V zahraničí tak zůstalo na 150 tisíc klientů, včetně několika tisíc Čechů, kteří cestovali přes českou cestovní kancelář Neckermann, spadající do skupiny. Britská vláda proto zahájila operaci, která navrátí všechny cestující zpět do vlasti, a podobně k tomu přistupuje i Neckermann, který dočasně omezil prodej zájezdů. Změny se ale měly týkat také oblíbené německé letecké společnosti Condor, která je častým spojením Čechů do zahraničí, především pak do Spojených států. Budoucnost jejího provozu byla až do včerejšího dne nejistá.
Hesenská vláda nicméně v úterý rozhodla, že do Condoru pošle záchranný balíček ve výši 380 milionů eur, v přepočtu zhruba 9,8 miliardy korun. To by mělo zajistit další bezproblémový provoz, jelikož německá vláda věří, že je aerolinka do budoucna perspektivní a dává smysl ji podpořit. Condor se nicméně bude muset poprat se získáváním nových zákazníků – ročně jich totiž přepraví na 7 milionů, ale většina přicházela právě přes Thomas Cook.
Podobně v minulosti německá vláda zachránila i krachující aerolinku Air Berlin. Ta se ale dodnes z červených čísel dostat nedokázala.
Salvátor Soška a ponožky z jeho firmy We are Ferdinand
Sdílet
Dokážete si vybavit, jak vypadal váš život v 16 letech? Jen málo osob má v tomto věku jasnou představu o své budoucnosti, o to méně tendence začít s vlastním podnikáním. Neplatí to však o Salvátoru Soškovi, který svůj úspěšný ponožkový byznys We are Ferdinand rozjel ve věku, kdy lidé obvykle řeší spíše akné na své pleti a to, zda o nich vůbec ví jejich tajná láska z vyššího ročníku.
Salvátor Soška začal se svými podnikatelskými aktivitami již ve 14 letech, kdy založil vlastní internetový magazín, který následně prodal. Poté jej začal zajímat rodinný podnik, v němž vypomáhal především s propagací a správou sociálních sítí. Tato činnost jej však příliš nenaplňovala, protože měl touhu přinést na trh zcela vlastní produkt, což mu rodinný byznys neumožňoval.
Rozhodl se proto vydat po vlastní ose a založit e-shop, který nabízel elegantní pánské oblečení a doplňky. A právě tady se začala psát první kapitola projektu, který dnes známe jako We are Ferdinand. Soška spolu s kolegou Jakubem Janošíkem zjistili, že z celého sortimentu, který jejich obchod nabízel, je nejvíce baví právě ponožky. Proto se začali soustředit výhradně na ně a na podzim roku 2016 založili We are Ferdinand.
Foto: We are Ferdinand
Salvátor Soška a Jakub Janošík
Ano, ponožky coby vánoční dárek jsou stále jedním z nejúčinnějších způsobů, jak přivést dítě pod stromečkem k pláči, ale dospělého potěšit dovedou, zvláště pak jsou-li designově originální. Ponožky totiž dávno nejsou tím, čím byly dříve. Uniformitu, jednobarevnost a nudu vystřídaly vzory, barvy a obrázky – čím originálnější a výstřednější, tím lepší.
A právě takové ponožky začali nabízet i We are Ferdinand. „Název odkazuje na Václava Havla, který často nosil krátké kalhoty, a tak se jeho ponožky staly součástí outfitu s názvem Ferdinand, což se zapsalo jako pseudonym Václava Havla,“ říká ke vzniku značky její zakladatel Salvátor Soška.
A právě takové ponožky začali nabízet i We are Ferdinand. V jejich produktech se odráží nápaditost, za kterou vděčí především českým designérům a ilustrátorům, mezi něž patří například David Černý, Eliška Podzimková, Michal Bačák a brzy také Maxim Velčovský nebo Pavel Fuksa. Díky nim se z fádních ponožek stává hravá podívaná, která skvěle baví a boří zaběhlé standardy.
Mimo hravé ponožky nabízí We are Ferdinand také klasické ponožky s decentním vzorem, popřípadě jednobarevné. I u takovýchto klasických ponožek se však mladí podnikatelé snaží přinést přidanou hodnotu v podobě vysoké kvality a jemnosti. Poměr prodejů hravých a klasických ponožek je podle Sošky přibližně vyrovnaný.
Foto: Puf Creatif
Designér Maxim Velčovský, který spolupracuje na nové kolekci ponožek We are Ferdinand
Přidaná hodnota jejich ponožek spočívá také v tom, že jsou pleteny v Česku, na čemž si ve We are Ferdinand zakládají a chtějí si tuto hodnotu udržovat i nadále.
„Máme nabídky od různých výrobců ze zahraničí, ale vůbec nás to neláká, ani za cenu levnější výroby. Baví nás, že můžeme do výroby jezdit a vše stále komunikovat. V Česku máme výrobu i na krabičky, etikety a všechny další věci,“ potvrzuje strategii Soška.
Když ponožková hvězda stoupá
A tento přístup se společnosti vyplácí, protože jen za minulý rok dosáhla obratu 2,5 milionu korun a letos by se tato částka měla až zdvojnásobit. „Po maturitě bylo hned více času a byla možnost do toho šlápnout,“ vysvětluje dnes dvacetiletý Soška.
Mezi zákazníky We are Ferdinand dnes již nepatří jen klasičtí spotřebitelé, kterým společnost celkově vyexpedovala několik desítek tisíc párů, ale také velké společnosti, pro které se ponožky stávají stále atraktivnějším produktem. Od We are Ferdinand firmy odebraly za necelých 8 měsíců už zhruba 80 tisíc párů.
Foto: We are Ferdinand
Barevné ponožky se hodí ke každému stylu
Nabídka komplexní služby výroby ponožek jako firemního merchandisingu pro zaměstnance, fanoušky a zákazníky společností se ukázala být dobrou cestou, jak se dostat ke skutečně velkým zakázkám. Jedná se o zajímavý a originální nápad, zejména je-li ponožka originální jako například ty navržené ilustrátorským duem Tomski&Polanski pro společnost Partners.
We are Ferdinand plánují do budoucna expanzi i mimo Českou republiku. Již nyní mají několik svých ponožek v Londýně a řeší také spolupráci s prodejcem v New Yorku. Navíc se jejich ponožky tvořené na míru společnostem dostávají za hranice běžně. Ponožky od We are Ferdinand dostala například americká centrála Avastu a podobně od nich obdrželi ponožky i evropští zaměstnanci společnosti Hills.
Mladá česká ponožkárna vidí svou budoucnost hlavně v ponožkách, ovšem nápady na něco nového už Soška s Janošíkem v hlavě nosí. Nechme se tedy překvapit, co nám mládí do budoucna představí a jak se bude We are Ferdinand dařit.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.