Jiří Burian oslnil klipem pro Lidl. Teď s Přemkem Forejtem rozehrál burgery v kuchyni McDonald’s

Tohle vás bude bolet, nebo nesmírně bavit. Přemek Forejt s Kapitánem Demo svým burgerovým bizárem zbořili kuchyň McDonald’s.

52289944434_2e4caac888_k

Foto: Jitka Pavlova/Flickr

Šéfkuchař Přemek Forejt a jeho rap

0Zobrazit komentáře

V březnu tohoto roku oznámil McDonald’s spolupráci s kuchařskou celebritou Přemkem Forejtem, který v rámci kampaně zaměřené na zvyšování povědomí o kvalitě surovin značky začal vystupovat v roli „kontrolora kvality“ produktů řetězce. Nyní se Forejt utrhnul ze řetězu a spolu s hudebníkem Jiřím Burianem alias Kapitánem Demo v hudebním singlu rozezněl suroviny fastfoodu.

V červenci se hudebník Jiří Burian v rámci svého alter ega Kapitán Demo pustil do vtipně laděné propagace prodejen Lidl. Od spolupráce s obchodním řetězcem, který je podle jeho slov svým způsobem záhada, si nyní odskočil k novému projektu, který je laděn podobným směrem jako song Hlas Lidlu.

V novém spotu McDonald’s vystupuje coby hlavní hvězda šéfkuchař olomoucké restaurace Entrée Přemek Forejt, který se stal slavným především díky své roli porotce v několika ročnících kuchařské show MasterChef Česko.

Ve videoklipu s názvem Mc’n’Roll na sebe Forejt bere podobu rappera s masivními brýlemi a šperky, který v kožichu a kostýmu z housek rozehrává v jedné z poboček McDonald’s svou velkou show. Ta je bizarní, úsměvná, nutno však podotknout, že z hlediska audiovizuálního zpracování také velmi povedená.

Oné bizarnosti nahrává především fakt, že zde Forejt hraje na jednotlivé suroviny, ze kterých jsou v McDonald’s skládány cheeseburgery. K tomu přidejte kuchařovy taneční kreace a popěvek „Yum, Yum, Yum, je to fresh, mám to rád“ a máte počin, který ze své hlavy nedostanete ani násilím.

Ke svému „hraní“ Forejt používá technologii playtronica, která se skládá z vodivých materiálů a chytré textilie. Po připojení k jednotlivým surovinám dokáže zařízení měnit dotek na midi noty a z čehokoliv udělat midi ovladač. Stačí se tak jen dotýkat připojených předmětů kolem sebe a ozve se tón.

„Hudba a jídlo jsou moje dvě velké vášně a v životě by mě nenapadlo, že je můžu takhle propojit. Vyměnit kytaru za hamburger? To je prostě pecka. Prvně to šlo mimo moje chápání, pak mě to začalo strašně bavit. Doufám, že klip bude lidi bavit stejně jako mě, když jsme jej tvořili,“ říká Přemek Forejt.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Burian, který stojí za hity, jako je ADHD či Zlatíčka, k celé kampani složil text a vzal si na starosti i zapracování do beatů zvuky vycházející z rajčat, mletého masa či hamburgerových housek. Po stránce hudební režie na díle spolupracoval Petr Dvořák, produkční stránku obstaralo studio Yo’Mama.

Pro McDonald’s se jedná o již druhý hudební počin tohoto roku. Prvním se stal song Žeru naši planetu, který vznikl ve spolupráci s hudebníkem Pokáčem. Ten v něm mimo svého ukulele hraje také na environmentální notu. A právě úspěch klipu a písničky měl McDonald’s motivovat k vytvoření nového hudebního díla. Tentokrát v něm však fastfood podstatně více propaguje sám sebe.

Drake pokračuje ve velké jízdě. Slavný rapper zboural 55letý rekord The Beatles

V žebříčku Hot 100 časopisu Billboard se otočilo už 30 Drakeových skladeb. Tolik jich neměla ani jedna z nejpopulárnějších kapel všech dob.

Filip HouskaFilip Houska

Kanadský rapper Drake

0Zobrazit komentáře

Spoluvlastní profesionální esportový tým, má vlastní whisky, coby ambasador hájí barvy basketbalového týmu Toronto Raptors a podporuje mladé umělce přes vlastní vydavatelství. V první řadě je ale Drake hudebníkem – a to velice úspěšným. Díky celé řadě svých velkých hitů teď pokořil rekord slavné britské kapely The Beatles, který se ještě před lety zdál jako neotřesitelný.

Pro uznávaného kanadského rappera, jehož bohatství se odhaduje na čtvrt miliardy dolarů (zhruba šest miliard korun), není umístění na vysokých příčkách hudebních žebříčků ničím výjimečným. Právě naopak. Jakmile vydá velký singl, na kterém má navíc i hostování od obdobně slavných kolegů z branže, téměř vždy se umístí v žebříčku toho nejprestižnějšího ražení.

Řeč je o Hot 100 pod taktovkou magazínu Billboard, který slouží jako jedno z nejlepších měřítek komerční úspěšnosti skladeb umělců z různých žánrů. Funguje již od roku 1941 a snaží se reagovat na aktuální trendy, aby byl výpočet úspěšnosti písničky co nejrelevantnější. V roce 2012 začal do své metodiky zahrnovat i údaje ze streamovacích služeb jako Spotify nebo Apple Music.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Právě ohled na streamovací platformy, které dnes patří k primárním zdrojům poslechu nové i starší hudby, výrazně posunul kupředu především umělce z rapového prostředí, jelikož tento styl hudby poslouchají zejména mladí a hlavně přes mobilní zařízení. Z toho mimo jiné těží i zmíněný Drake, jehož skladby se v nejlepších pěti písních žebříčku Hot 100 umístily už třicetkrát.

K dosažení tohoto milníku pomohla nová skladba Staying Alive, kterou nahrál ve spolupráci s producentem DJ Khaledem a rapperem Lil Baby. Na streamovacích službách čítá miliony poslechů, videoklip na YouTube pak k tomuto momentu přesáhl deset milionů zhlédnutí. A na zmíněném Hot 100 mu v tomto týdnu patří pátá příčka. Spolu s tím se Drake postaral také o zajímavý rekord.

lego-nike-dunk

Přečtěte si takéNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Takhle vypadajíNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Dvě slavné značky rovnou ukázaly, jak vypadají

Díky úspěchu Staying Alive se stal vůbec prvním hudebníkem, který měl ve výčtu pěti nejúspěšnějších písniček Hot 100 rovných třicet děl. Překonal tím tak legendární britskou kapelu The Beatles, jejíž skladby tam byly devětadvacetkrát a rekord držela pětapadesát let. „The Beatles svou pozici nejúspěšnějších hudebníků v počtu umístění v první pětce drželi výhradně po 55 let, přičemž naposledy se tam dostali v roce 1970 s písněmi The Long and Winding Road a For You Blue na jednom singlu, který strávil dva týdny na prvním místě,“ uvádí Billboard.

Je však nutné zmínit, že The Beatles měli oproti dnešní době o něco složitější pozici k takovým úspěchům. Neexistovaly streamovací služby a teprve až na přelomu let 1998 a 1999 se do žebříčku mohly počítat i nahrávky z alb, takže písně nemusely být komerčně dostupné jako singly, aby se tam objevily. Dnes se může v žebříčku objevit celý tracklist alba, zatímco před desetiletími se v Hot 100 mohlo objevit jen tolik skladeb, kolik jich bylo komerčně vydáno ke koupi jednotlivě.