Česká módní značka Vuch získala investici od fondu eRockets. Pomůže jí vyrůst k miliardovému obratu
Investoři z eRockets posílají peníze do české módní značky Vuch. Fond vedený podnikateli Jiřím Hlavenkou, Tomášem Fikarem a Ondřejem Klegou jí chce pomoct, aby do pěti let vyrostla ve firmu s miliardovým obratem. Za investici, jejíž výši ovšem nechtějí zveřejnit, získávají ve společnosti patnáctiprocentní podíl.
Začali v roce 2015 hodně barevnými peněženkami, ale dnes mají kromě nich v nabídce i kabelky, oblečení, boty i řadu doplňků. Produktů značky Vuch jsou teď už víc než čtyři stovky. A dají se koupit ve třiceti státech. Zakladatelé Martin Kůs a Ondřej Hyrš, mimochodem architekt a ekolog, kdysi pracovali s dojmem, že by se barevné doplňky mohly líbit. U zákazníků si takový dojem úspěšně ověřují prakticky od založení, teď jim přišlo potvrzení i od investorů.
„Na rozdíl od jiných fashion brandů zaznamenala značka Vuch za poslední dva roky obrovský boom, roste její oblíbenost nejen u českých zákazníků a ekonomika firmy má velmi zdravé základy, na nichž lze stavět další strategické plány,“ popisuje Tomáš Fikar z eRockets s tím, že od spolupráce čeká mimo jiné rozšíření tržní pozice ve středoevropském regionu i rozšíření portfolia.
Fond eRockets se angažuje v projektech jako SportObchod či Astratex. A právě majitelé Astratexu, Petr Vít a Rostislav Hloušek, se teď vedle fondu stávají dalšími investory, každý s pětiprocentním podílem.
Vuch se tak vedle obchodů Ovečkárna nebo Grizly stal další z e-commerce firem, které investoři z eRockets v posledním roce podpořili. Jejich e-shopy za loňský rok dosáhly kumulovaného obratu ve skupině téměř tři miliardy korun a hrubého provozního zisku více než 200 milionů.
„Za poslední roky se nám naskytlo několik nabídek na vstup strategických investorů do naší firmy. Nakonec jsme se dohodli právě s eRockets, s nimiž jsme si sedli hlavně lidsky a také ve vzájemné shodě na budoucnosti Vuch,“ říká spoluzakladatel značky Martin Kůs.