Kiwi.com se rozhoupalo a začne kompenzovat zrušené lety ze svého. Na kredity vyčlenilo 60 milionů korun
Pokud lze říct jedno slovo, které se s Kiwi.com v posledním roce a půl nejvíce skloňovalo, půjde o refundace. Protože se během pandemie příliš nelétalo, polykal český vyhledávač letenek jednu hořkou pilulku za druhou. Kupily se totiž stížnosti zákazníků o navrácení peněz za zrušené lety a Kiwi.com, přes které zákazníci letenky u různých aerolinek nakupovali, bylo kvůli tomu terčem kritiky. Po počátečním mlčení a následném argumentování, že s tím samotná firma nemůže nic dělat, se nyní Kiwi rozhodlo uvolnit na část kompenzací vlastní peníze.
Brněnský vyhledávač letenek pod vedením Olivera Dlouhého oznámil, že peníze za zrušené lety bude českým zákazníkům vracet ze svého. Na refundace vyčlenil 60 milionů korun, ovšem klientům, kteří tuto nabídku využijí, nebude vracet peníze v hotovosti na jejich bankovní účty, ale kompenzuje je formou kreditů. Ty pak mohou zákazníci využít pro další nákupy letenek opět přes Kiwi.com.
„Tok refundací od aerolinek byl naprostým chaosem, a ačkoliv může být těžké zvenku porozumět situaci, ve které jsme se snažili tyto refundace vymoci, dělali jsme a stále děláme vše, co je v našich silách, abychom dostali zpět k zákazníkům, co jim náleží. Ne vždy je to ale možné,“ říká šéf Kiwi.com Oliver Dlouhý.
Čeští zákazníci Kiwi.com, jejichž žádosti o refundace ještě nebyly uzavřeny a jimž byl zrušen let důsledkem koronavirové pandemie, tak v následujících týdnech obdrží e-mail s veškerými detaily nabídky. Klient si ovšem stále bude moci vybrat, zda chce vrátit prostředky za letenku ve formě kreditů od Kiwi.com, nebo pokračovat ve vymáhání s danou aerolinkou.