Když se spojí 1984 a vlnitá lepenka. Nová hra od tvůrců Samorostu a Machinaria bude poprvé ve 3D
České videoherní studio Amanita Design představuje novinku jménem Phonopolis. Spojuje hádanky, hravost a totalitu.
Herní studio Amanita Design si příznivce nejen z domovského Česka už pravidelně získává málo vídaným a svěžím přístupem k videoherní tvorbě. V jeho hrách se mísí logické hádanky, vysoká míra zábavné hravosti a vždy úchvatné audiovizuální zpracování. Platí to i pro právě ohlášenou novinku Phonopolis, která tyto prvky kombinuje s antiutopickými tématy jak vystřiženými z románu 1984. A navíc je sama doslova vystřižená z kartonu.
„Vůdce, diktátor ve městě Phonopolis, který snad kdysi měl i dobré úmysly, chtěl vytvořit dokonale šťastnou společnost. Vynalezl tedy systém amplionů a podprahových povelů, kterými měl společnost vést k dokonalosti. Ve výsledku ji ale zotročil. Povely lidi zbavují vlastní vůle a dělají z nich pouhé součástky v uměle vymyšlené společnosti – stroji,“ přibližuje zápletku hry Petr Filipovič, vedoucí projektu v Amanitě.
Hráči se tak zhostí role Felixe, který se pokusí autoritářskému Vůdci odkazujícímu na Velkého bratra z antiutopického románu 1984 od George Orwella zabránit v ovládnutí myslí svých spoluobčanů. A kromě vážného, avšak stále s nadsázkou pojatého tématu konfrontace s režimem bude Phonopolis i v jiných ohledech pionýrem dosud neviděných postupů. Podle autorů hra dokonce naboří dlouholeté zvyklosti studia.
Novinka bude totiž prvním titulem českých vývojářů, který se naplno ukáže v trojrozměrné grafice. Titulní město Phonopolis je dokonce představováno skutečným modelem z vlnité lepenky. „Přestože naši hru vyvíjíme ve 3D enginu, snažíme se co největší množství kulis, postaviček a dalších prvků vyrábět ručně,“ přibližuje jeden z tvůrců Oto Dostál.
„Všechny textury malujeme na karton, který následně vystřihujeme, digitalizujeme a poté umístíme na příslušný 3D model. Chceme, aby na lidi Phonopolis působila nejen jako počítačová hra, ale hlavně jako takový malý, ručně vyrobený svět,“ vysvětluje proces výroby Dostál, který spolu s Filipovičem a Evou Markovou, mimochodem spolužáky ze studia animované tvorby ve Zlíně, vede vývoj hry.
Přesto si Phonopolis v mnoha ohledech zachovává jedinečný rukopis dosavadní a velice úspěšné tvorby Amanity. Tituly jako Samorost, Machinarium nebo Chuchel vždy sázely na nádherné grafické pojetí, pořádnou porci vynikající atmosféry – ať už veselé, pohádkové, nebo dokonce strašidelné jako v Creaks či třeba šílené, což ukázala Happy Game – a na rozmanité hlavolamy. Stejně tak i nově představená hra.