Jak Slack zničil svojí konkurenci v podobě businessové chatovací aplikace

text-voice-video
0Zobrazit komentáře

Slack, komunikační platforma, vhodná jak pro menší, tak větší firmy, která vznikla v roce 2013, se stala strašákem pro jakoukoliv konkurenci. A to na všech vertikálách – od rychlé akvizice zákazníků (8000 za prvních 24 hodin), přes originální komunikaci, až po zájem investorů, kteří se předhání ve snaze do Slacku investovat.

A to se nelíbí další službě, která musí díky slabšímu růstu a novému nezájmu investorů, svoje fungování ukončit. Jde o businessovou chatovací aplikaci Kato, která právě v roce 2013 vybrala v Series A přes 1,8 milionů dolarů.

pavel

Přečtěte si takéScreenhero se s českým designerem Pavlem Mačkem přesouvá do startupu Slack!Screenhero se s českým designerem Pavlem Mačkem přesouvá do startupu Slack!

Když její zakladatel, Andrei Soroker, viděl, jakou díru na trhu Slack zabral – vytvořil si kromě aplikace Kato další platformu s názvem Sameroom, která integruje všechny chatovací aplikace do jednoho, včetně Slacku. A právě tam se pokusí Kato udržet.

Celý tým na Kato přestal pracovat v lednu tohoto roku a původním záměrem bylo, ho nechat běžet v nezměněné formě a bez dalších aktualizací. To se pár měsíců dařilo, ale pak přišlo množství zásadních bezpečnostních a funkčních chyb, které bylo nutné opravit. To bylo impulsem jediném zakladateli, který oznámil konec a další fázi v otevřeném e-mailu.

Ono to podle takových slov vypadá, že Kato nemělo co nabídnout oproti Slacku, ale opak je pravdou. Nabízelo pokročilou podporu komunikace více týmů najednou, více členů týmu dohromady spolu s videem nebo jiný způsob vyhledávání. I tak ale bude muset Kato svoje fungování k 31.8.2015 ukončit.

Nabízí tedy export veškerých dat a případné propojení se Sameroom, kam se dokáže do té doby integrovat. Jak to ale bude dál, v příštích měsících, to zakladatel nekomentoval a nechává to volnému průběhu.

A jak je na tom Slack?

V březnu tohoto roku Slack uzavřel zatím poslední investiční kolo ve výši 160 milionů dolarů, které ho dovedlo k valuaci dosahující 2,8 miliardy dolarů. Denně ho používá více než 1 milion u uživatelů, z čehož je skoro 240 tisíc platících. Tým pracuje tvrdě a skoro každý den přidává menší či větší vylepšení, v podobě nových integrací a odladění nedostatků.

Momentálně ve Slacku probíhá především integrace a testování nových technologií videohovorů a sdílení obrazovky, které Slack získal nákupem startupu Screenhero, ve kterém pracoval český designer Pavel Maček, a následně se přesunul do Slacku.

zdroj: VentureBeat

Streamovací služba Netflix vyrostla na burze o 18% a je hodnotnější než Uber!

netflixtop
0Zobrazit komentáře

Americká služba na streaming filmů, Netflix, oznámila výsledky za druhý kvartál tohoto roku, které překonaly veškerá očekávání. To jí na burze vystřelilo během několika hodin po oznámení o takřka 18% nahoru a včerejší den díky tomu ukončila s valuací přesahující 50 miliard dolarů, což je podobně číslo, jaké má Uber nebo Xiaomi. Jen s tím rozdílem, že Uber nikdy finanční výsledky nezveřejnil.

Za druhý kvartál totiž Netflix získal 3,3 milionů nových předplatitelů, kteří pomohli vytvořit obrat 1,64 miliard dolarů. Celkově už tak Netflix operuje s 65 miliony platících předplatitelů, konkrétně 43 miliony na americkém a 23 miliony na mezinárodním trhu. O neuvěřitelné trakci svědčí fakt, že za stejné období v minulém roce Netflix rostl polovičně.

popcorn

Přečtěte si takéJednoduchá pirátská aplikace roste rychleji než Netflix a útočí na HollywoodJednoduchá pirátská aplikace roste rychleji než Netflix a útočí na Hollywood

Díky oznámení takového růstu vyrostla cena na jednu akcii ze zhruba 98 dolarů na neuvěřitelných 116,60 dolarů. Během 2 dní tak Netflix vyrostl o takřka 18%, což je pro nejednoho investora pohádkové zhodnocení.

Screen Shot 2015-07-17 at 01.46.42

Zdroj: Yahoo Finance

money-maker-hedge-x1200-1

Přečtěte si takéNevsadit na Nvidii? Je to mozek celé AI revoluce, říkají investořiNevsadit na Nvidii? Jako minout železnici v 19. století, je to mozek AI revoluce, říkají investoři

I tak je ale Netflix díky konzistentnímu a rapidnímu růstu  stále v mínusu. V prvním kvartále tohoto roku zaznamenal negativní cashflow ve výši 168 milionů a druhé čtvrtletí 229 milionů dolarů. Celkový „dluh“ tak činí bezmála 2,4 miliardy dolarů. Což vyvažuje fakt, že má firma stále na účtě kolem 2,8 miliard.

Netflix by rád pokračoval v rychlém získávání nových zákazníků, jak na domácím poli, tak v zahraničí. Součástí plánů na tento a příští rok je také postupné rozšiřování služeb do menších evropských regionů, mezi kterými by se měla objevit i Česká republika.