Kdo z šéfů na LinkedInu poutá nejvíc pozornosti, i když tolik nepíše? Vévodí Salomon a Čupr

Poznejte třicet šéfů a šéfek, jejichž příspěvky na LinkedInu měly v roce 2024 největší průměrný počet zobrazení. Přinášíme exkluzivní žebříček.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

ceos-mvp

Foto: CzechCrunch

Nejefektivnější CEOs na českém LinkedInu za rok 2024

0Zobrazit komentáře

Vystupovat na sociálních sítích, prezentovat na nich své názory, inspirovat, poodkrývat zákulisí svých byznysů a občas nechat nahlédnout také do soukromí. I to patří stále častěji do pravidelné agendy zakladatelů, majitelek či výkonných ředitelek řady českých firem, kteří se prezentují zejména na sociální síti LinkedIn. Kteří šéfové a šéfky poutají největší pozornost? Ve spolupráci s agenturou Future Sales přinášíme exkluzivní žebříček 30 osobností, jejichž příspěvky měly v roce 2024 největší průměrný počet zobrazení na jeden příspěvek. Sledujete je také?

Pokud bychom se soustředili na absolutní dosahy, je nejvlivnějším CEO na českém LinkedInu šéf Škoda Auto Klaus Zellmer. Jeho příspěvky měly v loňském roce nejvyšší kumulativní počet zobrazení ze všech. Pokud se však zaměříme na efektivitu, tedy na největší průměrný počet zobrazení na jeden příspěvek, dostaneme trochu jiný obrázek. Abyste totiž u svých příspěvků poutali největší pozornost, nepotřebujete na LinkedIn psát zdaleka každý den. Klíčem k úspěchu není nutně kvantita, ale především kvalita, respektive zajímavost samotných sdělení.

Důkazem je šéf České spořitelny Tomáš Salomon, který žebříček Nejefektivnějších CEOs s největším vlivem na českém LinkedInu ovládl, i když v loňském roce posílal nové příspěvky jen jednou za dva týdny. Na druhém místě je zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr, který psal zhruba jednou týdně, třetí skončil již zmíněný Klaus Zellmer. Ten přitom v průměru publikoval příspěvky každé tři dny. Čtvrtá zakladatelka Czechitas Dita Formánková postoval naopak jen jednou za dvacet dní, pátý Tomáš Vala ze Sika byl aktivní co čtyři dny.

linkedin

Foto: CzechCrunch

Žebříček Nejefektivnějších CEOs na českém LinkedInu

A jak se takové žebříčky skládají? Pro žebříček Nejefektivnějších CEOs na českém LinkedInu je zásadních několik parametrů. Daný uživatel musí podle informací na této sociální sít pracovat ve firmě, která má více než 51 zaměstnanců, musí mít jako hlavní lokalitu zvolené Česko, v daném období publikovat příspěvky minimálně tři měsíce za sebou a musí mít uvedenou pozici CEO (výkonný/generální ředitel) nebo její synonymum (chairman/předseda představenstva) nebo majitel/zakladatel.

V agentuře Future Sales takto zanalyzovali přes jedenáct tisíc unikátních profilů. Jednotlivé osobnosti jsou v žebříčku řazeny podle impresí, respektive počtu zobrazení jejich příspěvků, což vyjadřuje i jejich vliv. Počet zobrazení příspěvků se přitom počítá z pohledu šesti základních kritérií: počet sledujících, počet pozitivních reakcí u příspěvků, frekvence příspěvků, délka textu, formát postů a den publikování. Přehled třiceti nejefektivnějších i obecně nejvlivnějších CEOs na českém LinkedInu najdete na webu CzechCrunche.

K dispozici je také žebříček třiceti společností, jejichž zaměstnanci v roce 2024 dosáhli nejvyššího celkového počtu zobrazení svých příspěvků na osobních profilech. Výsledky žebříčku byly oficiálně vyhlášeny na letošní konferenci LiSummit, kterou pořádá linkedinový specialista Martin Hošek. Výherci si odnesli skleněné křišťálové trofeje z dílny Preciosa Trophies, kde se specializují na výrobu skleněných trofejí, ocenění a jedinečných designů na zakázku.

