LeBronu Jamesovi to pálí i investičně. Po fotbalu proniká také do hokeje a vstupuje do Pittsburghu Penguins

Filip HouskaFilip Houska

lebron-james

Reprofoto: NBA/YouTube / CC

LeBronu Jamesovi to pálí i investičně

0Zobrazit komentáře
Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.

Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Jako první se podíváme na LeBrona Jamese a jeho nové (i dosavadní) investice.

Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.


Předčasný dárek k narozeninám

lebron-1

Foto: Nike

LeBron James

LeBron James už dávno dokázal, že patří k nejlepším basketbalistům všech dob, jeho schopnosti ale sahají daleko za hranice palubovek. Ikona zámořské NBA, která včera oslavila své sedmatřicáté narozeniny, se totiž čím dál více profiluje také v byznysových aktivitách, a to především přes skupinu Fenway Sports Group, v níž je od března partnerem. Před koncem letošního roku obohatil své portfolio o další velký subjekt. A znovu sportovního rázu.

Fenway Sports Group totiž koupilo kontrolní podíl v hokejovém týmu Pittsburgh Penguins, hrajícím prestižní NHL. Ačkoliv nebyla výše transakce oficiálně potvrzena, podle serveru The Athletic se částka pohybovala okolo 900 milionů dolarů. Pro LeBrona Jamese tak jde o další, blíže nespecifikovaný podíl, který drží ve sportovním klubu světových kvalit. Vedle hokejových tučňáků se angažuje také ve fotbalovém Liverpoolu, se kterým chystá i exkluzivní kolekci.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Právě v klubu Liverpool F.C. drží Fenway Sports Group (tudíž svým způsobem i LeBron James) majoritní podíl, stejně tak jako v týmu Boston Red Sox, který naopak hraje baseball. Slavný basketbalista, aktuálně hájící barvy losangelských Lakers, ovšem neproniká jen do sportu – byznysovou náklonnost vyjadřuje také k alkoholu, konkrétně i producentovi tequilly a dalších alkoholických nápojů Lobos 1707.

Vedle toho investičně vstoupil i do fastfoodového řetězce Blaze Pizza, kde se svým parťákem Paulem Watcherem zhodnotili svůj milionový vklad na více než 25 milionů dolarů během pěti let. Angažuje se také v produkčním průmyslu, a to prostřednictvím svého studia SpringHill Entertainment, v rámci kterého se zaměřuje na sportovní tematiku. To vše (a nejen to) stihl v době profesionálního hraní a ještě předtím, než dosáhl čtyřicítky.


– Bulletin 

? Tyler, the Creator přemýšlí o změně uměleckého jména: Americký rapper Tyler, the Creator zmínil, že přemýšlí o změně svého uměleckého pseudonymu. Ten aktuální si prý založil z legrace na sociální síti MySpace, teď by zasloužil něco serióznějšího – třeba TYLER OKONMA (ve verzálkách), což je jeho opravdové jméno.

? Dwayne Johnson odmítl být součástí franšízy Rychle a zběsile: Neexistuje slavnější filmová automobilová série než Rychle a zběsile (v originále Fast & Furious). Její součástí byl i slavný Dwayne „The Rock“ Johnson, teď ale oznámil, že se už k franšíze nikdy nepřipojí. Ani přes naléhání Vina Diesela.

? Adidas se znovu spojuje se Star Wars: Adidas rozšiřuje svou kolekci Star Wars o speciální verze modelů NMD R1 a Ozelia, a to při příležitosti premiéry seriálu The Book of Boba Fett na Disney+. Nová silueta se vyznačuje detaily inspirovanými brněním Boby Fetta. Na mezipodešvi je vytištěno Fettovo klonové číslo.

?️ Stadion San Siro v Miláně končí: Psala se na něm fotbalová historie. Od 20. let minulého století si postupně budoval pověst jednoho z nejprestižnějších stadionů Evropy, který hostil nejen ta nejlepší utkání. Z fotbalového stánku přezdívaného San Siro v Miláně se stala legenda, nyní ovšem jeho čas končí. Namísto něj přichází takzvaná Katedrála, nová aréna pro gladiátory z prvoligových milánských týmů.


– Streaming culture ?

