Česká módní značka Vuch získala investici od fondu eRockets. Pomůže jí vyrůst k miliardovému obratu

Iva BrejlováIva Brejlová

vuch

Foto: Vuch

Ondřej Hyrš a Martin Kůs, zakladatelé značky Vuch

0Zobrazit komentáře

Investoři z eRockets posílají peníze do české módní značky Vuch. Fond vedený podnikateli Jiřím Hlavenkou, Tomášem Fikarem a Ondřejem Klegou jí chce pomoct, aby do pěti let vyrostla ve firmu s miliardovým obratem. Za investici, jejíž výši ovšem nechtějí zveřejnit, získávají ve společnosti patnáctiprocentní podíl.

Začali v roce 2015 hodně barevnými peněženkami, ale dnes mají kromě nich v nabídce i kabelky, oblečení, boty i řadu doplňků. Produktů značky Vuch jsou teď už víc než čtyři stovky. A dají se koupit ve třiceti státech. Zakladatelé Martin Kůs a Ondřej Hyrš, mimochodem architekt a ekolog, kdysi pracovali s dojmem, že by se barevné doplňky mohly líbit. U zákazníků si takový dojem úspěšně ověřují prakticky od založení, teď jim přišlo potvrzení i od investorů.

„Na rozdíl od jiných fashion brandů zaznamenala značka Vuch za poslední dva roky obrovský boom, roste její oblíbenost nejen u českých zákazníků a ekonomika firmy má velmi zdravé základy, na nichž lze stavět další strategické plány,“ popisuje Tomáš Fikar z eRockets s tím, že od spolupráce čeká mimo jiné rozšíření tržní pozice ve středoevropském regionu i rozšíření portfolia.

vuch

Tým stojící za značkou Vuch

Fond eRockets se angažuje v projektech jako SportObchod či Astratex. A právě majitelé Astratexu, Petr Vít a Rostislav Hloušek, se teď vedle fondu stávají dalšími investory, každý s pětiprocentním podílem.

Vuch se tak vedle obchodů Ovečkárna nebo Grizly stal další z e-commerce firem, které investoři z eRockets v posledním roce podpořili. Jejich e-shopy za loňský rok dosáhly kumulovaného obratu ve skupině téměř tři miliardy korun a hrubého provozního zisku více než 200 milionů.

„Za poslední roky se nám naskytlo několik nabídek na vstup strategických investorů do naší firmy. Nakonec jsme se dohodli právě s eRockets, s nimiž jsme si sedli hlavně lidsky a také ve vzájemné shodě na budoucnosti Vuch,“ říká spoluzakladatel značky Martin Kůs.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ona budoucnost znamená kromě zmíněného miliardového obratu během pěti let také expanzi. Zakladatele zajímá Slovinsko a Chorvatsko. Díky spolupráci s e-shopy, které sdružují řadu značek, proniká na západní trhy, kde má stovky objednávek. Na východ pak směřuje s vlastním internetovým obchodem.

„V letošním roce rovněž plánujeme navýšit obrat na 250 milionů. Pro další období s novými partnery po boku jsou naše cíle výrazně ambicióznější,“ dodává Kůs.

vuch

Foto: Vuch

Ondřej Hyrš a Martin Kůs, zakladatelé společnosti Vuch

Vuch dosud průběžně významně sílil. Rok 2020 uzavíral s tržbami 61 milionů korun a ziskem 9,4 milionu. Proti roku 2019 to znamenalo nárůst tržbách o 72 procent, v zisku nabobtnal skoro devětkrát. Loňské výsledky zatím v obchodním rejstříku firma nezveřejnila, ale nyní říká, že v roce 2021 dosáhla obratu 140 milionů korun a meziročního růstu o více než 130 procent. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) převyšuje 20 milionů korun a EBITDA marže 15 procent.

Loni firma mimo jiné rozšířila portfolio o segment oblečení, otevřela nový showroom v centru Prahy a vytvořila limitovanou edici kabelek a peněženek ve spolupráci s českým malířem Josefem Ratajem nebo rapperkou Sharlotou. Spolupracuje s obchody Glami, Zoot, Zalando nebo AboutYou.

Shoptet loni vyrostl o polovinu a utržil 300 milionů korun. Na české platformě běží už 30 tisíc e-shopů

Peter BrejčákPeter Brejčák

samuel-huba-shoptet-2

Foto: Shoptet

Samuel Huba, ředitel Shoptetu

0Zobrazit komentáře

Loňský rok byl pro české e-shopy jako na horské dráze, kdy dvojnásobný růst vystřídala stagnace. I tak ale obrat celé tuzemské e-commerce vyrostl o čtrnáct procent na 223 miliard korun a tento růst se projevil také na výsledcích největšího poskytovatele e-shopových platforem u nás. Společnost Shoptet meziročně navýšila obrat o téměř 50 procent na více než 300 milionů korun.

Celkem už na platformě funguje téměř 30 tisíc e-shopů, před rokem jich bylo 24 tisíc. Čeští internetoví obchodníci běžící na Shoptetu hlásí celkový obrat 45 miliard korun, což je o čtvrtinu více než v roce 2020. Firma tak ve svém vyjádření zaznamenává pětinový podíl na tuzemském trhu, i když její platformu využívá přibližně polovina všech e-shopů.

„I přestože většina pandemických restrikcí odezněla a lidé mohli nakupovat v kamenných obchodech, poptávka po zboží online neklesá. To potvrzuje i meziroční nárůst průměrné výše nákupu o 24 procent na aktuálních 2 245 korun,“ komentuje Samuel Huba, který v loňském dubnu po dvanácti letech přebral vedení Shoptetu po zakladateli Miroslavovi Uďanovi.

Uďan Shoptet zakládal v roce 2009 a vyrostl hlavně jako dodavatel „krabicových“ e-commerce řešení. V loňském roce rozšířil počet zaměstnanců na dvojnásobek, v současnosti ve firmě pracuje zhruba 200 lidí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Před dvěma už Shoptetu začal být tuzemský trh příliš malý a spustil tak expanzi, přičemž jeho kroky vedly do Maďarska, kde se platforma naplno spustila ve druhé polovině loňského roku. Kromě toho nadále posilovala svoji pozici na Slovensku, tamní e-shopy loni dosáhly obratu 5,9 miliardy korun, což je meziročně o 41 procent více.

Kromě expanze se Shoptet soustředil také na rozšiřování doplňků, které internetové obchody mohou na jeho platformě využívat, na aktuálních 222 a představil i vlastní platební bránu. Na konci roku firma koupila český veletrh a konferenci Reshoper určené pro online obchodníky. Akci chce společnost postupně představovat na zahraničních trzích, kde působí.

„Reshoper dlouhodobě vnímáme jako nejlepší e-commerce akci v České republice a jsme rádi, že bude nově vznikat pod našimi křídly. Věříme také, že je to koncept, který si zaslouží společně s námi jít na zahraniční trhy. Naším cílem je z Reshoperu postupně vybudovat největší středoevropskou e-commerce konferenci,“ říká Huba.

S přispěním ČTK.