řečeno směsici nových log, které mají lépe zdůrazňovat prémiovost značky a podněcovat její zdravou drzost, jež se prolíná napříč „footshopáckou” nabídkou. V mnohých sice může vyvolávat pocit, že byla nová vizuální identita vyrobena pět minut před schůzkou v legendárním programu Malování, ale z toho si Peter Hajduček nic nedělá, naopak.
„Pro nás není podstatný symbol jako takový, ale celý systém, který se za novou vizuální identitou skrývá. Vzhledem k jeho promyšlenosti a propracovanosti tak lépe dotváří představu o Footshopu jako otevřené a dynamické platformě,“ říká třicetiletý šéf Footshopu, který před časem předal část své každodenní agendy novému provoznímu řediteli Martinu Katzerovi.
Jak je z návrhů patrné, nové paletě custom log, na nichž obě strany dlouho pracovaly, dominuje jednoduchý nápis Footshop, na který byl použít odlišný font. To, co vyvolává diskuze, jsou ovšem netradičně pojaté linky, které se do názvu propisují a poměrně zběsilým způsobem ho doplňují. Ty mají podle kreativců z Najbrtu zdůrazňovat spontaneitu a bezprostřednost.
„Šlo o to zachytit street smart drzost, se kterou můžete něco škrtnout, na něco se podepsat, ale zároveň to jen punkově nenegovat, ale s jistým infantilním optimismem vytvořit něco rozverně nového. Čáry jsou podložené disciplinovaným řemeslem a expertízou,“ popisuje studio, které se v minulosti postaralo například o návrh nového loga pro pražskou Národní galerii.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsFootshop tak od dnešního dne nechává svůj poněkud konzervativní přístup k vizuální identitě firmy za sebou a překlápí se do nové éry, ve které chce mimo jiné nastavit nové mantinely všem kreativcům. To Hajdučkova společnost považuje za bytostně důležité, jelikož patří mezi jedinečného hráče na českém trhu, který se snaží navazovat nápadité teniskové spolupráce, kvůli kterým oslovuje i zahraniční giganty.
S novou směsicí log chce dále sjednotit svou digitální komunikaci, na které v jeho řadách čím dál více záleží. Už dávno totiž nepůsobí čistě jen ve sneakers byznysu, ale šlape i do oblečení. Důkazem může být i nedávno ohlášený second hand s prémiovou módou za nižší ceny, který přišel spolu s desítkami milionů v investicích, jež bude Footshop využívat pro otevírání nových zahraničních poboček a digitální inovace.
Zásadním bodem pro Footshop může být i příchod zmíněného Martina Katzera na pozici provozního ředitele a prakticky pravé ruky Petera Hajdučka. Ten bude zodpovědný za každodenní provoz a vzhledem k jeho zkušenostem ze společnosti Eyelevel, která navrhuje moderní prodejny pro značky typu Nike, Adidas, Vans nebo The North Face, se jeho jmenování zdá být dobrou volbou při další expanzi.
Pokud se chcete o Footshopu dozvědět víc, poslechněte si náš CzechCrunch Podcast s jeho zakladatelem Peterem Hajdučkem. A jak vypadá kompletní nová vizuální identita Footshopu, se můžete podívat zde.