Kiwi mění byznys model. Levnější letenky vás nechá koupit u aerolinky, nabídne ale služby navíc
Vyhledávač letenek podle vyjádření vychází ze zpětné vazby zákazníků a chce řešit největší problémy, na které při rezervaci letu narážejí.
Nedostatečná cenová transparentnost, složité požadavky na odbavení a stres spojený s obavami, že se cestující nedostane do cíle kvůli zpoždění či zrušení letu. Podle brněnského vyhledávače letenek Kiwi.com jde o nejzávažnější problémy, s nimiž se lidé setkávají při nákupu letenek. Představil proto produktové novinky, kterými na ně reaguje.
V rámci cenové transparentnosti nově Kiwi zavedlo, že pokud samo nedokáže „porazit“ cenovou nabídku letecké společnosti, zákazníka přesměruje přímo na web aerolinek. S tím souvisí i změna tzv. Kiwi Guarantee, tedy garancí, které svým uživatelům nabízí. V rámci nich si mohou připlatit pět až dvacet eur (125 až 500 korun) v závislosti na itineráři, zarezervovat stejnou letenku jako od aerolinky a s podporou v případě problémů.
Zákazníci mají nově již od dokončení rezervace dostupné kredity, které mohou bezprostředně využít v případě zrušení letu, a nemusí tak čekat na vrácení peněz nebo vyplňovat žádosti. „Kredity mohou využít ihned, a to u jakékoliv letecké společnosti,“ vysvětluje společnost. Zároveň Kiwi cestovatelům poskytne automatické odbavení.
„Zákazníci chtějí najít ty nejlepší letové nabídky na jednom místě, s transparentními cenami a bez nečekaných poplatků. Chtějí klid a dobrou zákaznickou podporu, rozhodně nechtějí mít starosti s rušením letu, vracením peněz a odbavovacími procesy. Pokud náhodou podobné problémy nastanou, chtějí, aby byly hladce a rychle vyřešeny,“ komentuje změny zakladatel a ředitel Kiwi Oliver Dlouhý.