Streaming culture v posledním vydání CC Streets v roce 2021 pojmu trochu jinak a vyzdvihnu playlisty rekapitulující nejlepší skladby uplynulého roku na Spotify a Apple Music. Ideální souhrn toho nejlepšího, co si můžete během bujarých oslav pouštět. Byť jasně – odpočítávání na Óčku má své kouzlo.

***

Spotify – Nejlepší skladby roku 2021

***

Apple Music – Nejlepší skladby roku 2021


– Sneakers window ?

Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.

***

Air Jordan 1 Zoom CMFT Celestine Blue

Tenisky Air Jordan 1 Zoom CMFT si získaly řadu zákazníků díky svému „tlumení“ a čisté konstrukci od doby, kdy se zařadily do slavné řady signature bot legendárního Michaela Jordana. A zatímco odpůrci pořád kritizují siluetu za to, že se nedrží přesného plánu, který původně vykouzlil Peter Moore v roce 1985, někteří bývalí skeptici se k modelu přiklonili díky barvám, jako je nově objevená Celestine Blue.

jays-1

Foto: Nike / SneakerNews

Air Jordan 1 Zoom CMFT Celestine Blue


– Cestou tramvají ?

Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.

***

Frayer Flexking – BLASinec

Je zvláštní, že mě to od smysluplných rýmů čím dál více přitahuje k nějakým rapovým výkřikům bez přidané výpovědní hodnoty. Ale co – občas je důležitá jen flow a beat. Nová deska od dravého slovenského jezdce Frayera Flexkinga je toho zářným příkladem. Na skladbách má řadu zajímavých featů, tracky mají tu správnou atmosféru a na rozptýlení jde o skvělou kombinaci.

***

Tech We Want to See in 2022 – Waveform

MKBHD patří mezi mé nejoblíbenější technologické youtubery, proto jeho podcast Waveform pravidelně poslouchám. Teď vybírám nejnovější díl, kde Marques spolu se svým parťákem Andrewem předpovídají, jaké technologie se objeví v roce 2022 a co pro zákazníky přinesou. Pokud vás technologický segment alespoň trochu zajímá, rozhodně můžu doporučit.


– My fashion story ?

Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.

***

Huf

huf

Foto: Huf

Jednoduchá mikina značky Huf

Streetwear byl odjakživa provázán se skateboardingovou módou a značka Huf má i po těch letech, co je na trhu, pořád velkou relevanci. Huf založil profesionální skejťák Keith Hufnagel v roce 1992, aby svým kolegům z branže dal nový styl, jakým se módně vyjadřovat. I když byl hrdý Newyorčan, vůbec první skejtový obchod otevřel až v San Franciscu, aby tam mohl prodávat všechny skateboardingové značky. Později včetně té své.

Huf se rychle stal uznávanou značkou v oblasti Bay Area a přilákal novou éru skejťáků, umělců a podobně smýšlejících kreativců. Jak se brand rozrůstal, Keith Hufnagel uvedl na trh svou vlastní kolekci a spojil do jedné značky to, co podle něj ztělesňovalo ducha skateboardingu a pouliční kultury. Dnes je Huf klasikou, co se typického skateboardingového oblečení týče. A co je důležité – reflektuje moderní trendy.


Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!

Neo pořád umí kung-fu, ale jeho film strádá. Matrix Resurrections vydělává pomalu a neuspokojuje publikum

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

matrix-resurrections-neo-keanu-reeves

Foto: Warner Bros.

Keanu Reeves jako Neo ve filmu Matrix Resurrections

0Zobrazit komentáře

Matrix se zapsal do dějin jako jedno z nejlepších akčních sci-fi všech dob i velice vlivný kulturní fenomén, který dodnes neztratil téměř nic ze svojí relevance. Proto také jeho třetí pokračování s podtitulem Resurrections patřilo mezi nejočekávanější tituly letošního roku. Ještě před premiérou ale už bylo vcelku zřejmé, že o obří hit hned z několika důvodů pravděpodobně nepůjde. Dokonce se možná ani nezaplatí.

Ohlášení pokračování Matrixu před pár lety znamenalo velkou vlnu zájmu stupňující se až do vydání. Není se čemu divit, film o virtuální realitě, kterou vytvořily stroje pro ovládání a využívání lidstva, měl obrovský vliv – od revolučních akčních scén a speciálních efektů až po chytrou filozofii. Dva navazující díly sice byly přijaty více kriticky, ale celá trilogie jen v kinech vydělala téměř 1,6 miliardy dolarů, což dnes odpovídá 2,3 miliardy (přes 50 miliard korun).

