IKEA jde vstříc udržitelnému byznysu. V Česku míří do regionů a nábytek chce vyrábět i z kávové sedliny
Ekologie, udržitelnost, cirkularita, lepší život a pozitivní dopad na naši planetu. To jsou hlavní hodnoty, které budou symbolizovat v následujících letech veškeré aktivity IKEA. Nábytkářský gigant loni v Česku vyrostl na více než 10 miliard korun v tržbách, ale čísla nejsou to jediné, co ho zajímá.
„Abychom dokázali uspokojit současné potřeby našich zákazníků, procházíme největší transformací v historii IKEA. Součástí naší vize vytvářet lepší život pro mnoho lidí je i závazek přejít do roku 2030 jen na obnovitelné a recyklovatelné materiály a splnit tak cíle v rámci strategie udržitelnosti,“ říká Mounia El Hilali, generální ředitelka a manažerka pro oblast trvalé udržitelnosti IKEA.
El Hilali má na starost vedle českého trhu také ten maďarský a slovenský, ale podělit se o to, jaké hodnoty jsou pro její firmu klíčové a co na tuzemském trhu chystá, přijela s novináři osobně. IKEA totiž už dávno není jen o jednorázovém nábytku, který si koupíte maximálně na pár let, a pak ho vyhodíte. IKEA vstupuje do nové éry.
Švédská firma, pro kterou je vedle nábytku stále důležitější také například jídlo nebo chytré produkty, si vzhledem ke své velikosti uvědomuje i svou zodpovědnost, která se týká jednak jejích zákazníků, tak i naší planety. Jen v Česku loni utržila 10,7 miliardy korun, meziročně vyrostla o 6,3 procenta a rekordní byl i zisk.
Více než 10 milionů lidí, kteří loni čtyři obchodní domy IKEA v Česku navštívili, se mohou v následujících letech těšit na další zlepšování služeb. „Neustále pracujeme na zlepšování našich služeb a dostupnosti pro co nejvíce lidí. Abychom splnili očekávání zákazníků, investujeme do nových kanálů, inovativních formátů obchodních domů a digitálních platforem,“ doplňuje Mounia El Hilali.
Pokud převedeme její slova do reality, znamená to, že IKEA například v blízké době značně vylepší svůj web, a to jak pro prohlížení a nákup na počítačích, ale i na mobilech, odkud je přístupů stále více. Ostatně online nákupy firmě loni v Česku narostly více než o třetinu. I proto se IKEA v roce 2020 vydá do regionů, aby byla blíže k zákazníkům mimo velká města.