Mall.cz v Praze zavádí nový koncept prodejen. Kombinuje showroom a výdejnu

Michal PtáčekMichal Ptáček

mall-butovice-m
0Zobrazit komentáře

Tuzemský eshopový hráč Mall.cz spadající do portfolia e-commerce skupiny Mall Group, kterou spravuje internetový podnikatel Jakub Havrlant společně s trojicí československých miliardářů Petrem Kellnerem (PPF), Patrikem Tkáčem a Danielem Křetínským, míří opět o něco více do „offline“ byznysu.

Eshop, za který Havrlant s finanční podporou zmíněných investorů v roce 2015 zaplatil miliardy Kč, totiž otevřel v pražské Galerii Butovice první pobočku v obchodním centru, která slouží jako prodejna/showroom zboží a zároveň také jako klasická výdejna, včetně možnosti vyzvednout si objemnější objednávky jako domácí spotřebiče a podobně. Prvními značkami, které v Mall showroomech začínají nabízet své produkty se pak staly Philips a LEGO.

TZ_Diktafon s umělou inteligencí, to je americká aplikace Otter, na jejímž vývoji se podílelo STRV_1

Přečtěte si takéČeští STRV se podíleli na vývoji chytrého diktafonu Otter, který získal investici 13 milionů dolarůČeští STRV se podíleli na vývoji chytrého diktafonu Otter, který získal investici 13 milionů dolarů

Novinka z dílny Mallu je tak  první v řadě plánovaných modernizací, které vycházejí z nové prodejní koncepce eshopu. Cílem by mělo být umožnit zákazníkům okamžitě zakoupit vystavené zboží a zároveň jim zpříjemnit zážitek z nakupování. Cestou modernizace se mimo jiné vydává například i konkurenční Alza, která před několika měsíci představila nový koncept svých futuristických a plně samoobslužných prodejen.

„Snažíme se našim zákazníkům nakupování co nejvíce usnadnit. Proto jsme pojali změnu prodejen právě tímto způsobem, který jim ušetří čas a umožní lépe si vybrat. Oblíbené zboží bude na prodejně k dispozici, takže zákazníci nebudou muset čekat na naskladnění, ale rovnou si ho zakoupí a odnesou. Věříme, že nové prodejny s moduly s různým sortimentem zákazníky zaujmou,“ říká Ivan Vodička, ředitel služeb zákazníkům Mall Group.

Identickou změnou by pak v následujících měsících mělo projít i dalších 17 výdejních míst Mallu v Česku s tím, že změny se dotknou také eshopu CZC.cz, který do skupiny Mall Group rovněž spadá.

mall-butovice-1

Nový koncept prodejen Mall.cz

mall-butovice-2
mall-butovice-3
mall-butovice-4
mall-butovice-5

Čeští STRV se podíleli na vývoji chytrého diktafonu Otter, který získal investici 13 milionů dolarů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

TZ_Diktafon s umělou inteligencí, to je americká aplikace Otter, na jejímž vývoji se podílelo STRV_1
0Zobrazit komentáře

České studio STRV si připisuje do svého portfolia vývoj další aplikace. Jedná se o chytrý diktafon jménem Otter, který dokáže díky umělé inteligenci přepisovat dlouhé mluvené konverzace do textu. Pomocí této aplikace tak lze nahrávat například rozhovory či schůzky a zpětně je přehrávat a číst.

Otter je navržen tak, aby dokázal porozumět dlouhým konverzacím mezi několika lidmi, jedná se tedy o odlišný přístup, než jaký praktikují například hlasoví asistenti Google Assistant nebo Alexa. Podle Sama Linga z AISense, které stojí za aplikací Otter největším dílem, nejsou současné technologie dostačující pro konverzaci mezi dvěma či více lidmi.

Alza.cz_Výdej-2-e1481983222666

Přečtěte si takéAlzu napadli podvodníci, kteří nakupovali přes cizí zákaznické účty. Na vině byla nejspíš slabá heslaAlzu napadli podvodníci, kteří nakupovali přes cizí zákaznické účty. Na vině byla nejspíš slabá hesla

„Lidské schůzky jsou většinou komplikované a mohou trvat celé hodiny. Hlasoví asistenti jsou ale připraveni na krátké otázky typu ‚jaké bude dnes počasí‘,“ vysvětlil Ling v únoru pro TechCrunch. Pro použití Otteru není potřeba nic víc než stisknutí tlačítka pro nahrávání. Výslednou konverzaci lze poté pojmenovat, uložit do složky čí sdílet s kolegy ve skupině.

„V STRV jsme sami začali na některých poradách používat Otter, ovšem při všech setkáních s klientem z AISense je spuštěná aplikace samozřejmostí, aby se nikdy na nic nezapomnělo. Je až neuvěřitelné, jak se Otteru podařilo posunout umělou inteligenci rozeznávají lidský hlas. Technologie má samozřejmě své drobné mouchy, ale již dnes je vidět značný potenciál podobné služby, protože v USA vyvolalo spuštění aplikace velké mediální ohlasy,“ říká Lubo Smid, spoluzakladatel a CEO STRV.

Otter je dostupný na iOS, Android a na webu a prozatím rozpozná pouze hovory v angličtině, protože chce cílit primárně na USA a jiné anglicky mluvící země. V současné době je aplikace zdarma, avšak v budoucnu by v případě zpoplatnění mělo dojít na další funkcionality, jako například nahrávání telefonických hovorů.

STRV stálo za vývojem webu a aplikace

AISense, které je hlavním výrobcem aplikace, vybralo od investorů celkem již 13 milionů dolarů, především na vývoj Otteru, přičemž jeho šéf Sam Lig pracoval dříve pro Google a vytvořil například systém pro získávání polohy uživatelů map. STRV, které za svou desetiletou existenci vytvořilo přes 200 projektů, zkompletovalo pro AISense samotnou aplikaci a interaktivní web.

strv founders (2)

Martin Šťáva, Lubo Smid, Pavel Zeifart a David Semerád, zakladatelé STRV