McDonald’s v Česku zvedl ceny. Sýrové menu zdražilo o pětinu, cheeseburger překročil 40 korun
Populární řetězec rychlého občerstvení obvykle zvyšoval ceny jemně. Letos ale u nás poprvé v historii zdražil hned dvakrát.
Zvyšující se ceny energií, surovin, nákladů nebo vysoká inflace si nevybírají, na koho dopadnou. A poznal to i McDonald’s. Populární řetězec rychlého občerstvení musel dokonce vůbec poprvé v Česku sáhnout v jednom roce hned ke dvojímu zdražení a jeho zástupci naznačují, že na brzký pokles cen určitě čekat nemáme. Kupříkladu populární sýrová sezona, kterou McDonald’s tradičně vítá podzim, letos stojí o dvacet procent víc než před rokem. Až o desítky korun ale zdražily prakticky všechny položky na menu.
„V posledním období čelíme bezprecedentnímu zdražování klíčových surovin a cen energií. Zejména v druhém bodě je Česká republika jedna z nejvíce postižených v rámci EU,“ komentuje pro CzechCrunch Martin Troup, marketingový ředitel společnosti McDonald’s. A rovnou uvádí příklady, že třeba hovězí maso na burzách podražilo o 21 procent, bulky z důvodu zdražení pšenice o 18 procent. Ceny žene vzhůru také inflace. A přestože o cenách v restauracích McDonald’s rozhodují franšízanti, kteří u nás provozují všechny pobočky, zdražuje se v podobném duchu prakticky všude.
„V české ekonomice se děje něco mimořádného,“ napsal nedávno ve svém komentáři pro Hospodářské noviny Jiří Štický. Měl na mysli právě zdražování v McDonald’s, protože fastfoodový řetězec už plošně zvedal ceny letos na jaře a nyní je to podruhé. V jeho třicetileté historii na českém trhu jde o mimořádný krok, třeba loni zdražoval jen vybrané produkty. „Ještě v loňském roce jsme po zdražení čekali minimálně 12 týdnů na to, jaký efekt skutečně dané zdražení bude mít. V dnešní době, kdy se situace zásadně mění každý měsíc, musíme mít daleko aktivnější přístup v cenových doporučeních pro naše franšízanty,“ říká Troup.