Kiwi mění byznys model. Levnější letenky vás nechá koupit u aerolinky, nabídne ale služby navíc

Vyhledávač letenek podle vyjádření vychází ze zpětné vazby zákazníků a chce řešit největší problémy, na které při rezervaci letu narážejí.

Peter BrejčákPeter Brejčák

dlouhy

Foto: Kiwi.com / CzechCrunch

Oliver Dlouhý, CEO Kiwi.com

0Zobrazit komentáře

Nedostatečná cenová transparentnost, složité požadavky na odbavení a stres spojený s obavami, že se cestující nedostane do cíle kvůli zpoždění či zrušení letu. Podle brněnského vyhledávače letenek Kiwi.com jde o nejzávažnější problémy, s nimiž se lidé setkávají při nákupu letenek. Představil proto produktové novinky, kterými na ně reaguje.

V rámci cenové transparentnosti nově Kiwi zavedlo, že pokud samo nedokáže „porazit“ cenovou nabídku letecké společnosti, zákazníka přesměruje přímo na web aerolinek. S tím souvisí i změna tzv. Kiwi Guarantee, tedy garancí, které svým uživatelům nabízí. V rámci nich si mohou připlatit pět až dvacet eur (125 až 500 korun) v závislosti na itineráři, zarezervovat stejnou letenku jako od aerolinky a s podporou v případě problémů.

Zákazníci mají nově již od dokončení rezervace dostupné kredity, které mohou bezprostředně využít v případě zrušení letu, a nemusí tak čekat na vrácení peněz nebo vyplňovat žádosti. „Kredity mohou využít ihned, a to u jakékoliv letecké společnosti,“ vysvětluje společnost. Zároveň Kiwi cestovatelům poskytne automatické odbavení.

„Zákazníci chtějí najít ty nejlepší letové nabídky na jednom místě, s transparentními cenami a bez nečekaných poplatků. Chtějí klid a dobrou zákaznickou podporu, rozhodně nechtějí mít starosti s rušením letu, vracením peněz a odbavovacími procesy. Pokud náhodou podobné problémy nastanou, chtějí, aby byly hladce a rychle vyřešeny,“ komentuje změny zakladatel a ředitel Kiwi Oliver Dlouhý.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Změny v produktech Dlouhý naznačoval i v nedávném rozhovoru pro CzechCrunch, kde zároveň popsal, že Kiwi ročně prodá letenky o celkové hodně 60 miliard korun a tržby samotné firmy jsou na úrovni sedmi miliard. „Chceme najít takový byznys model, který nám umožní ty miliardy navýšit z jednotek na deset, na padesát nebo na sto,“ komentoval dlouhodobé plány. Se změnami souviselo také lednové propouštění asi pětiny zaměstnanců, ale i urovnání dlouhodobých sporů a navázání oficiální spolupráce s aerolinkou Ryanair.

Tato spolupráce se podepisuje i na tom, jak Kiwi letenky od aerolinky prodává – po zaplacení musí zákazník na webu Ryanairu svůj nákup potvrdit. Různé podmínky pak platí i u dalších leteckých společností. Při vyhledávání letenek Kiwi někdy nabízí Guarantee přímo v ceně, jindy si musí zákazník připlatit.

„Pokud jsme schopni benefity zahrnuté v Kiwi.com Guarantee poskytnout díky našim partnerstvím za cenu srovnatelnou s přímým nákupem u aerolinky, zákazníkovi nabízíme pouze nákup u nás se zahrnutím Kiwi.com Guarantee,“ vysvětluje pro CzechCrunch mluvčí Daniela Chovancová.

dalle-2024-04-12-13-32-22-a-scene-at-a-bustling-airport-terminal-during-sunset-the-image-shows-a-person-waiting-near-the-departure-gate-gazing-out-the-large-panoramic-windows-copy

Přečtěte si takéMýty o letenkách. Data ukazují, kdy před odletem jsou nejlevnějšíVyvracíme mýty o cenách letenek: Jak dlouho před odletem je nejlepší je koupit? A hraje roli odkud?

„Pokud však nejsme schopni tuto službu takto nabídnout, dáváme zákazníkům na výběr – buď rezervovat přes Kiwi.com a s transparentně uvedenou cenou Kiwi.com Guarantee zaplatit něco navíc, nebo pokud je pro daného zákazníka rozhodující pouze nejnižší cena, nakoupit přímo u dané aerolinky, ale už bez benefitů plynoucích z rezervace u nás,“ pokračuje Chovancová.

