Kiwi.com do Česka přivedlo šéfa Ryanairu. Dlouholetí nepřátelé oficiálně zahájili spolupráci

Šéf vyhledávače letenek Oliver Dlouhý a jeho protějšek z největších evropských aerolinek Eddie Wilson oznámili dokončení technologické integrace.

Peter BrejčákPeter Brejčák

ryanair-oliver-24

Foto: Kiwi.com / Ryanair / CzechCrunch

Oliver Dlouhý z Kiwi.com, které urovnalo letité spory s Ryanairem

0Zobrazit komentáře

Dlouhá léta si jejich zástupci nemohli přijít na jméno a v různých zemích mezi sebou vedli i soudní spory. Začátkem roku ale brněnský přeprodejce letenek Kiwi.com a nízkonákladovka Ryanair oznámili, že se dohodli na spolupráci. V úterý pak firmy na společné tiskové konferenci potvrdily dokončení technologické integrace.

Ze zákaznického pohledu to znamená, že na platformě Kiwi.com získají lidé přímý přístup k letenkám od Ryanairu včetně ochrany před nečekanými událostmi v letovém provozu (takzvaná Disruption Protection). Kiwi.com bude transparentně komunikovat ceny letenek, jak je nabízí přímo aerolinky, a případné další poplatky označí navíc s vysvětlením, proč je účtuje. Cenu i další důležité informace cestující uvidí transparentně v rámci celého rezervačního procesu.

K dispozici by mělo být také napojení na uživatelský účet od Ryanairu bez nutnosti verifikace. Kiwi bude s aerolinkou sdílet například i kontaktní a platební informace o cestujících, což má více ulehčit komunikaci změn v dopravě (zpoždění letů, změny gateů a podobně) či například vyplácení případných refundací.

dalle-2024-04-12-13-32-22-a-scene-at-a-bustling-airport-terminal-during-sunset-the-image-shows-a-person-waiting-near-the-departure-gate-gazing-out-the-large-panoramic-windows-copy

Přečtěte si takéMýty o letenkách. Data ukazují, kdy před odletem jsou nejlevnějšíVyvracíme mýty o cenách letenek: Jak dlouho před odletem je nejlepší je koupit? A hraje roli odkud?

Na druhé straně Kiwi přináší technologie a algoritmy včetně chytrého propojování letů od nezávislých aerolinek, a může tak nabízet spojení různých letů, která by u jiných poskytovatelů zákazníci nenašli. Ryanair tím zároveň rozšiřuje svůj dosah i na zákazníky v zemích, kde doposud neoperoval.

„Jsem potěšen, že jsem dnes osobně v Praze mohl s týmem Kiwi.com zahájit partnerství, které umožňuje zákazníkům rezervovat letenky společnosti Ryanair bez skrytých přirážek, a přímý pohodlný přístup k rezervacím prostřednictvím účtu myRyanair,“ komentuje Eddie Wilson, ředitel Ryanairu, který ze čtyř českých letišť létá do 39 destinací.

„Spolupráce se společností Ryanair je důkazem toho, že chceme navazovat vztahy s leteckými společnostmi ve prospěch zákazníků i našich dlouhodobých obchodních cílů,“ doplňuje spoluzakladatel a ředitel Kiwi.com Oliver Dlouhý.

Soudních sporů bylo několik, kromě obviňování z nedostatečného předávání informací zákazníkům o cenách letenek došlo i na vyhrůžky, že Ryanair nebude do letadel pouštět cestující, kteří si letenku pořídili na Kiwi.com. Spory se týkaly i toho, zda musí Kiwi poskytovat údaje o kreditních kartách zákazníků a e-mailové adresy. Podle vyjádření obou ředitelů teď všechny soudní spory, které ještě nebyly ukončeny, nebudou dál pokračovat.

Před měsícem Kiwi.com oznámilo, že dosáhlo rekordních loňských výsledků, kdy utržilo sedm miliard korun s růstem o dvacet procent. Podle vyjádření se překlopilo také do zisku, související podrobnosti ale nekomentovalo. Ještě v lednu společnost propustila asi 18 procent z 1 200 zaměstnanců ve čtyřech evropských zemích, což měl být krok v souladu s nastavenou produktovou strategií.