LeBronu Jamesovi to pálí i investičně. Po fotbalu proniká také do hokeje a vstupuje do Pittsburghu Penguins
Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Jako první se podíváme na LeBrona Jamese a jeho nové (i dosavadní) investice.
Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.
Předčasný dárek k narozeninám
LeBron James už dávno dokázal, že patří k nejlepším basketbalistům všech dob, jeho schopnosti ale sahají daleko za hranice palubovek. Ikona zámořské NBA, která včera oslavila své sedmatřicáté narozeniny, se totiž čím dál více profiluje také v byznysových aktivitách, a to především přes skupinu Fenway Sports Group, v níž je od března partnerem. Před koncem letošního roku obohatil své portfolio o další velký subjekt. A znovu sportovního rázu.
Fenway Sports Group totiž koupilo kontrolní podíl v hokejovém týmu Pittsburgh Penguins, hrajícím prestižní NHL. Ačkoliv nebyla výše transakce oficiálně potvrzena, podle serveru The Athletic se částka pohybovala okolo 900 milionů dolarů. Pro LeBrona Jamese tak jde o další, blíže nespecifikovaný podíl, který drží ve sportovním klubu světových kvalit. Vedle hokejových tučňáků se angažuje také ve fotbalovém Liverpoolu, se kterým chystá i exkluzivní kolekci.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPrávě v klubu Liverpool F.C. drží Fenway Sports Group (tudíž svým způsobem i LeBron James) majoritní podíl, stejně tak jako v týmu Boston Red Sox, který naopak hraje baseball. Slavný basketbalista, aktuálně hájící barvy losangelských Lakers, ovšem neproniká jen do sportu – byznysovou náklonnost vyjadřuje také k alkoholu, konkrétně i producentovi tequilly a dalších alkoholických nápojů Lobos 1707.
Vedle toho investičně vstoupil i do fastfoodového řetězce Blaze Pizza, kde se svým parťákem Paulem Watcherem zhodnotili svůj milionový vklad na více než 25 milionů dolarů během pěti let. Angažuje se také v produkčním průmyslu, a to prostřednictvím svého studia SpringHill Entertainment, v rámci kterého se zaměřuje na sportovní tematiku. To vše (a nejen to) stihl v době profesionálního hraní a ještě předtím, než dosáhl čtyřicítky.
– Bulletin ⚡
? Tyler, the Creator přemýšlí o změně uměleckého jména: Americký rapper Tyler, the Creator zmínil, že přemýšlí o změně svého uměleckého pseudonymu. Ten aktuální si prý založil z legrace na sociální síti MySpace, teď by zasloužil něco serióznějšího – třeba TYLER OKONMA (ve verzálkách), což je jeho opravdové jméno.
? Dwayne Johnson odmítl být součástí franšízy Rychle a zběsile: Neexistuje slavnější filmová automobilová série než Rychle a zběsile (v originále Fast & Furious). Její součástí byl i slavný Dwayne „The Rock“ Johnson, teď ale oznámil, že se už k franšíze nikdy nepřipojí. Ani přes naléhání Vina Diesela.
? Adidas se znovu spojuje se Star Wars: Adidas rozšiřuje svou kolekci Star Wars o speciální verze modelů NMD R1 a Ozelia, a to při příležitosti premiéry seriálu The Book of Boba Fett na Disney+. Nová silueta se vyznačuje detaily inspirovanými brněním Boby Fetta. Na mezipodešvi je vytištěno Fettovo klonové číslo.
?️ Stadion San Siro v Miláně končí: Psala se na něm fotbalová historie. Od 20. let minulého století si postupně budoval pověst jednoho z nejprestižnějších stadionů Evropy, který hostil nejen ta nejlepší utkání. Z fotbalového stánku přezdívaného San Siro v Miláně se stala legenda, nyní ovšem jeho čas končí. Namísto něj přichází takzvaná Katedrála, nová aréna pro gladiátory z prvoligových milánských týmů.
– Streaming culture ?
Streaming culture v posledním vydání CC Streets v roce 2021 pojmu trochu jinak a vyzdvihnu playlisty rekapitulující nejlepší skladby uplynulého roku na Spotify a Apple Music. Ideální souhrn toho nejlepšího, co si můžete během bujarých oslav pouštět. Byť jasně – odpočítávání na Óčku má své kouzlo.
***
Spotify – Nejlepší skladby roku 2021
***
Apple Music – Nejlepší skladby roku 2021
– Sneakers window ?
Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.
***
Air Jordan 1 Zoom CMFT Celestine Blue
Tenisky Air Jordan 1 Zoom CMFT si získaly řadu zákazníků díky svému „tlumení“ a čisté konstrukci od doby, kdy se zařadily do slavné řady signature bot legendárního Michaela Jordana. A zatímco odpůrci pořád kritizují siluetu za to, že se nedrží přesného plánu, který původně vykouzlil Peter Moore v roce 1985, někteří bývalí skeptici se k modelu přiklonili díky barvám, jako je nově objevená Celestine Blue.
– Cestou tramvají ?
Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.
***
Frayer Flexking – BLASinec
Je zvláštní, že mě to od smysluplných rýmů čím dál více přitahuje k nějakým rapovým výkřikům bez přidané výpovědní hodnoty. Ale co – občas je důležitá jen flow a beat. Nová deska od dravého slovenského jezdce Frayera Flexkinga je toho zářným příkladem. Na skladbách má řadu zajímavých featů, tracky mají tu správnou atmosféru a na rozptýlení jde o skvělou kombinaci.
***
Tech We Want to See in 2022 – Waveform
MKBHD patří mezi mé nejoblíbenější technologické youtubery, proto jeho podcast Waveform pravidelně poslouchám. Teď vybírám nejnovější díl, kde Marques spolu se svým parťákem Andrewem předpovídají, jaké technologie se objeví v roce 2022 a co pro zákazníky přinesou. Pokud vás technologický segment alespoň trochu zajímá, rozhodně můžu doporučit.
– My fashion story ?
Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.
***
Huf
Streetwear byl odjakživa provázán se skateboardingovou módou a značka Huf má i po těch letech, co je na trhu, pořád velkou relevanci. Huf založil profesionální skejťák Keith Hufnagel v roce 1992, aby svým kolegům z branže dal nový styl, jakým se módně vyjadřovat. I když byl hrdý Newyorčan, vůbec první skejtový obchod otevřel až v San Franciscu, aby tam mohl prodávat všechny skateboardingové značky. Později včetně té své.
Huf se rychle stal uznávanou značkou v oblasti Bay Area a přilákal novou éru skejťáků, umělců a podobně smýšlejících kreativců. Jak se brand rozrůstal, Keith Hufnagel uvedl na trh svou vlastní kolekci a spojil do jedné značky to, co podle něj ztělesňovalo ducha skateboardingu a pouliční kultury. Dnes je Huf klasikou, co se typického skateboardingového oblečení týče. A co je důležité – reflektuje moderní trendy.
Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!