Každý se bude muset naučit koukat do kamery a mluvit. Digitální komunikace se stane samozřejmostí, říká Petr Mára
Technologický evangelista, influencer a youtuber Petr Mára
Ze dne na den mu z kalendáře začaly mizet schůzky, protože se zkrátka nemohl s lidmi setkávat tak, jak byl dosud zvyklý. Jeho byznys stál odjakživa na školení, přednáškách a prezentacích, tedy formátech, přes které doručoval své know-how firmám a učil ostatní, jak lépe nakládat s časem a produktivitou. Koronavirová krize vše přetočila vzhůru nohama, a proto začal Petr Mára hledat nové cesty, jak být stále ve hře.
Petr Mára se širší veřejnosti představil hlavně přes YouTube, kde před pár lety začal natáčet videa týkající se Applu, aby později ze svého kanálu vytvořil hodnotný informační hub nejen pro technologické nadšence a osoby hledající inovativní způsoby k produktivitě a správě času. Jak ale na zmínil konferenci CzechCrunch Onlajn, YouTube je pro něj zhruba jen 15 až 20 procent pracovního nasazení. Většinou totiž funguje v offlinu.
„Leden a únor jsem měl odpočinkové měsíce, během nichž jsem si říkal, že si připravím celý rok, abych v březnu mohl začít naplno fungovat. Chtěl jsem primárně přednášet. S karanténními nařízeními však můj byznys, který jsem měl tak rád, mizel a z kalendáře se stávalo vzduchoprázdno,“ popisoval Mára v úvodu konference, v níž se řešilo téma, jak se změní naše pracovní životy a jak se řeší produktivita na home officu.
***
Na záznam druhé edice konference CzechCrunch Onlajn s Petrem Márou se můžete podívat zde:
***
Petr Mára pochopitelně musel být ve střehu a vymýšlet cesty, jak si svůj byznys alespoň alternativně zachovat. Netušil však, co dalšího přinese budoucnost, nebo jak moc to ovlivní jeho cash flow. „Zastihlo mě to v momentu, kdy jsem odpočíval. O to rychleji jsem celý problém musel řešit,“ doplňuje.
Ukázalo se, že virtuální interakce může být efektivnější
I když se s rozvojem internetu a všemožných digitálních služeb ukazovalo, že přednášky, konzultace, školení a další formy sociálně-profesní interakce mohou běžet i online, málokdo si to plně uvědomoval. Vše se změnilo právě s koronavirem, který přetočil trh o 180 stupňů a společnosti musely reagovat, což se podle Máry většině „moderních“ firem dařilo.
„Pro mě krize přinesla otázku, co všechno jsem schopen do digitálu převést, a zároveň kde najít určitou potřebu, kterou klienti a lidé budou v nové situaci mít. Zjistil jsem, že tou největší potřebou je naučit se digitálně komunikovat,“ říká Mára a navazuje na změnu, která se v jeho případně promítla v překlopení školení a tréninků do online prostředí.