Matrix byl zároveň projektem, který ze sester Wachovských učinil zvučná jména v Hollywoodu. Když s projektem přišly za Warner Bros., zpočátku bylo těžké studio přesvědčit, že bude fungovat, nakonec ale film vydělal téměř půl miliardy dolarů při 60milionovém rozpočtu. O čtvrtý díl nakonec Wachovské dlouhé roky žádalo samo studio, až nakonec jedna ze sester dostala nápad, jak ho vytvořit.

matrix-4-morfeus

Foto: Warner Bros.

Morfea hraje ve čtvrtém pokračování Matrixu Yahya Abdul-Mateen II

Výsledkem je velice neobvyklý snímek, který některé kritiky i diváky nadchnul, navázat na úspěchy předchozích dílů se mu ale nedaří. Zatímco se na konci prvního víkendu ve Spojených státech očekávaly příjmy z kin kolem 40 milionů dolarů, skutečnost byla asi poloviční. Matrix Resurrections na domácím trhu za pět dnů promítání vydělal jen 22,5 milionu dolarů, celosvětově pak necelých 69 milionů. Nejenže za svoji premiéru nestanul na vrcholu žebříčku příjmů, překonalo ho dokonce pokračování méně známého animáku Zpívej 2 a spadl až na třetí příčku.

Od té doby se situace spíše nelepší, jelikož snímek z amerických kin vydělává v jednotkách milionů denně. Jeho hlavní konkurent, Spider-Man: Bez domova, mezitím ve druhém týdnu promítání (po překročení miliardy dolarů) stále přesahuje i dvacetimilionové příjmy za jediný den, což ho řadí mezi nejlépe vydělávající filmy všech dob. Momentálně se tak zdá, že studio Warner Bros. si od vánočního vydání Matrixu slibovalo schopnost sdílet sváteční zájem diváků se Spideym, místo toho ale lidé spíš dali přednost právě pavoučímu muži.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Resurrections navíc vyšlo jako poslední titul kontroverzní strategie firmy WarnerMedia uvádění v kinech a na streamovací službě HBO Max zároveň. Podle odhadů analytických společností byl o film na internetu poměrně velký zájem, byť nedosáhl na úspěch snímku Godzilla vs. Kong z počátku letošního roku.

Sci-fi, které na sociálních sítích a zábavních webech patřilo mezi široce diskutované novinky, ale naprosto dominovalo na torrentových trackerech. Server Deadline cituje statistiku, podle níž si nový Matrix ukrojil až třetinu provozu deseti nejstahovanějších titulů na pirátských webech. Experiment s hybridní distribucí, zdá se, jednoduše příliš nezafungoval a Warner Bros. s ním od počátku příštího roku končí.

matrix-4-bugs

Foto: Warner Bros.

Záběry z nového Matrixu

Je otázkou, zda s mizernými finančními výsledky má něco společného rozporuplné přijetí filmu, který se rozhodl vydat jiným směrem než původní trilogie i než celá dnešní blockbusterová tvorba. Studio podle nedávných komentářů producenta plánovalo, že čtvrtý Matrix vznikne i bez zapojení původních tvůrců franšízy, Lana Wachovská si pak ale projekt vzala na starost jako velice osobní záležitost. Znovuoživením Nea a Trinity reagovala na vlastní trauma z nedávné ztráty rodičů.

Jak jsme zmínili už v našich prvních dojmech, v praxi to znamená velice meta vyprávění, kdy film otevřeně polemizuje sám se sebou a zamýšlí se nad smyslem své vlastní existence. Následuje mnoho nostalgických momentů, ale také výrazná romantická zápletka, která do typických zájmů publika akčních sci-fi tak docela nezapadá.

Někteří novináři i diváci pak výsledek oslavují jako zcela unikátní dílo, které chytře reaguje na odkaz původní trilogie a zároveň přináší něco nového. Velká část reakcí je ale, podobně jako u všech tří pokračování Matrixu, kritická k údajné neschopnosti filmu se jakkoliv vyrovnat prvnímu dílu. Chybí jim čitelnější způsob vyprávění, výrazná akce s okázalou choreografií i někteří z původních herců.