Jak začalo a následně uspělo Airbnb, jehož hodnota se dnes odhaduje na 10 miliard dolarů?
Pronajímací portál Airbnb, jehož valuace se pohybuje okolo 10 miliard dolarů, můžeme v současnosti jednoznačně zařadit mezi jeden z nejžhavějších startupů na scéně. Že tam tato služba ale nedošla hned, už asi víte a potvrzuje to mimo jiné i přehledná infografika na blogu Funders And Founders, která mapuje vývoj Airbnb od jeho začátků.
Airbnb oficiálně založené v srpnu roku 2008 v San Franciscu, totiž původně začalo vznikat už o rok dříve jako mini-projekt dvou designérů (Brian Chesky a Joe Gebbia), kteří neměli na nájem a proto se rozhodli si přivydělat a účastníkům jedné designové konference poskytnout možnost přespání na matracích u nich v obývacím pokoji.
Vytvořili proto jednoduchou stránku airbedandbreakfast.com a umístili na ni svoji nabídku, díky které si během pár dnů vydělali přibližně 1 000 dolarů. Poté, co si uvědomili, jak velký potenciál se v podobné službě skrývá, přibrali do party bývalého spolubydlícího Nathana Blecharczyka a akce mohla postupně začít. Že to byl ale teprve začátek, dokazuje právě tahle infografika, která zmiňuje například první získanou investici (20 000 dolarů), o kterou se postaral kalifornský akcelerátor Y Combinator nebo fakt, že Airbnb během prvních měsíců vydělávalo pouze 200 dolarů týdně a co hůř, vůbec nerostlo.
To se začalo otáčet v momentě, kdy si všichni tři zakladatelé uvědomili, že vizuální stránka věci prodává, a že apartmány které se zatím na Airbnb nabízejí, mají mizerné fotky pořízené většinou mobilem. Proto na popud Paula Grahama z Y Combinatoru odletěli všichni tři do New Yorku, kde osobně znovu nafotili všechny nabízené prostory. Příjmy následně vyskočily na 400 dolarů týdně a co víc, Airbnb konečně začalo růst…
foto: Airbnb