Mall Group bude svou platební službu Mall Pay rozvíjet s ČSOB. Chystá platební karty i půjčky

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

John-Hollows-csob-jakub-havrlant-mall-group

John Hollows, generální ředitel a předseda představenstva ČSOB, a Jakub Havrlant, CEO a spolumajitel Mall Group

0Zobrazit komentáře

Možností, jak zaplatit za zboží na internetu, existuje nespočet a nové stále přibývají. Loni na podzim představila vlastní platební službu tuzemská e-commerce skupina Mall Group a nyní získává pro její další rozvoj silného hráče. V nově vzniklém společném podniku MallPay bude tuto platební službu rozvíjet společně s ČSOB. Cílem bude rozšiřovat Mall Pay do dalších obchodů a uspokojovat komplexní potřeby zákazníků, s čímž souvisí i plánované rozšiřování například o platební karty a v budoucnu i úvěry.

První důležitá věc, která ze společného podniku vzejde, je integrace Mall Pay do platební brány ČSOB. V e-shopech, které právě bránu od ČSOB využívají, si tak budou moci zákazníci vybrat i Mall Pay. To prozatím slouží především pro stále populárnější odložené platby. Podobný koncept už na českém trhu dělá Twisto, ale šéf Mall Pay Adam Kolesa pro CzechCrunch už v listopadu říkal, že si chce Mall Group postavit vlastní službu, aby ji mohlo dál rozvíjet podle svých představ.

mall-pay-web

To se nyní potvrzuje právě ve spolupráci s ČSOB, která má Mall Pay dostat dál než na současných dvanáct e-shopů. „Oblast e-commerce je pro ČSOB velmi důležitá, v oblasti online placení jsme lídrem na trhu. Úzce spolupracujeme s e-shopy a přinášíme jim už dnes bezpečná platební řešení, a to nejen pro naše klienty, ale pro všechny internetové zákazníky,“ říká Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro spotřebitelské financování, platební řešení a otevřené bankopojištění.

Ostatně je to právě ČSOB, které do své platební brány již nasadilo mezi prvními také platební službu Apple Pay, přestože sama banka ještě svým klientům možnost platit přes jablečnou platební neumožňuje. Její bránu nicméně využívá například Slevomat. Mall Pay tak bude další možností, které budou moci e-shopy i jejich zákazníci využít, a to prostřednictvím jednoduché integrace. Navíc do budoucna už platební služba z dílny Mall Group, které patří pod skupinu Rockaway, nebude jen o odložené platbě.

manifestomarket3

Přečtěte si takéNejdřív zákazník, pak investor. Rockaway chce z gastromarketu Manifesto vybudovat digitální kulturní hubNejdřív zákazník, pak investor. Rockaway chce z gastromarketu Manifesto vybudovat digitální kulturní hub

„Stavíme na svých zkušenostech z prostředí online nakupování. První rok cílíme na českém trhu zhruba na 50 až 60 tisíc zákazníků. Naše služby chystáme rozšířit například o účet na míru pro naše zákazníky, platební kartu a aplikaci do mobilu nebo věrnostní program odměn,“ prozrazuje Adam Kolesa, CEO Mall Pay, a doplňuje: „Mall Pay dále umožní nákupy na internetu prostřednictvím ČSOB pojistit proti poškození, zcizení a ztrátě a umožní prodloužení záruky. V horizontu dalšího roku bude nakupujícím nabídnuta možnost půjčky Mall Pay.“

adam-kolesa-rockaway-mall-pay

Foto: Mall Group

Adam Kolesa, CEO Mall Pay

Mall Pay vzniklo koncem loňského roku v rámci dceřiné společnosti české e-commerce skupiny Mall Group, v jejímž čele stojí Jakub Havrlant, kapitálovou účast ČSOB ve společném podniku ještě musí posvětit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Společný podnik MallPay by tak měl podle předpokladů začít fungovat od posledního letošního čtvrtletí.

