Kam stoupne, tam se sypou zlaťáky. Taylor Swift může na turné dosáhnout až na 100 miliard korun
Probíhající šňůra americké zpěvačky bude první v historii s příjmy přes miliardu dolarů. Může ale vystoupat ještě mnohem a mnohem výš.
Dá se říct, že uplynulých 365 dnů patřilo Taylor Swift. Americká zpěvačka minulý říjen vydala nové album Midnights, které v posluchačském zájmu překonalo hned několik globálních rekordů a o následně oznámené turné byl takový zájem, že zkolaboval celý systém prodeje vstupenek obří firmy, která ho zajišťuje. Koncertní šňůra se nakonec nejspíš stane první v historii, co v příjmech dalece překoná miliardu dolarů, a záznam teď v kinech úspěšně konkuruje hollywoodským blockbusterům.
Velký podíl na tom má fakt, že fanouškovská základna třiatřicetileté hvězdy patří k těm nejoddanějším a sama zpěvačka je známa pro svou píli a nasazení, s nímž ráda udržuje poměrně úzký vztah se svými posluchači. Do svých písní a videoklipů pro ně často ukrývá různé hádanky a odkazy jak na svůj osobní život, tak na svoji předchozí tvorbu. Například loni po vydání „Taylořiny verze“ alba Red a krátkého filmu k desetiminutové skladbě All Too Well se pak dlouho řešil význam šály, kterou jí nikdy nevrátil bývalý přítel, herec Jake Gyllenhaal.
A když už zazněla zmínka o zpěvaččiných verzích, Taylor Swift v průběhu posledních dvou let znovu vydala už čtyři ze svých starších alb. Všechna přitom nahrála znovu od nuly. Autorská práva na původní nahrávky totiž drží label Big Machine Records, respektive jeho majitel Scooter Braun, který měl zpěvačku v minulosti mnohokrát urážet a různě shazovat.
Proto se rozhodla, že hodnotu všech položek svého katalogu, které má Braun v držení, prakticky vymaže, když veškeré skladby nahraje znovu a přesvědčí fanoušky, aby poslouchali právě její verze jako ty jediné správné. Braunův cynický plán se tak obrátil zcela proti němu.
To vše dohromady, spolu s chytlavou a kritiky vřele přijímanou hudbou, velkolepými koncerty, sympatickou osobností umělkyně a v neposlední řadě pikantními drby o jejím milostném životě vytváří poutavý mix, který má pro laiky možná až nečekané dopady. V jejím případě jsou ale zcela na místě. Pro dokreslení – když se Taylor Swift nedávno vydala na utkání ligy amerického fotbalu, v němž za Kansas City Chiefs nastoupil její údajný přítel Travis Kelce, prakticky sama tím měla zvednout počet televizních diváků mače NFL asi o pětinu. O 35 procent v případě žen a až o 53 procent u náctiletých dívek.
A raketový nárůst zaznamenalo i samotné povědomí o Kelcovi, upozorňuje server Variety. Od momentu, co se díky její účasti na zápase začalo jeho jméno intenzivně skloňovat spolu s tím zpěvaččiným, nabral více sledujících na Instagramu než po třech Super Bowlech dohromady. Teď je Kelce podle statistik vyhledávačů či sociálních médií nejpopulárnějším sportovcem ve Spojených státech a třetí nejvyhledávanější veřejnou osobností – po další velevážené zpěvačce Beyoncé a právě Taylor Swift.
V tomto kontextu nepřekvapí, že Gannett, největší americký vydavatel novin, nedávno nabídl pozici pro novináře, který by sledoval výhradně tuto jedinou umělkyni. „Hledáme energického redaktora, fotografa a experta na sociální média, který dokáže utišit nepopiratelnou žízeň po všem, co se točí kolem Taylor Swift, stálým přísunem obsahu napříč několika platformami,“ stálo v inzerátu.