Kariérní stránky jsou jako e-shop. Usnadněte kandidátům „nakupování“ jejich vysněné pozice

Jak na kariérní stránky? Je lepší jednoduchý výpis pozic, nebo si vyhrát s videi a personalizací? Nový díl podcastu EB Talks je tady!

Tomáš HybešTomáš Hybeš

0Zobrazit komentáře

Když už vydáte tisíce na marketing, abyste dostali lidi na své kariérní stránky, byla by škoda je v tu chvíli odradit. Jak říká šéf employer brandingu České spořitelny Michal Kosař, při testování kariérních stránek si všiml jedné věci: lidé se na nich chovají jako v e-shopu.

„V hlavě mají zhruba produkt, který chtějí koupit, tedy to, co by asi chtěli dělat, a začnou filtrovat podle oboru, lokality a podobně. A všechny tyto funkcionality musí fungovat správně,“ popisuje Kosař v novém díle podcastu EB Talks, ve kterém se podělil o čerstvé zkušenosti s testováním a vytvářením nových kariérních stránek pro Českou spořitelnu. Pokud kandidáti nenajdou přesně to, co hledají, měly by jim webové stránky nabídnout „podobný produkt“, tedy stejnou pozici ve vedlejším městě nebo alespoň podobnou pozici, ale v požadované lokalitě.

Jeden z dalších „aha momentů“ zažil Kosař, když mu jeden z testerů z oboru IT řekl, že ho sice zajímá video s jeho potenciálním nadřízeným, ale nemá čas sledovat každé video u všech inzerátů, které ho zaujaly. „Nechci říct, že videa na kariérní stránky nepatří, ale uvažoval bych o tom, jestli musí být fakt v detailu inzerátů, jestli ta videa nemají být možná raději v nějakém potvrzovacím e-mailu nebo v pozvánce na pohovor,“ vypočítává Kosař s tím, že ve chvíli, kdy kandidát obepisuje desítky inzerátů a spíše čeká, jestli se mu někdo vůbec ozve, nechce pálit čas na tom, že se bude dívat na zatím nerelevantní video.

Kolegové a kolegyně z IT nám řekli, že se dívají třeba na kvalitu kódu stránky. To nikoho v HR ani nenapadne.

„Velmi zajímavé bylo sledovat také to, jak diametrálně odlišně vyhledávají lidé z IT oborů nebo bankéři. Lidé z IT jdou vyloženě po klíčových slovech přes Ctrl+F. Pracují s tou stránkou úplně jinak, než bych předpokládal. Kolegové a kolegyně z IT nám řekli, že se dívají třeba na kvalitu kódu stránky. To nikoho v HR ani nenapadne – proč bych se koukal na nějakou kvalitu kódu? Ale oni se podívají, vidí základ a vysmějí se třeba tomu, že v popisku o sobě píšete, že jste moderní technologická firma,“ vysvětluje Kosař.

Největší věda tak podle něj tkví v tom, na jakou cílovou skupinu máme namířeno, a podle toho pak musíme věci designovat. Úplně stejný inzerát čtou trochu jinak už jen muži a ženy. O tom a dalších praktických poznatcích si můžete poslechnout více v novém díle podcastu EB Talks, který si můžete pustit už nyní na SpotifyYouTube a v Apple Podcasts. Co v něm ještě uslyšíte?

  • Jak zachytit pasivní kandidáty, tedy lidi, kteří aktivně práci nehledají?
  • Kde hledat inspiraci pro kariérní stránky?
  • Jaké jsou limity kariérních stránek?
  • Co všechno ukazovat, nebo raději neukazovat na kariérních stránkách?

Podívali jsme se do České spořitelny. Dvě stě let tradice míří do cloudu a i vy můžete být při tom

Chcete vědět, jak se pracuje v České spořitelně? Máme pro vás další firemní profil od employer branding studia CzechCrunche.

Česká spořitelna profil

Foto: CzechCrunch

Profil pro Českou spořitelnu z dílny employer branding studia CzechCrunche

1Zobrazit komentáře

Vývoj technologií je ultra rychlý a ani ve Spořce zatím nemají křišťálovou kouli, díky níž by tušili, kam až to všechno povede. A proto se tady řídí heslem „jediná jistota je změna“. Alespoň tak to vidí Head of Engineering Tomáš Metz, se kterým jsme se ve firemním profilu České spořitelny podívali do fungování jejich IT.

„Jsme jediná banka, která má už druhým rokem jako strategickou prioritu cloudifikaci. Musíme se podívat na všechny produkty, které tu za skoro dvousetletou historii banky máme, a musíme se na ně podívat úplně od nuly,“ vysvětluje Metz ve videorozhovoru.

Všechny technologické skoky a změny, na které musí Spořka rychle reagovat, by se ale neodehrály bez lidí. Ti jsou tady hlavním tahounem změn. A proto si banka dává záležet na tom, aby jim v práci bylo dobře. Žádné otřepané klišé, ale realita. Slova jako otevřenost, podpora, férovost jsou tu cítit ve vzduchu a ti, kdo v bance pracují, tohle vnímají i od svých šéfů.

Ostatně přesně to rezonuje celou videoanketou, na kterou se můžete v profilu podívat. „Mě osobně na mojí šéfce fakt hodně inspiruje to, že na sobě každý den pracuje a je to vidět. I mě to ovlivňuje. A čeho si na ní vážím úplně nejvíc, je to, že je férová,“ říká třeba Retail Team Lead Katka Malá.

cloudová civilizace

Přečtěte si takéTechnologický pokrok začíná u lidí. Česká spořitelna je trénuje na drakoviTechnologický pokrok ve firmě začíná u lidí. Česká spořitelna ty své trénuje na drakovi

Česká spořitelna nabízí spoustu benefitů, takových, které už trochu čekáte: více dní volna, výhodné bankovní produkty, možnost se neomezeně vzdělávat. Ale čeho si tady lidi hodně považují, je právě kultura dobrého lídra. Pod svým šéfem jsou tu prostě spokojení, což dokazují i interní průzkumy. Skoro devadesát procent zaměstnanců si myslí, že jejich lídr je opravdu týmový hráč, chová se tak, jak sám káže, má zájem o to, jak se vám daří, pravidelně s vámi mluví a podporuje vaše ambice.

Všechno má navíc jeden společný claim – finanční zdraví. Ať už ve Spořce naskočíte do IT, retailu, marketingu nebo klientského centra, aktuální vlna strategie finančního zdraví vás nemine. A ruku v ruce s tím i práce na inovativních projektech s podporou AI a špičkových technologií. Jestli máte ve svojí DNA zároveň chuť pomáhat, tak jste v největší české bance na správném místě. Pro více podrobností se podívejte na její profil.

V práci trávíme až třetinu svého života. Nežijte blbě! To nejzajímavější z českého pracovního trhu na jednom místě – JobStories.