Česká módní značka Vuch získala investici od fondu eRockets. Pomůže jí vyrůst k miliardovému obratu
Investoři z eRockets posílají peníze do české módní značky Vuch. Fond vedený podnikateli Jiřím Hlavenkou, Tomášem Fikarem a Ondřejem Klegou jí chce pomoct, aby do pěti let vyrostla ve firmu s miliardovým obratem. Za investici, jejíž výši ovšem nechtějí zveřejnit, získávají ve společnosti patnáctiprocentní podíl.
Začali v roce 2015 hodně barevnými peněženkami, ale dnes mají kromě nich v nabídce i kabelky, oblečení, boty i řadu doplňků. Produktů značky Vuch jsou teď už víc než čtyři stovky. A dají se koupit ve třiceti státech. Zakladatelé Martin Kůs a Ondřej Hyrš, mimochodem architekt a ekolog, kdysi pracovali s dojmem, že by se barevné doplňky mohly líbit. U zákazníků si takový dojem úspěšně ověřují prakticky od založení, teď jim přišlo potvrzení i od investorů.
„Na rozdíl od jiných fashion brandů zaznamenala značka Vuch za poslední dva roky obrovský boom, roste její oblíbenost nejen u českých zákazníků a ekonomika firmy má velmi zdravé základy, na nichž lze stavět další strategické plány,“ popisuje Tomáš Fikar z eRockets s tím, že od spolupráce čeká mimo jiné rozšíření tržní pozice ve středoevropském regionu i rozšíření portfolia.
Fond eRockets se angažuje v projektech jako SportObchod či Astratex. A právě majitelé Astratexu, Petr Vít a Rostislav Hloušek, se teď vedle fondu stávají dalšími investory, každý s pětiprocentním podílem.
Vuch se tak vedle obchodů Ovečkárna nebo Grizly stal další z e-commerce firem, které investoři z eRockets v posledním roce podpořili. Jejich e-shopy za loňský rok dosáhly kumulovaného obratu ve skupině téměř tři miliardy korun a hrubého provozního zisku více než 200 milionů.
„Za poslední roky se nám naskytlo několik nabídek na vstup strategických investorů do naší firmy. Nakonec jsme se dohodli právě s eRockets, s nimiž jsme si sedli hlavně lidsky a také ve vzájemné shodě na budoucnosti Vuch,“ říká spoluzakladatel značky Martin Kůs.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsOna budoucnost znamená kromě zmíněného miliardového obratu během pěti let také expanzi. Zakladatele zajímá Slovinsko a Chorvatsko. Díky spolupráci s e-shopy, které sdružují řadu značek, proniká na západní trhy, kde má stovky objednávek. Na východ pak směřuje s vlastním internetovým obchodem.
„V letošním roce rovněž plánujeme navýšit obrat na 250 milionů. Pro další období s novými partnery po boku jsou naše cíle výrazně ambicióznější,“ dodává Kůs.
Vuch dosud průběžně významně sílil. Rok 2020 uzavíral s tržbami 61 milionů korun a ziskem 9,4 milionu. Proti roku 2019 to znamenalo nárůst tržbách o 72 procent, v zisku nabobtnal skoro devětkrát. Loňské výsledky zatím v obchodním rejstříku firma nezveřejnila, ale nyní říká, že v roce 2021 dosáhla obratu 140 milionů korun a meziročního růstu o více než 130 procent. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) převyšuje 20 milionů korun a EBITDA marže 15 procent.
Loni firma mimo jiné rozšířila portfolio o segment oblečení, otevřela nový showroom v centru Prahy a vytvořila limitovanou edici kabelek a peněženek ve spolupráci s českým malířem Josefem Ratajem nebo rapperkou Sharlotou. Spolupracuje s obchody Glami, Zoot, Zalando nebo AboutYou.