Legendy, ve kterých nezebou nohy. České prestižky se vrací v novém provedení s ovčí vlnou

Ovečkárna spolu se značkou Prestige uvádí nové „prestižky“

Foto: Ovečkárna

Zatímco dnes Češi řeší, zda obouvat Nike, Adidas nebo rovnou pohodlné kecky od kalifornských Allbirds, v 80. letech bylo rozhodování Čechoslováků jiné – jsou lepší botasky, nebo tenisky značky Prestige? Z poslední jmenované se stala ikona českého obuvnického průmyslu, která se v posledních letech vrací zpět na scénu. A novou „prestiž“ jí může pomoci budovat i model do chladnějšího počasí.

Legendární značka Prestige, jež se před více než třiceti lety proslavila pro své modro-bílé kožené tenisky s pevnou podrážkou, se nyní spojila s českým e-shopem Ovečkárna, aby společně představily slavné „prestižky“ v poněkud huňatějším provedení. A byť na první pohled mnoho podobností s původním modelem nemají, při bližším prozkoumání na společné linky lze narazit.

Propojení Prestige a Ovečkárny evokuje, že výsledkem jejich snažení bude dílo, které kombinuje kvalitní kůži a ovčí vlnu, z níž Ovečkárna vyrábí nejrůznější oblečení a doplňky. Nové prestižky jsou proto z vnější strany vyrobeny z pravé hovězí kůže, přičemž vnitřek zajišťuje zmíněná ovčí vlna. To proto, aby se v nich lidé cítili komfortně a nebyla jim od nohou zima.

Zimní inovace nezapomenutelné tenisky

„Velkou výzvou bylo, aby na tuto spolupráci kývl Jaroslav Navrátil, ředitel zlínské firmy Moleda, která boty značky Prestige vyrábí. Věděli jsme, že Prestige jen tak s někým nespolupracují – hodně si vybírají. Ovečkárně ale věřili a vybrali si nás jako stabilního partnera,“ říká k novému teniskovému partnerství Martin Bernátek, zakladatel Ovečkárny.

prestige-oveckarna-3

Nízká verze huňatých prestižek

Foto: Ovečkárna

Byla to totiž právě Ovečkárna, která s tímto nápadem přišla. Martin Bernátek nad výrobou upravených prestižek s ovčí vlnou přemýšlel déle. Zlom nastal během loňských Vánoc, kdy vznikl první design. Pak už to odsýpalo. „V lednu už jsme byli v Moledě a první návrhy byly hotové někdy v dubnu,“ říká Bernátek, jehož Ovečkárna je – stejně jako Prestige – také ze Zlína.

Produkci huňatých prestižek, které jsou už ve své světle hnědé variantě v prodeji a profilují se jako zimní obuv, ale doprovázelo pár pochybností. Řešilo se, jak technologicky dostat vlnu do výroby, jež s ní běžně nepracuje. Problém se pak mohl projevit především při vstřikování podrážky, nicméně jak Bernátek dodává, vše se úspěšně vyřešilo.

„V Moledě jsme se už v minulosti intenzivně zabývali myšlenkou vyrobit zimní zateplenou obuv s kožíškem, tudíž produkt byl v podstatě vymyšlen, a dokonce v nějaké podobě i vyzkoušen. Jak značka Prestige, tak Ovečkárna mají stejný zájem ve zlínském regionu, proto jsme se rozhodli přímo pro ni,“ dodává Jaroslav Navrátil z Moledy.

Obě strany navíc při výrobě nových tenisek reflektovaly i udržitelnost, jejíž smysl naplnily tím, že zimní prestižky vyrobily v Česku s pomocí českých zaměstnanců. Nemusely tak svážet pracovníky z dalekých států, jak je u některých značek zvykem, čímž prakticky šetřily životní prostředí, jelikož nebylo třeba zajišťovat speciální dopravu.

Pořád ale jde pouze o limitovanou sérii bot, která se může rychle vyprodat (byť Prestige ani Ovečkárna nevylučují, že by edici obnovily, pokud by o ni byl velký zájem). Jeden pár nízkých huňatých prestižek na e-shopu Ovečkárny vychází na 1 899 korun, přičemž vyvýšená verze je o 300 korun dražší.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.