Lajkujte, odebírejte a narukujte. Plány US Army ukazují, jak míří na mladé skrze Call of Duty a Twitch
Bez amerických ozbrojených sil by nevznikl Top Gun, dvacet let provozovaly vlastní střílečku. Dnes v náboru pomáhají streameři.
„Nazdar děcka, jestli se vám můj stream líbil, tak můj kanál nezapomeňte odebírat. A taky vstupte do armády!“ Představa podobné hlášky při sledování videoherního streamera je úsměvná, ale pro americké vojsko by to byl splněný sen. A také naplnění konkrétních plánů. Že se US Army aktivně angažuje v popkultuře, totiž není žádné tajemství. Ale nyní magazín Vice získal a zveřejnil prezentaci, která tyto aktivity popisuje ve větším detailu.
Ozbrojené síly Spojených států nemají na planetě konkurenci. Neplatí to však pouze o bojovém potenciálu a rozpočtu, ale i o aktivitách, kterými udržují svou image a udržují se v obecném povědomí. Vzpomeňte třeba na původní Top Gun, který vznikl s podporou amerického námořnictva. V době premiéry US Navy zřídila u kin náborová místa, zájem o pilotování stíhaček po zhlédnutí blockbusteru s Tomem Cruisem prý vzrostl pětkrát. Ani letošní pokračování s podtitulem Maverick se neobešlo bez spolupráce s Pentagonem.
Vedle filmového průmyslu jsou američtí náboráři aktivní i ve videohrách. Po dlouhých dvacet let fungovala armádou provozovaná, vcelku realistická a poměrně populární online střílečka America’s Army, než začátkem letoška skončila. Za tu dobu stačila přilákat dvacet milionů potenciálních vojínů. To je však řádově nižší počet hráčů, než jaký pravidelně přitáhnou giganticky oblíbené a úspěšné akce ze série Call of Duty. A právě prostřednictvím nejslavnější střílečky světa (ale nejen jí) se US Army pokouší nalákat nové rekruty.
Americký magazín Vice s pomocí zákona o svobodném přístupu k informacím nyní získal dokumenty, které poodhalují podobu plánů na propagaci armády mezi mladými lidmi v online světě pro rok 2022. Marketingový rozpočet ve výši několika milionů dolarů měl sloužit k oslovení takzvané generace Z, tedy osob narozených zhruba v první dekádě nového století, a také cílit na černošskou a latinskoamerickou komunitu nebo ženy.