Jak zaujmout v chaotické době? Na pražskou konferenci Forum Media dorazí světoví kreativci i marketéři
Největší oborová akce v Česku přivítá významné osobnosti reklamního a komunikačního byznysu i šéfy nejzásadnějších mediálních domů.
Na pražskou konferenci Forum Media dorazí světoví kreativci i marketéři
Říká se, že žijeme v chaotickém světě. Obsahu každý den vznikne tolik, že je těžší a těžší se v něm orientovat. Obtížnější je to i pro kreativce a marketéry, kteří se snaží upoutat pozornost lidí. Forum Media – jakožto největší konference věnovaná komunikaci, marketingu a médiím v Česku – se zaměří i na tento problém. S otázkou „Jak zaznít a přitom vyznít?“ začne už v prvním listopadovém týdnu. CzechCrunch je mediálním partnerem akce.
Již dvaadvacátý ročník konference Forum Media, kterou tradičně pořádá oborový týdeník Marketing & Media, se koná 3. listopadu, kdy se do pražského centra O2 universum sjede na pět desítek řečníků ze třinácti zemí světa. „Mezi vystupujícími jsou marketéři, experti na komunikaci, reklamní tvůrci, špičkoví komunikační poradci i političtí stratégové, ale i novináři, spisovatelé a univerzitní profesoři ze všech kontinentů,“ uvádí Vladimír Bystrov, programový ředitel Forum Media.
V mediálním bloku vystoupí třeba novinář Jeremy Iggers, autor knížky Good News, Bad news, která je dvacet let od svého vzniku stále povinnou četbou nejen studentů žurnalistiky po celém světě. Jak se buduje nové zpravodajské médium v politicky vyhroceném Maďarsku ukáže Veronika Munk, spoluzakladatelka a první šéfredaktorka tamního serveru Telex.hu.
Jak komunikovat uprostřed války?
Do Prahy zavítá také americký profesor Everette Dennis, který v minulosti spoluzaložil a vedl prestižní Centrum mediálních studií při Kolumbijské univerzitě v New Yorku, a rakouská novinářka a spisovatelka Tessa Szyszkowitzová, jež v letošním roce přijala roli předsedkyně mezinárodní Rady pro redakční nezávislost zřízené při vydavatelství Economia.
Svět reklamy a velkých značek budou reprezentovat známý kreativní ředitel Jerker Fagerström ze Švédska nebo dlouholetý marketér evropské scény Tobias Ahrens z Německa. „Kuriozitou bude i příspěvek dyslektického kreativce Kai West Schlossera, který v loňském roce zaujal evropská média svou kampaní upozorňující na neprávem podceňované lidi trpící dyslexií,“ popisuje Vladimír Bystrov.
Letošní novinkou v rámci Forum Media je samostatná workshopová část, na které se prostřídají autoři týdeníku Marketing & Media i kreativci Vilém Rubeš a Josef Havelka. Součástí také budou diskuzní panely organizované dvěma hlavními profesními asociacemi v oblasti marketingu a PR – Asociací komunikačních agentur (AKA) a Asociací public relations (APRA).
„Jejich tématem bude hodnota oboru. Diskutovat o ní budou zástupci agentur se zadavateli a výzkumníky,“ říká Marek Hlavica, výkonný ředitel AKA. Závěrečný workshop této části je zasvěcen politickému marketingu, a to pod vedením Radka Hadj Moussy, který je autorem například politické značky koalice Spolu.
Jedna celá část konference se zaměří na PR a strategickou komunikaci. Pod názvem PR Summit ji spolupořádá Asociace public relations (APRA). V desítce výhradně mezinárodních řečníků najdeme specialisty na krizovou komunikaci a public affairs Leo Wooda z agentury Hanbury či Jona Aaronse ze skupiny Rud Pedersen.
Dále v části věnované PR vystoupí odborníci na kreativitu a strategie. Mezi ně patří kreativní ředitelka FleishmanHillard Ellie Tuck, ředitel kreativy firmy Grayling Nathan Kemp a Laura Thomas, která vede strategii rovněž v Graylingu. Návštěvníci se mohou těšit i na zkušené manažery korporátní komunikace, třeba bývalého ředitele komunikace koncernu Volkswagen Peika von Bestenbostela.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsV rámci PR Summitu proběhne také série vystoupení věnovaných komunikaci v souvislosti s válečným konfliktem na Ukrajině. „Vystoupí v něm – zčásti naživo, zčásti online – dva hosté přímo z Kyjeva, včetně mluvčího ukrajinského ministerstva obrany pro zahraniční média Yuriye (Jurije) Saka,“ doplňuje programový ředitel Forum Media.
Část programu konference Forum Media už tradičně zajišťují organizátoři soutěže Effie. Letos čeká na jejich scéně návštěvníky osm vystoupení od předních výzkumných, reklamních a marketingových agentur na českém trhu. V odpolední části se představí zástupci mediálních domů, kreativních agentur, plánovači a stratégové i specialisté na event management.
Tečku za celodenním programem udělá publicista a neuropatolog František Koukolík. Návštěvníkům představí klíčové myšlenky ze své nedávné knížky Bulšit, která – jak vysvětluje její podtitul – je o „žvanění v organizacích, médiích, politice a ve vědě“.
Konference Forum Media proběhne ve čtvrtek 3. listopadu 2022 v konferenčním centru O2 universum v Praze. Více informací včetně celého programu a vstupenek najdete na webu ForumMedia.cz.