Livesport se naplno pouští do zpravodajství. Osobní noviny FlashNews povede Filip Horký ze Seznamu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

filip-horky

Foto: Livesport

Filip Horký

0Zobrazit komentáře

Díky aplikaci Livesport má dnes okamžitý přehled o výsledcích z desítek sportů z celého světa přes 80 milionů fanoušků. Rychlé sportovní zpravodajství, které spočívá zejména v poskytování výsledků a podrobností o daných zápasech, závodech či kláních, však již brzy nebude to jediné, co Livesport uživatelům nabídne. Naplno nyní česká globální platforma rozbíhá projekt FlashNews.

Leccos naznačila už červnová akvizice tuzemského startupu Tapito, po které zakladatel Livesportu Martin Hájek hlásil, že jeho firma buduje unikátní zpravodajskou platformu, s níž má velké plány. A ty se nyní začínají definitivně realizovat s tím, že tým stojící za FlashNews, jak se nový globální projekt Livesportu jmenuje, získává významnou posilu.

Z pozice šéfa televizního zpravodajství v Seznamu přechází do Livesportu novinář Filip Horký, který dnes zároveň slaví osmadvacáté narozeniny. Jak sám napsal na Twitteru, „přišel čas skončit s novinařinou a jít naplno novou cestou“. V Livesportu se postaví do čela projektu, který se chce stát plnoformátovým agregátorem zpravodajství pro globální publikum.

„FlashNews budou osobními novinami, které vytvoří jedinečný informační prostor. V něm bude pro každého snadné se orientovat, přestože do něj budou proudit zprávy z tisíců zdrojů z celého světa,“ přibližuje plány šéf Livesportu Martin Hájek. Podle něj je po Tapitu Filip Horký další klíčovou akvizicí, aby se mohl projekt rozjet.

martin_hajek_livesport2

Foto: Livesport

Zakladatel Livesportu Martin Hájek

„S nedávným vstupem do společnosti Tapito jsme získali důležitý technologický základ pro tak rozsáhlý projekt. Nepochybuji o tom, že Filip teď FlashNews dokáže dát ten správný směr. Spolu s ním přichází ohromné zkušenosti z velkých médií, a hlavně energie člověka, který šířením zpráv žije,“ dodává Hájek.

Rychlé sportovní zpravodajství dnes na Livesportu ve více než 30 jazycích vyhledává kolem 85 milionů uživatelů měsíčně, kteří přicházejí z celého světa. Aktuálně česká firma, jež loni utržila 1,7 miliardy korun, pokrývá 38 sportů a zároveň si přes 70 milionů fanoušků stáhlo její mobilní aplikaci.

Livesport

Česká technologická společnost, která patří mezi největší světové poskytovatele výsledků,…

Klíčoví lidé

martin-hajek

Martin Hájek

Partner

Moderní agregátor zpráv však nebude mířit pouze na současné uživatele, ale Livesport jím bude chtít oslovit i další uživatele, kteří si budou chtít každý den dopřávat zprávy na míru podle svých zájmů a preferencí. FlashNews mají začít fungovat v příštím roce, ale bližší podrobnosti zatím známé nejsou. Podle Horkého se nicméně chystají unikátní funkce.

„Je mi obrovskou ctí mít možnost se podílet na budování něčeho skutečně globálního. V Livesportu jsem našel unikátní myšlení, které z Česka dokázalo dobýt svět. Těším se, že už v příštím roce budeme spouštět FlashNews a postupně ho rozšiřovat do celého světa. A těším se i na další roky, kdy budeme přidávat funkce, které zatím nikdo jiný na jednom místě nenabízí,“ říká Filip Horký.

livesport-apps

Foto: Livesport

Aplikace Livesport

Po deseti letech v médiích, kde Filip Horký postupně v České televizi, DVTV a později na Seznamu působil zejména jako novinář a v Seznam Zprávách se vypracoval až do pozice vedoucího televizního zpravodajství, tak nyní osmadvacetiletý novinář trochu změní své zaměření, jak sám naznačil.

Původně to přitom vypadalo, že se ze Seznamu vydá do nově vznikající zpravodajské televizní stanice CNN Prima News, o čemž se spekulovalo v září. Podle informací CzechCrunche ale nakonec nová stanice přehodnotila své plány, s Horkým se nedomluvila a ten tak nakonec zvolil přestup do Livesportu.

Papírovým stravenkám odzvonilo. Edenred v Česku ve velkém digitalizuje a za obědy platí mobilní stravenkou desítky tisíc lidí

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

edenred-apple-pay

Foto: Edenred

Digitální stravenky od Edenredu si můžete nahrát do mobilu

Když se řekne stravenka, většina zaměstnanců si představí nevzhledný papírek, který musí předat obsluze při placení za oběd, což je zpravidla doprovázeno již omletou hláškou, že jim na stravenky nebude vráceno. Jedním z hlavních hráčů tuzemského stravenkového trhu je Edenred, který se však tento stav snaží změnit. Proto masivně investuje do digitalizace a dnes už tak stravenky najdete i v mobilu.