Produktové novinky Kiwi spustilo před několika týdny v Česku a na čtyřech dalších středoevropských trzích s plánem postupného rozšiřování. „Hlavní důvod, proč tyto novinky zavádíme, je zpětná vazba od našich zákazníků. Ti chtějí mít jistotu, že vybrali opravdu to nejlepší, a zároveň nechtějí mít během cestování žádné starosti. Určitě jsou zákazníci, kteří vždy půjdou za co nejnižší cenou, ale věříme, že servis, který jim jsme schopni poskytovat, je k nám bude přivádět zpátky,“ dodává Chovancová.

Rubriku Cestování podporujílogo-cedok-modre

Rozdíl teplot maximálně 5 stupňů a nebát se větrat. Jak vyzrát na klimatizování auta v letním pařáku?

Mít v autě 20 stupňů, zatímco venku jsou tropy, není ten nejlepší způsob, jak používat klimatizaci. Tu bychom navíc měli zapínat celoročně.

ac1

Foto: Midjourney

Jaké platí zásady při používání klimatizace v horkých letních dnech?

0Zobrazit komentáře

Když je venkovní teplota přes 30 stupňů, může se vnitřek vašeho auta na přímém slunci během jedné hodiny rozpálit tak, že v něm sotva vydržíte. V takovém momentě je samozřejmě nejlepším řešením zapnout klimatizaci, která vytvoří příjemný chládek. Její používání má ale své zásady a jejich nedodržování může způsobit zdravotní problémy, únavu, ale i technické komplikace na vozidle. Čemu byste se tedy měli vyhnout?

Zaprvé – klimatizaci není nutné zapínat vždy, zvláště pokud jedete jen kratší trasu nebo často zastavujete. V takovém případě zvládnou auto efektivně ochladit i pořádně otevřená okna. Klimatizace funguje nejlépe až při rychlejších otáčkách motoru, zapnout ji tak dává smysl při delších cestách a ve vyšších rychlostech.

Pozor byste taky měli dávat na to, abyste v autě nevytvářeli příliš velký teplotní rozdíl oproti prostředí venku. Když to uděláte, riskujete zánět dýchacích cest, ale také bolesti hlavy a další obtíže. V ideálním případě je dobré nechat auto před cestou vyvětrat otevřenými okénky či dveřmi. Během toho klimatizaci zapněte na nejnižší teplotu a chvilku počkejte, ideálně mimo automobil. Následně vyjeďte, ale klimatizaci nastavte na úroveň, která je nižší maximálně o pět stupňů oproti venkovní teplotě.

Klimatizace je běžnou součástí každého vozu. Zejména ve vedrech se však hodí ji umět ovládat

Samozřejmě mohou nastat scénáře, kdy je venku třeba 32 stupňů, což by znamenalo udržovat uvnitř přibližně 27 stupňů, což není úplně komfortní. V takovém případě je dobré teplotu v kabině snižovat postupně a pomalu ji zvyšovat na onen pětistupňový rozdíl před vystoupením.

Pořád platí, že při používání klimatizace by měla být zavřená okna, občas je ale potřeba vzduch v autě vyměnit jednorázovým vyvětráním. Klimatizace ho totiž vysušuje a suchý vzduch způsobuje podráždění dýchacích cest či kůže a řidiči jsou v něm náchylnější k únavě. Prudkým jednorázovým vyvětráním tak do auta dostanete chybějící vlhkost a můžete pokračovat v cestě.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Klimatizace ovšem není jen letní záležitostí. Aspoň na chvíli byste ji měli pouštět celoročně, už jen proto, abyste zachovali její správný chod. Její kompresor je totiž nutné promazávat mazivem, které je obsaženo v chladicí směsi. Když ji půl roku nepoužijete a pak najednou kompresor sepne naplno, hrozí, že pojede na sucho a zničí se. Proto se doporučuje zapínat klimatizaci ideálně jednou za dva týdny, nechat ji běžet několik minut a pak ji klidně zase vypnout.

Stejně tak je důležitý pravidelný servis, tedy doplňování chladicího média, a také čištění. V celém systému se totiž usazují nečistoty a vznikají plísně, které se začnou v autě po zapnutí klimatizace vířit. Čištění se doporučuje provést vždy jednou ročně.