Livesport najal bývalého kreativního ředitele Novy. Alan Záruba bude řídit digitální obsah pro celý svět

Filip HouskaFilip Houska

alan-zaruba

Foto: Livesport

Do Livesportu přichází Alan Záruba

0Zobrazit komentáře

Česká technologická společnost Livesport dnes ohlásila velkou posilu do svých řad. Vedoucí pozice firmy doplní bývalý kreativní ředitel televize Nova Alan Záruba, který bude v rámci nového oddělení zodpovědný za tvorbu a akvizici digitálního obsahu pro aplikace s názvem FlashScore, pod kterými Livesport zprostředkovává sportovní výsledky pro zahraniční trhy.

„Ve zkratce bude mým hlavním úkolem vybudovat nový multimediální pilíř, který doplní současný obsah sítě FlashScore. Beru to jako velkou výzvu, protože je Livesport globálním hráčem a světovou jedničkou ve svém oboru. Věřím, že s rozšířeným obsahem v příštích letech svou pozici ještě upevní,“ říká k novému angažmá Alan Záruba, jenž se v médiích pohybuje již patnáctým rokem.

Nejdříve pracoval jako vedoucí designér v České televizi, poté coby art director zpravodajství ČT24 a ČT Sport. Z veřejnoprávní televize v roce 2014 zamířil do skupiny Nova, kde se stal kreativním ředitelem a řídil například projekty vizuální proměny Televizních novin a dalších publicistických pořadů. Podílel se i na rebrandingu staniční grafiky kanálů Nova Group.

Vedle toho pracoval i na streamovací službě Voyo a mimo jiné má zkušenosti také s řízením projektů v zahraničí, konkrétně na Slovensku, v Bulharsku a Rumunsku, kde skupina CME (majitel televizních stanic Novy) operuje. Své bohaté zkušenosti, doplněné o znalosti typografie nebo kurátorské činnosti, se nyní pokusí uplatnit právě v Livesportu.

livesport-aplikace1

Foto: Livesport

Aplikace Livesportu

Coby takzvaný Chief Digital Content Officer se zaměří na tvorbu sportovního zpravodajského týmu a propojení datového i multimediálního obsahového servisu na globální úrovni. Ve středu dění bude stále poskytování rychlého výsledkového zpravodajství fanouškům v desítkách zemí. Jak doplňuje server Lupa.cz, Záruba si spolupráci s Livesportem vyzkoušel už letos v létě, a to při tvorbě nové vizuální identity firmy.

„Naše rychlé sportovní zpravodajství postupně rozšiřujeme o nové typy obsahu a nárůst návštěvnosti potvrzuje, že to sportovní fanoušci oceňují. Věřím, že pod Alanovým vedením se v příštích letech výrazně posune rozsah i úroveň našeho sportovně-informačního servisu,” říká šéf Livesportu Martin Hájek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

A byť nyní je situace v Livesportu lepší, začátek loňského roku pro společnost se sídlem v pražských Nových Butovicích nevypadal zvlášť dobře. Stejně jako řadu jiných byznysů i Hájkovu firmu zasáhla pandemie koronaviru, kvůli které se výrazně omezily sportovní zápasy, což znamenalo, že padala návštěvnost na jejích aplikacích.

Smutným dnem se stalo přesně úterý 21. dubna 2020, kdy nebylo v aplikacích Livesportu ke sledování ani jedno fotbalové utkání. I tak ale firma přečkala složité období dobře, utržila zhruba 2,5 miliardy korun a loni v říjnu už na svých webech a aplikacích opět počítala přes 90 milionů fanoušků. A podobně prý rostly také klíčové tržby z reklam.

Dnes Livesport uvádí, že aktuální výsledky, statistiky a další informace napříč zhruba čtyřiceti sportovními disciplínami ve více než třiceti světových jazycích konzumuje téměř 100 milionů uživatelů měsíčně. Jako úspěch považuje i příchod nových členů týmu, kteří mohou pracovat v nových (respektive pár měsíců starých) kancelářích, na kterých dělalo tuzemské Studio Reaktor.

Livesport

Česká technologická společnost, která patří mezi největší světové poskytovatele výsledků,…

Klíčoví lidé

martin-hajek

Martin Hájek

Partner

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Šéf Microsoftu se zbavuje akcií firmy. Prodal jich zhruba polovinu za miliardy korun

Filip HouskaFilip Houska

satya-nadella-microsoft

Foto: Microsoft

Satya Nadella, CEO Microsoftu

0Zobrazit komentáře

Microsoftu se v posledním roce na burze daří, což potvrzuje především růst jeho akcií, které od letošního ledna vyletěly o přibližně padesát procent. V jeden moment dokonce pokořil i Apple, co se prvenství v žebříčku nejhodnotnějších veřejně obchodovatelných firem týče. Nyní ale mezi investory způsobil menší rozruch jeho šéf – Satya Nadella totiž prodal velký objem akcií, které v Microsoftu držel.

Jak vyplývá ze záznamů americké Komise pro cenné papíry a burzy (SEC), v průběhu minulého týdne se Satya Nadella zbavil téměř poloviny ze svých zhruba 1,7 milionu firemních akcií za více než 285 milionů dolarů, v přepočtu okolo 6,4 miliardy korun. Podle zasvěcených zdrojů se jedná o zatím jeho největší prodej akcií v Microsoftu.

Vzhledem k velikosti objemu prodaných akcií vcelku logicky zbystřili zejména investoři, kteří mohou toto rozhodnutí vnímat jako indikátor změn. Na základě informací deníku The Wall Street Journal se měl šéf Microsoftu zbavit svých akcií z důvodu „osobního finančního plánování a diverzifikace“. Německý časopis Der Spiegel ale uvádí, že v hlavní roli mohou být daně.

Pozorovatelé se totiž domnívají, že peníze bude Nadella potřebovat na odvody, jež by se nově mohly vztahovat na dlouhodobé kapitálové výnosy. Dosud se ve Spojených státech zisk z akcií danil až po jejich prodeji – mnohé americké firmy tak raději vlastní akcie vykupovaly, aby nemusely vyplácet dividendy, a tím jejich kurz oslabovaly.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Souvislost se nabízí také s Elonem Muskem, šéfem automobilky Tesla, který v minulých týdnech prodal akcie své firmy v hodnotě pohybující se okolo pěti miliard dolarů. A dokonce do toho zapojil i své fanoušky na Twitteru, kteří o prodeji hlasovali. Také v jeho případě se spekuluje o daňových motivech tohoto kroku.

Ať se má věc jakkoliv, Microsoft pod vedením Nadelly září. Právě on se v křesle výkonného ředitele, ve kterém sedí od roku 2014, zasloužil o to, aby se tvůrce operačního systému Windows stal předním poskytovatelem cloudu pro korporátní klientelu. Balíček pod názvem Azure výrazně rostl i během pandemických měsíců.

Po stránce tržní hodnoty se Microsoft momentálně pohybuje na úrovni 2,5 bilionu dolarů – je tak druhou nejhodnotnější veřejně obchodovatelnou firmou na světě. Před ním už je pouze Apple, který ovšem Microsoft koncem října na nějakou dobu předběhl. Aktuálně se akcie Microsoftu obchodují za 330 dolarů za kus.

S přispěním ČTK.