Stravenky nejsou jen o obědech, ale právě s nimi je mají zaměstnanci, kteří je často dostávají jako součást svých odměn, nejvíce spojené. Celosvětově dnes Edenred zpracuje každý rok zhruba 2,5 miliardy platebních transakcí, a byť se to při pohledu do tuzemských podniků nemusí zdát, již čtyři pětiny z nich jsou dnes digitální.

V České republice je ovšem situace trochu odlišná. Klasické papírové stravenky tu mají silnou tradici, a přestože jinak Češi patří mezi pionýry v bezkontaktních či mobilních platbách, ve stravenkách přechod do digitální podoby teprve začíná.

„Pro Edenred je digitalizace plateb, a to nejen těch stravenkových, klíčová priorita. V České republice ještě díky silné pozici papírové stravenky nejsme tak daleko a náš podíl digitálních transakcí na jejich celkovém objemu se nyní pohybuje okolo 30 procent, ale naším cílem je dostat se do tří let na 80 procent,“ hlásí marketingový a inovační šéf tuzemského Edenredu Jakub Ryba.

jakub-ryba-edenred

Foto: Edenred

Jakub Ryba, marketingový a inovační šéf Edenredu

Důkaz, že to globální společnost, která v Česku funguje od roku 1993 a jejíchž služeb každý den využívá 600 tisíc lidí, myslí s digitalizací vážně, přišel letos v únoru. Tehdy se k překvapení mnoha insiderů Edenred objevil po boku šesti velkých tuzemských bank v první vlně nasazování platební služby Apple Pay. Díky ní mohou lidé platit své obědy místo plastovými kartami u terminálů iPhonem.

Výhody pro všechny strany

Placení mobilním telefonem, ať už jde o Apple Pay či Google Pay, které Edenred rovněž podporuje a jež české banky v posledním roce začaly hromadně nasazovat, je u nás hodně populární. Edenred si to uvědomuje a pracuje na tom, aby si vedle klasické debetní karty lidé do mobilů nahrávali i stravenky. Dnes jsou stravenky Ticket Restaurant Card nahrané ve více než 57 tisících českých telefonech, ale to Edenredu nestačí.

zdenek-cendra-boxed

Přečtěte si takéChtěl jsem tržby 100 milionů, dnes peníze nejsou cíl, říká internetový miliardář Zdeněk Cendra v CzechCrunch PodcastuChtěl jsem tržby 100 milionů, dnes peníze nejsou cíl, říká internetový miliardář Zdeněk Cendra v CzechCrunch Podcastu

V Česku už dnes drtivá většina plateb probíhá bezkontaktně, lidé jsou na takové placení zvyklí, a tak v Edenredu mají velké plány. Proto pracují na tom, aby svým firemním zákazníkům, jichž je přes 23 tisíc, vysvětlili, proč mají papírovou stravenku, kterou už jejich zaměstnanci přes dvacet let dávají číšníkům, nahradit tou digitální.

„Jedním z klíčových projektů tohoto roku je pro nás například migrace všech zaměstnanců České pošty – tedy něco přes 40 000 lidí s místem pracoviště rozptýleným po celé republice – z papírových stravenek na naše karty. Tento projekt pokládáme za klíčový moment, odrazový můstek, od kterého digitalizace již pojede jako po másle,“ popisuje nejbližší plány Ryba.

edenred-praha

Foto: CCA

Sídlo Edenredu v pražském Karlíně

Důvodů, proč zatím lidé na digitální verze u stravenek na rozdíl od debetních a kreditních karet tolik nepřecházejí, je více, ale mezi ty nejčastější se řadí obavy z toho, že stravenku v mobilu všude nevezmou. Jakub Ryba ovšem říká, že toho se zákazníci rozhodně nemusejí bát. Edenred má dnes po celé zemi 57 tisíc partnerských akceptačních míst a z nich již necelá polovina karty přijímá a další rychle přibývají.

„Edenred logicky na počátku tohoto snažení řešil klasický problém slepice a vejce – tedy dokud nebylo dostatečné pokrytí míst, kde se dá kartou platit, zaměstnavatelé karty nechtěli. A restaurace zase nechtěly digitalizovat, dokud nebude dostatečná poptávka,“ vysvětluje Ryba s tím, že dnes se již situace rychle mění. Pomoci má i zmíněný přechod zaměstnanců České pošty a přidávají se další firmy.

Benefit totiž mají digitální stravenky podle Edenredu přinést jak při samotném placení, kdy nemusíte vytahovat papírové kupony a neřešíte tedy ani vrácení drobných, tak také pro zaměstnavatele i restaurace a další podniky. Firmy dokážou digitální stravenky mnohem rychleji distribuovat k zaměstnancům a navíc s nimi mají minimální administrativu.

A to platí i pro restaurace, kde rovněž šetří čas již zmíněné rychlejší odbavení při placení, protože číšník či servírka nemusí nic přepočítávat. Navíc majitelé restaurací dostávají díky digitalizaci celého procesu peníze ze stravenek mnohem dřív, obvykle už do 48 hodin od platby.