Lidé nebývají v práci spokojení, firmám to škodí. Behavera má chatbota, který rizika včas odhalí
Well-being index od startupu, do kterého investovala skupina Miton, pomáhá jiným firmám předcházet tomu, aby z nich odcházeli zaměstnanci.
Schopnost udržet si kvalitní zaměstnance často rozhoduje o tom, která společnost uspěje a která ne. Zvlášť v těžších obdobích, jakými česká ekonomika právě prochází. Jak ale měřit a zjišťovat tolik diskutovaný well-being lidí, tedy jejich spokojenost ve firmě? Zvlášť když anonymních dotazníků a strojených pohovorů už mají všichni dost… S řešením přišel startup Behavera se svým novým produktem nazvaným Well-being index.
Nadnárodní poradenská agentura Gartner vydává pravidelný výhled, co přední personalisté očekávají, že budou klíčová témata oboru v následujícím roce. Mezi priority, které budou firmy muset řešit letos, experti uvedli jednak boj s únavou zaměstnanců z neustálých změn, jimiž byly poznamenané poslední roky (uvedlo to 45 procent HR ředitelů), jednak lepší pochopení toho, co pracovníci vlastně chtějí, jaké mají ambice a kariérní plány (zmínilo to 44 procent personalistů). Aby toho nebylo málo, evropští zaměstnanci jsou údajně ti nejméně angažovaní na celém světě, aspoň to uvádí odborný portál ToTalent.
Každý správný manažer a podnikatel přitom ví, že klíčem k úspěchu jsou dobří a motivovaní lidé. Z výzkumů navíc vyplývá, že nahrazení jednoho kvalitního zaměstnance jiným je mimořádně nákladné, může vyjít až na dvojnásobek ročního platu. Takže udržet si je v tak náročných a hektických časech, kdy společnost z covidové pandemie přešla plynule do ekonomické recese, je a bude organizační, ale nutná výzva. Pomoct jiným firmám mít spokojenější a zároveň efektivnější zaměstnance chce i pražský startup Behavera, do kterého v minulosti investoval známý fond Miton.
Klíčovým slovem je well-being, tedy to, zda se lidé v zaměstnání cítí po všech stránkách dobře. „Well-being ovlivňuje spokojenost, zapojení, produktivitu, fluktuaci a nakonec i vyhoření a odchod z firmy. Když ho firmy podcení, stojí je to peníze,“ vysvětluje Igor Kubíček, zakladatel a šéf Behavery, která nabízí rychlý a na moderních technologiích postavený online nástroj, jak náladu na bojišti zjišťovat.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.