Jak zaujmout v chaotické době? Na pražskou konferenci Forum Media dorazí světoví kreativci i marketéři

Největší oborová akce v Česku přivítá významné osobnosti reklamního a komunikačního byznysu i šéfy nejzásadnějších mediálních domů.

Jiří BlatnýJiří Blatný

forummediaEvent

Foto: Forum Media

Na pražskou konferenci Forum Media dorazí světoví kreativci i marketéři

0Zobrazit komentáře

Říká se, že žijeme v chaotickém světě. Obsahu každý den vznikne tolik, že je těžší a těžší se v něm orientovat. Obtížnější je to i pro kreativce a marketéry, kteří se snaží upoutat pozornost lidí. Forum Media – jakožto největší konference věnovaná komunikaci, marketingu a médiím v Česku – se zaměří i na tento problém. S otázkou „Jak zaznít a přitom vyznít?“ začne už v prvním listopadovém týdnu. CzechCrunch je mediálním partnerem akce.

Již dvaadvacátý ročník konference Forum Media, kterou tradičně pořádá oborový týdeník Marketing & Media, se koná 3. listopadu, kdy se do pražského centra O2 universum sjede na pět desítek řečníků ze třinácti zemí světa. „Mezi vystupujícími jsou marketéři, experti na komunikaci, reklamní tvůrci, špičkoví komunikační poradci i političtí stratégové, ale i novináři, spisovatelé a univerzitní profesoři ze všech kontinentů,“ uvádí Vladimír Bystrov, programový ředitel Forum Media.

V mediálním bloku vystoupí třeba novinář Jeremy Iggers, autor knížky Good News, Bad news, která je dvacet let od svého vzniku stále povinnou četbou nejen studentů žurnalistiky po celém světě. Jak se buduje nové zpravodajské médium v politicky vyhroceném Maďarsku ukáže Veronika Munk, spoluzakladatelka a první šéfredaktorka tamního serveru Telex.hu.

Jak komunikovat uprostřed války?

Do Prahy zavítá také americký profesor Everette Dennis, který v minulosti spoluzaložil a vedl prestižní Centrum mediálních studií při Kolumbijské univerzitě v New Yorku, a rakouská novinářka a spisovatelka Tessa Szyszkowitzová, jež v letošním roce přijala roli předsedkyně mezinárodní Rady pro redakční nezávislost zřízené při vydavatelství Economia.

Svět reklamy a velkých značek budou reprezentovat známý kreativní ředitel Jerker Fagerström ze Švédska nebo dlouholetý marketér evropské scény Tobias Ahrens z Německa. „Kuriozitou bude i příspěvek dyslektického kreativce Kai West Schlossera, který v loňském roce zaujal evropská média svou kampaní upozorňující na neprávem podceňované lidi trpící dyslexií,“ popisuje Vladimír Bystrov.

Letošní novinkou v rámci Forum Media je samostatná workshopová část, na které se prostřídají autoři týdeníku Marketing & Media i kreativci Vilém Rubeš a Josef Havelka. Součástí také budou diskuzní panely organizované dvěma hlavními profesními asociacemi v oblasti marketingu a PR – Asociací komunikačních agentur (AKA) a Asociací public relations (APRA).

forummedia2

Foto: Forum Media

Letos proběhne už 22. ročník konference Forum Media

„Jejich tématem bude hodnota oboru. Diskutovat o ní budou zástupci agentur se zadavateli a výzkumníky,“ říká Marek Hlavica, výkonný ředitel AKA. Závěrečný workshop této části je zasvěcen politickému marketingu, a to pod vedením Radka Hadj Moussy, který je autorem například politické značky koalice Spolu.

Jedna celá část konference se zaměří na PR a strategickou komunikaci. Pod názvem PR Summit ji spolupořádá Asociace public relations (APRA). V desítce výhradně mezinárodních řečníků najdeme specialisty na krizovou komunikaci a public affairs Leo Wooda z agentury Hanbury či Jona Aaronse ze skupiny Rud Pedersen.

Dále v části věnované PR vystoupí odborníci na kreativitu a strategie. Mezi ně patří kreativní ředitelka FleishmanHillard Ellie Tuck, ředitel kreativy firmy Grayling Nathan Kemp a Laura Thomas, která vede strategii rovněž v Graylingu. Návštěvníci se mohou těšit i na zkušené manažery korporátní komunikace, třeba bývalého ředitele komunikace koncernu Volkswagen Peika von Bestenbostela.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V rámci PR Summitu proběhne také série vystoupení věnovaných komunikaci v souvislosti s válečným konfliktem na Ukrajině. „Vystoupí v něm – zčásti naživo, zčásti online – dva hosté přímo z Kyjeva, včetně mluvčího ukrajinského ministerstva obrany pro zahraniční média Yuriye (Jurije) Saka,“ doplňuje programový ředitel Forum Media.

