Kingdom Come 2 má mnohem delší scénář než Cyberpunk 2077, prozradil spoluzakladatel Warhorse Studios
„Když se podíváte jenom na Kutnou Horu, tak je asi ze tří čtvrtin tak komplexní jako celá mapa prvního Kingdom Come: Deliverance,“ říká Martin Klíma.
Jak moc rozsáhlejší bude Kingdom Come: Deliverance 2 oproti prvnímu dílu? To na herní konferenci Game Access v Brně odhalil Martin Klíma. Ten je výkonným producentem a spoluzakladatelem Warhorse Studios, kteří pokračování své historické hry plánují už na konec tohoto roku. Upřesnil například velikost herního světa, ale i rozsah scénáře a dabingu. Anebo počet bugů.
„Scénář prvního Kingdom Come měl asi 800 tisíc slov. A už to je opravdu hodně. Ale u dvojky jsme to víc než zdvojnásobili,“ uvedl Martin Klíma svou přednášku na vývojářské konferenci Game Access. Dohromady to u prvního dílu znamenalo kolem 115 tisíc řádků, tedy replik, o které se postaralo asi šedesát dabérů. Tipnete si, kolik to dalo u Kingdom Come: Deliverance 2?
„Druhý díl Kingdom Come má 1,7 milionu slov, to je přes čtvrt milionu replik pro dabing,“ oznámil Klíma. Víc samozřejmě bude i herců, konkrétně 84. Mimochodem, jen pár hodin poté, co Klíma v Brně hovořil, Warhorse Studios definitivně potvrdili, že Kingdom Come 2 bude mít i český dabing. Své porovnání obou dílů historické hry spoluzakladatel firmy doplnil také o srovnání s dalším výjimečně rozsáhlým titulem, Cyberpunkem 2077.
„Před pár lety jsem byl na videoherní konferenci GDC, kde měli krásnou přednášku o lokalizaci Cyberpunku vývojáři z polského CD Projektu. A mimo jiné prohlásili: ‚Máme fakt velkou hru, má asi 80 tisíc replik dialogů!‘ Takže už první KCD bylo větší a druhý díl bude dokonce trojnásobný,“ zavzpomínal s úsměvem.
Písmena na papíře se ve hře samozřejmě proměňují na mluvené slovo. I jeho objem logicky narůstá. První díl Kingdom Come: Deliverance z roku 2018 měl podle výkonného producenta kolem stovky hodin dialogů, teď jich bude 240, z pětatřiceti gigabajtů nahrávek je nyní 115 gigabajtů.
„Když jsem to spočítal, tak jsem napsal našemu šéfovi vývoje audia, že to přece nemůže být pravda. A on na to, že si taky myslí, že to musí být nějaká chyba a že to prověří. Za pár minut se mi ozval, že to žádná chyba není, že to tak prostě je,“ pobavil sál Klíma. A na pět hodin se natáhly cutscény, tedy animované pasáže, které z pozice hráče sledujete jako historický film.
Kutná Hora, tedy jen část mnohem větší mapy, je asi ze tří čtvrtin tak komplexní jako mapa prvního Kingdom Come.
Od odhalení Kingdom Come: Deliverance 2 se také často řešil prakticky dvojnásobný rozsah hry. Ta v mnoha ohledech skutečně naroste, v lecčem opravdu až násobně. Ať už to je třeba zmiňovaný scénář, nebo počet úkolů k objevení a splnění. Co se ale mapy týče, tak jednoduché jako zdvojnásobení to však není, ačkoliv oproti původnímu Kingdom Come s jednou herní mapou (Ratají a okolí) nabídne dvojka mapy dvě (Trosecka a Kutnohorska). Dvakrát větší rozlohu ale ani dohromady mít nebudou.
„Dostupná oblast je na obou mapách menší než u prvního dílu. Ale stále to znamená, že přístupné části obou herních map jsou v součtu zhruba o čtvrtinu větší,“ upřesnil vývojář. Pro hráče, kteří se těší na přesun z venkova do jednoho z nejdůležitějších měst středověkých českých zemí, navíc Klíma na Game Accessu přidal jedno nesmírně zajímavé porovnání.