Konec ikonické a oblíbené publikace. IKEA po 70 letech přestane vydávat svůj katalog, který inspiroval miliardy lidí
Pro řadu domácností byl roční katalog od IKEA neodmyslitelnou součástí sbírky časopisů vyplňující prostor v obývacích pokojích. Ve své sedmdesátileté historii, během které svou publikaci s interiérovým designem vydávala, dosáhla vrcholu před čtyřmi lety, kdy distribuovala 200 milionů kopií v 69 různých verzích, 32 jazycích a na více než 50 trzích. Teď firma oznámila, že s jeho vydáváním končí.
Tradiční švédská firma, která jen na českém trhu loni utržila na deset miliard korun s rekordním ziskem, chce totiž ještě více digitalizovat. Ruku v ruce s tím dochází také ke změnám chování zákazníků, jež mají o tištěný magazín menší zájem. Z tohoto důvodu se IKEA podle svého vyjádření rozhodla udělat emocionální, ale racionální krok.
„Již sedmdesát let je náš katalog jedním z nejikoničtějších produktů, který inspiroval miliardy lidí po celém světě. Uzavření kapitoly s naším katalogem je emoční, ale racionální. Spotřeba médií a chování zákazníků se změnily, IKEA již zvyšuje digitální investice, zatímco objemy i zájem o katalog se zmenšily,“ uvedl výkonný ředitel Inter IKEA Systems Konrad Grüss.
Jde tak o další dílek do skládačky s vizí více podporovat digitální aktivitu. Jen během loňského roku IKEA zvýšila své globální online prodeje o 45 procent a na její web zavítaly více než čtyři miliardy návštěvníků. Jak však nedávno informovaly Hospodářské noviny, v tuzemsku firma vyřídí 30 tisíc online objednávek týdně, přičemž už teď nápor nezvládá.
„Během posledních několika let IKEA transformovala způsoby, kterými oslovovala a komunikovala se zákazníky. Nyní budeme pokračovat v rozšiřování znalostí, produktů a řešení pro vybavení domácností tím nejlepším možným způsobem – inspirací mnoha lidí prostřednictvím stávajících i nových způsobů, kanálů a formátů,“ doplnil Grüss.