Český Motionlab se stal na pražském Startup World Cup & Summitu nejlepším startupem regionu. Evropu ovládl švédský Mimbly

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

motionlab-swcs2

Foto: SWCS

Spoluzakladatelé Motiolabu Filip Koubek, Jan Sekerka, Radek Pšurný

0Zobrazit komentáře

Dvanáct nejlepších startupů z celé Evropy hostila ve středu 10. dubna Česká republika, kde se v pražském Kongresovém centru konala akce Startup World Cup & Summit. Jedenáct startupů dorazilo do Prahy jakožto vítězové regionálních kol, které se konaly po celé Evropě, a poslední z regionu V4 byl vybrán těsně před velkým finále. V konkurenci několika desítek projektů ovládl toto regionální kolo český startup Motionlab.

Brněnskému startupu, který vyvíjí platformu pro tvorbu personalizovaných videí, pak jen o kousek unikla i meta nejvyšší v celoevropském finále, které vítězi zajišťovalo výhru v podobě půl milionu dolarů. Absolutním vítězem pražského Startup World Cup & Summitu se stal švédský projekt Mimbly, který vyvíjí řešení pro udržitelnost a hospodaření s vodou.

Přestože se musel český Motionlab ve finále sklonit před švédským konkurentem, i vítězství v regionálním kole berou jeho spoluzakladatelé za velký úspěch. Ostatně Motionlab funguje teprve půl roku, a tak je pro ně i pozitivní hodnocení od porotců v rámci nabité konkurence potvrzením toho, že jdou správným směrem. Navíc jim titul regionálního šampiona zajišťuje jako všem dalším evropským finalistům vstupenku do globálního finále v Silicon Valley, kde se hraje o 1 milion dolarů a další zviditelnění.

Isabella-Palmgren-Mimbly-SWCS

Zakladatelka a CEO švédského startupu Mimbly Isabella Palmgrenová

„Být nejlepším startupem v regionu je pro nás velký úspěch. Potvrzuje to náš byznys a zároveň věříme, že díky tomu budeme rychleji škálovat a snadněji pronikneme i do Spojených států, kde nabíráme první klienty,“ usmívá se s pohárem pro vítěze regionálního kola Jan Sekerka, který Motionlab spoluzaložil spolu s Filipem Koubkem a Radkem Pšurným.

Unikátní video pro tisíce lidí

„Vyvíjíme platformu na tvorbu personalizovaných videí, ve kterých kombinujeme data o zákaznících s dynamickou videošablonou, abychom mohli vytvořit video na míru pro každého zákazníka,“ vysvětluje pro CzechCrunch spoluzakladatel Motionlabu Filip Koubek. Se svými kolegy za sebou má několik let zkušeností s tvorbou motion designu, reklamních videí i VR aplikací ve studiu Motionhouse, ze kterého dnes již samostatný startup Motionlab vyšel, a na těchto základech staví.

Výhodu proti konkurenci mají jednak v tom, že již mají dostatek zkušeností právě s produkcí videí, což je klíčová záležitost, aby výsledná videa vypadala opravdu dobře, a navíc vyvíjí svou cloudovou platformu tak, aby byla schopná generovat videa skutečně ve velké škále. Koubek hovoří o desítkách a klidně stovkách tisíc unikátních videí pro libovolné klienty či události.

swcsummit2019

Do Prahy se sjely nejlepší startupy z celé Evropy

V České republice mohli na vlastní kůži vyzkoušet produkt Motionlabu jako první ti, kteří navštívili letošní Marketing Festival. Právě ten personalizovaná videa pro každého účastníka rozesílal. „Mnoho lidí si myslelo, že šéf Marketing Festivalu Jindřich Fáborský video vytvořil opravdu pouze pro ně, což je přesně ten efekt, kterého chceme dosáhnout,“ pochvaluje si výsledek prvního velkého projektu Sekerka.

Díky Motionlabu nebyl problém vytvořit stovky unikátních videí pro každého, kdo v předchozích pěti letech Marketing Festival navštívil. Právě z historických návštěv byla sesbírána klíčová data, a tak se scény v každém videu měnily podle ročníků, které daný člověk navštívil, a nechyběla pochopitelně ani personalizovaná visačka. Motionlab nyní nabírá další klienty a i díky úspěchu na Startup World Cup & Summitu věří, že se mu byznys rychle rozběhne doma i v zahraničí.