Komunikace e-shopů při doručování balíků je klíčová. České Foxdeli na její zlepšení získává přes 10 milionů korun
Častým problémem e-shopů bývá kromě konverze zákazníků či správného nastavení objednávkového procesu také komunikace se zákazníkem v době mezi odesláním a doručením objednávky. I když má obchodník skvělou zákaznickou péči, často se při doručování balíků spoléhá na služby několika třetích stran, kdy se každý dopravce v komunikaci se zákazníkem liší. A nákupní zážitek tak při klíčové fázi trpí.
Samotné doručení má totiž ze strany zákazníků velkou váhu při hodnocení spokojenosti s nákupem a celým e-shopem. Internetové obchody přitom často nemohou styl komunikace dopravců ovlivnit, a tak se jim rozhodla pomoci služba Foxdeli, kterou loni rozběhli zakladatelé přepravní firmy Balíkonoš.
E-shopům Foxdeli otevírá možnost spravovat všechny dopravce z jednoho místa, personalizovat zákaznické e-maily i SMS. To vše i během samotného doručování, díky čemu může e-shop řešit případné problémy se zákazníkem přímo a mít tak komunikaci plně pod kontrolou. Podle zakladatelů služby díky tomu z komunikace odpadá tzv. „přepravština“, kdy zákazník pořádně neví, na čem vlastně při doručení balíku je.
Služba byla představena loni v květnu, v září pak na trh vstoupila její plná verze a teď Foxdeli oznámilo další milník, když na svůj další rozvoj získalo přes deset milionů korun. Investici vedl fond Lighthouse Ventures (LHV) s přispěním nejmenovaného investičního partnera.
„Foxdeli vybudovali produkt, který má úžasné reakce prvních zákazníků. Zkušený tým může tento jednoduše škálovatelný SaaS produkt vybudovat v mezinárodního lídra ve svém oboru. Jsme moc rádi, že jim můžeme pomoci financováním a mentoringem od expertů v oboru,“ říká Michal Zálešák, Managing Partner LHV.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsZískané prostředky plánuje startup využít na vývoj a spuštění pokročilých funkcí, napojení dalších významných zákazníků do systému, spuštění zásadních obchodních spoluprací a pomoct by měly také k pevnému uchycení služby na trhu.
„V letošním roce umožníme e-shopům využívat další pokročilé funkce Foxdeli. Vedle již spuštěných jako oznamovací centrum, které snižuje vratkovost, spustíme funkce brandingu. Doručení objednávky tak bude probíhat již výhradně pod značkou e-shopu nehledě na vybrané přepravní společnosti,“ uvádí Martin Jareš, zakladatel a CEO Foxdeli.
Služba již během loňského léta spustila funkci Oznamovacího centra, která pomáhá řešit problémové zásilky nehledě na to, který dopravce je doručuje. Foxdeli dokáže pracovat s daty drtivé většiny dopravců, které e-shopy v Česku využívají, a v přehledném zobrazení upozornit na problémové zásilky nehledě na to, kdo je zákazníkům veze.
„Pokud například víte, že objednávka leží na poště již 4 dny a hrozí její vrácení, je nutné s ní proaktivně pracovat. Nepřijdete o obchod, vyhnete se vratce a zákazník bude z vaší péče nadšený,“ dodává Jareš.