Lykan HyperSport ví, jak tvrdá práce je hrát v Rychle a zběsile. Poslední dochovaný kus a jeho NFT se vydražily za 11 milionů
Ferrari, Porsche, Lamborghini nebo třeba Aston Martin většina z vás jistě zná. Možná nějaký model od nich dokonce chcete mít jednoho dne ve své garáži. Existují však auta, jejichž jména si pamatují jen opravdoví nadšenci. Tím může být i Lykan HyperSport z filmu Rychle a zběsile 7, jehož poslední dochovaný kus včetně jeho digitální verze ve formě NFT nyní našel nového majitele, a to za cenu lehce přesahující 11 milionů korun.
Popularita NFT s každým dnem roste. Na vlně nezaměnitelných digitálních tokenů s často neuvěřitelně vysokou sběratelskou hodnotou – jejichž princip jsme vysvětlili v našem článku – se v posledních měsících svezli výtvarníci i hudebníci, nyní se tento svět propojil s hollywoodským hitem Rychle a zběsile 7. Spolu s ikonickým vozem z filmové série se totiž vydražilo i jeho NFT.
Dražba probíhala přes tržiště Rubix Market a startovací cena fyzického i virtuálního vozu začínala lehce nad hranicí dvou milionů korun. Nový majitel kromě samotného Lykanu získal také exkluzivní digitální koláž s motivem automobilu a další digitální obsah, který podobně jako jiná NFT může jednoho dne získat zajímavou sběratelskou hodnotu. Ostatně právě takto se například za necelé tři miliony dolarů vydražil i historicky první tweet.
Skutečný Lykan HyperSport postavila společnost W Motors ve Spojených arabských emirátech v počtu deseti kusů, avšak v průběhu natáčení adrenalinem a benzinem napumpovaného snímku se devět kusů zničilo. Při ceně přesahující v přepočtu 70 milionů korun za jedno auto nejde zrovna o zanedbatelnou částku, avšak jen do té doby, než ji srovnáte s rozpočtem, jenž u sedmého dílu filmové série činil čtyři miliardy korun.
Poslední dochovaný Lykan HyperSport je prozatím k vidění v galerii W Motors v Dubaji a není určen k běžnému provozu, ale pouze pro filmařské účely – nebo právě k vystavení a pokochání se pohledem na unikátní kousek, jehož raritu ještě násobí převedení do formy nezaměnitelného tokenu zapsaného na blockchainu. Jedinečný je konec konců i stav vydraženého automobilu.
Vozu oproti standardu chybí airbag ve volantu či infotainment, pod kapotou není ani původní, dvakrát přeplňovaný šestiválec naladěný na 780 koní, který disciplínu z klidu na sto zvládal za 2,9 sekundy a z nuly na 200 km/h zrychlil za méně než deset sekund. Motor byl nahrazen plochým šestiválcem z Porsche 718, který výkon 245 koní posílá na zadní nápravu přes manuální převodovku. Nemá ani zrcátka a pár dalších maličkostí, které se zničily při natáčení.