Individuální přeprava po Praze jede. Český Revolt hlásí u svých koloběžek a skútrů trojnásobný zájem
Koloběžky Revolt dál zůstávají v ulicích a pomáhají lidem s individuální přeravou
Fotky prázdných ulic Prahy včetně běžně nejnavštěvovanějších turistických míst budou zřejmě dlouho unikátními kousky v albech mnoha fotografů. Z ulic kvůli karanténním opatřením nevymizeli pouze turisté, ale prakticky úplně všichni včetně elektrických koloběžek Lime. Jejich tuzemskou konkurenci ovšem na snímcích najít můžeme.
„Zůstali jsme v ulicích, protože jsme chtěli lidem nabídnout dostupnou individuální přepravu, která je s ohledem na šíření koronaviru bezpečnější,“ hlásí do telefonu šéf startupu Revolt Pavel Kuchta, který teď řídí celý byznys na dálku z Ostravy, kde má firma sídlo. Zatímco jeho malá žlutá autíčka nejezdí, koloběžek a skútrů je v Praze několik stovek a lidé je hojně využívají.
Kuchta tvrdí, že poptávka je teď oproti stavu před vypuknutím pandemie trojnásobná, což podle něj potvrzuje dvě věci. Jednak dobré rozhodnutí, nechat jednostopá vozidla v ulicích a nabídnout lidem alternativu proti MHD, která teď není s ohledem na přenos koronaviru tak bezpečná, a jednak to, že o přepravu na koloběžkách mají skutečný zájem i domácí, tedy Češi.
To je totiž při jakékoliv debatě o tom, zda jsou sdílené elektrické koloběžky v Praze dobrý nápad, nebo ne, velké téma. V Praze na nich často jezdí turisté, kteří podobné služby znají ze zahraničí, a mnoho domácích v nich tak vidí „nepřítele města“. Výjimkou není porušování předpisů, například při jízdě po chodníku, nebo pohazování koloběžek všude možně.
To samozřejmě není jen výsada turistů, vzorně se nechovají ani někteří tuzemští řidiči, ale Pavel Kuchta teď říká, že je rád, že si Revolt minimálně ověřil, že o sdílenou mikromobilitu mají skutečný zájem i domácí. „Kdy jindy si to ověřit, než když v Praze žádní turisté nejsou. Ověřili jsme si, že zájem je, navíc od vypuknutí pandemie prakticky nemáme problém se špatným parkováním nebo odkládáním,“ říká Kuchta s tím, že aktuálně už má Revolt přes 15 tisíc uživatelů.
Šéf tuzemského startupu, který začínal s malými elektroautíčky a postupně rozšířil svou flotilu, nechce veškerou vinu svalovat na turisty. Podle něj hraje roli i celkově větší obezřetnost, kterou teď lidé mají, ale ať je to, jak chce, Kuchta chce dobré chování především udržet i do budoucna. Snadněji se pak bude služba rozvíjet a slyší na to i jednotlivé městské části.