Yankees vsadili na fyziku. S novými pálkami překonávají rekordy, odpálili nejvíc homerunů v dějinách klubu

Pálka, která vypadá jinak, drží se jinak a míček s ní letí dál. Yankees s ní v úvodu sezony nastříleli 36 bodů a vzbudili pozornost celé MLB.

yankees1

Foto: MLB / Canva Pro

Anthony Volpe z New York Yankees s novou pálkou při víkendovém zápasu

0Zobrazit komentáře

Ačkoliv baseball není sportem, který by v Česku plnil novinové titulky, pálková revoluce, se kterou přišel tým New York Yankees, stojí za pozornost i mimo Spojené státy. V úvodním víkendu nové sezóny totiž hráči odpálili během tří zápasů patnáct homerunů a vytvořili nový týmový rekord. Pomohl jim k tomu přitom klíčový detail – pálky úplně jiného tvaru, než na jaký byl baseball poslední desítky let zvyklý. Vypadají jinak, drží se jinak a říká se jim torpédo.

Jedná se o jednoduchou fyziku. Zatímco běžná baseballová pálka má nejtěžší část na svém konci, torpédová verze přesouvá těžiště blíž k rukám hráče. Právě tam totiž většina z nich míček trefuje. A jakmile se tvrdší část pálky přesune blíž k bodu kontaktu, míček letí dál.

Výše popsaný koncept navrhl Aaron Leanhardt, který je bývalým analytikem Yankees a v současné době trenérem u Miami Marlins. Leanhardt je fyzikem z MIT a na přelomovém designu pálky začal pracovat ještě v době, kdy působil u Yankees.

Právě tehdy Leanhardt spolupracoval s některými hráči a všiml si, že mnoho z nich míček pravidelně trefuje ne na ideálním místě pálky – tedy na jejím konci –, ale spíš blíž k rukám. Na základě svého pozorování tak navrhl pálku s posunutým těžištěm a větší koncentrací hmoty právě v místě, kde hráči míček nejčastěji zasahují.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený MLB ⚾ (@mlb)

I přesto, že Leanhardt mezitím odešel pracovat k miamskému klubu Marlins, jeho nápad zůstal u Yankees. Týmoví hráči jako Anthony Volpe, Cody Bellinger nebo Paul Goldschmidt si pak nově tvarované pálky nechali vyrobit a začali je testovat – a během minulého víkendu s nimi pak právě oni odpálili většinu rekordních homerunů.

Díky torpédům teď New York Yankees vyrovnali rekord American a National League pro nejvíc odpálených homerunů v prvních třech zápasech sezony a zároveň nastříleli 36 bodů, čímž si vytvořili největší bodový rozdíl oproti soupeřům v celé Major League Baseball.

MLB přitom nové pálky oficiálně schválila – splňují totiž všechna pravidla ohledně rozměrů i materiálu. Torpéda proto teď testují i hráči z jiných klubů. I přesto ale některé týmy čekají, zda MLB nepřistoupí k úpravě dosavadních pravidel, která by pak nový tvar mohla omezovat. To se ale nezdá jako pravděpodobný scénář.

Klasické pálce zůstává nadále věrný třeba Aaron Judge, který je hvězdou Yankees a který během víkendu odpálil tři homeruny včetně grand slamu – tedy homerunu odpáleného v momentě, kdy jsou obsazené všechny tři mety.

Do jaké míry se nové torpédové pálky stanou v baseballu revoluční novinkou, se ještě uvidí. Zrovna v tomhle sportu ale závisí na správném odpalu úspěch celého týmu. Zatím se tak zdá, že Yankees našli svou pojistku. A jak údajně autor torpéd Leanhardt už dříve předpověděl: „Za pět až deset let to budou používat všichni.“