Část programu konference Forum Media už tradičně zajišťují organizátoři soutěže Effie. Letos čeká na jejich scéně návštěvníky osm vystoupení od předních výzkumných, reklamních a marketingových agentur na českém trhu. V odpolední části se představí zástupci mediálních domů, kreativních agentur, plánovači a stratégové i specialisté na event management.

Tečku za celodenním programem udělá publicista a neuropatolog František Koukolík. Návštěvníkům představí klíčové myšlenky ze své nedávné knížky Bulšit, která – jak vysvětluje její podtitul – je o „žvanění v organizacích, médiích, politice a ve vědě“.

Konference Forum Media proběhne ve čtvrtek 3. listopadu 2022 v konferenčním centru O2 universum v Praze. Více informací včetně celého programu a vstupenek najdete na webu ForumMedia.cz.

Koupil jsem Twitter, oznámil Musk. Oficiálně zatím obchod hotový není, čas je do pátečního odpoledne

Elon Musk oznámil zadavatelům reklamy Twitteru, že firma už je jeho. V dopise se snažil mírnit obavy z toho, co se sociální sítí po převzetí provede.

Jiří BlatnýJiří Blatný

Elon Musk, šéf Tesly a SpaceX

0Zobrazit komentáře

„Koupil jsem Twitter,“ oznámil Elon Musk v dopise zadavatelům reklamy firmy. Právě na Twitteru vzkaz také následně zveřejnil. Oficiálně dohoda ještě potvrzena není, americký miliardář o ní už však píše v minulém čase. Po měsících právních tahanic má Musk za jednu z nejpoužívanějších sociálních sítí dát 44 miliard amerických dolarů. S akcionáři společnosti se o obchodu pře od dubna a pokud dohoda opravdu platí, podaří se ji dotáhnout na poslední chvíli před soudně nařízeným termínen, kterým je tento pátek.

Musk po měsících právních a slovních přestřelek za Twitter paradoxně zaplatil částku, na které se s akcionáři původně dohodnul v dubnu. Poté však začal onen kolotoč hádek a sporů. Musk nejprve hrozil zrušením smlouvy o převzetí a firmu vinil, že odmítá žádosti o poskytnutí údajů ohledně falešných a spamových účtů. Chtěl posoudit tvrzení, že asi pět procent zpeněžitelných denních aktivních uživatelů Twitteru jsou právě spamové účty. Podle některých pozorovatelů se tím snažil jen docílit slevy z původní ceny.

Akcionáři Twitteru Muskovi odpověděli žalobou, kterou ho chtěli přimět zaplatit za společnost původních 44 miliard dolarů. Soud nakonec stanovil lhůtu pro uzavření celého obchodu na 17:00 v pátek 28. října. Pokud se převzetí společnosti Muskem oficiálně potvrdí, obě strany obchod zvládnou dotáhnout na poslední chvíli před daným termínem.

Na začátku dnešního obchodování akcie Twitteru stoupaly o více než jedno procento zhruba na 54 dolarů. Musk za každou akcii původně nabídl 54,20 dolarů. V pátek se s akciemi firmy obchodovat nebude, uvedla s odkazem na newyorskou burzu agentura Reuters.

V aktuálním dopisu se Musk zadavatelům reklamy mimo jiné snaží vyjasnit své postoje, za které byl v souvislosti s případným převzetím společnosti často terčem kritiky. „Objevila se spousta spekulací, proč jsem síť koupil, a většina z nich není pravdivá,“ napsal Musk. Majitel Tesly, kterého na Twitteru sleduje více než 95 milionů lidí, si přímo na sociální síti často stěžoval, že společnost nedokázala naplnit svůj potenciál jako platforma pro svobodu projevu. Opakovaně Twitter kritizoval s tím, že až příliš moderuje obsah, a že po převzetí společnosti takové praktiky přehodnotí a moderace ubude.

Za to si majitel Tesly vysloužil kritiku, že by tím v podstatě podporoval existenci nenávistných či lživých příspěvků. I to je možný důvod, proč dopis poslal právě zadavatelům reklamy. Více závadného obsahu by totiž snadno mohlo vést k úbytku inzerce a tudíž nižšímu zisku.

V aktuálním dopise se Musk ohradil i vůči tomu. „Twitter samozřejmě nemůže být pekelnou krajinou, kde lze říct všechno bez jakýchkoliv následků. Kromě toho, že musí dodržovat zákony, musí být vstřícný ke všem,“ napsal Musk s tím, že chce, aby byl Twitter virtuálním náměstím pro všechny.

Už ve středu Musk vkráčel do sídla Twitteru v kalifornském San Francisku, navíc s umyvadlem v ruce. Do popisku videa žertovně napsal: „Let that sink in,což je anglický obrat, který lze volně přeložit jako vstřebejte to. Slovo sink pak česky doslova znamená umyvadlo. V popisku twitterového profilu navíc Musk také od středy uvádí, že je „šéf Twitteru“. Už včera začaly banky k Muskovi převádět třináctimiliardovou půjčku, kterou ke koupi potřeboval, jak informoval americký deník Wall Street Journal.