K věci: Zákazníkům otevření online tržiště Kauflandu přináší pozitiva, pro české prodejce je dvousečné
Expert na retail a e-commerce Jaroslav Sodomka z Publicis Groupe v komentáři přibližuje, jak s českým trhem zahýbe vstup dalšího velkého hráče.
Jaroslav Sodomka z Publicis Groupe
Co se stalo: Obchodní řetězec Kaufland oznámil, že v Česku 12. dubna oficiálně spustí své internetové tržiště Kaufland Global Marketplace. Nabídne v něm víc než 45 milionů produktů ve více než pěti tisících kategorií převážně nepotravinářského zboží. Po Německu a Slovensku jsme teprve třetí trh, na který společnost se svojí online platformou vstupuje.
K věci. Dnešní doba je rychlá a informací je tolik, že ty zásadní můžou zapadnout. V novém formátu rychlých komentářů proto vypichujeme to nejdůležitější, co byste o aktuálních událostech měli vědět. A zasazujeme je do kontextu.
Proč je to důležité: Kaufland Global Marketplace má velký potenciál rozhýbat stojaté vody českých internetových tržišť. V Česku je Kaufland známou a pozitivně vnímanou značkou a se 140 kamennými prodejnami má výrazné pokrytí trhu. Jeho výhodou je i to, že propojuje kamenný a online prodej. Pojetím byznysu se tak blíží americkému Walmartu, jehož online tržiště rovněž těží z regionální dostupnosti kamenných prodejen a vysoké frekvence návštěv.
Na co se zaměřit: Spuštění online tržiště otevírá Kauflandu cestu k daleko robustnější datové znalosti nákupního chování svých zákazníků. Díky tomu zlepší schopnost cílit na zákazníky relevantní reklamy ve své síti retail médií a obchodníkům nabídne sadu pokročilých reklamních nástrojů, které nás posouvají o krok blíž západním standardům. Nabídku reklamního prostoru Kauflandu to v očích inzerentů výrazně zatraktivní – podobně jako se to povedlo Amazonu. Pro něj jsou dnes příjmy z inzerce v jeho retail médiích jedním z klíčových zdrojů zisku.