Měla být online svatostánkem domácího filmu. Teď streamovací služba České kino pozastavuje činnost
Ambiciózní České kino se potýká s problémy s investicemi. Stávající předplatitelé mohou službu nadále využívat, nové ale nepřijímá a hledá investory.
Když se na jedné z velkých streamovacích služeb jako Netflix nebo HBO Max objeví český titul, má zpravidla zajištěnou vysokou sledovanost. Proto bylo vlastně překvapením, že služba zaměřená výhradně na domácí audiovizuální tvorbu přišla až koncem loňského roku. Projektu České kino ale počáteční úspěch příliš dlouho nevydržel. Přišel o hlavní investici a nyní se jeho provozovatelé rozhodli platformu „zmrazit“, zatímco se snaží najít nové investory.
„Jednoho dne bychom chtěli nabídnout všechny české filmy, které byly v kinech. Na jednom místě, legálně a ve vysoké kvalitě.“ Těmito slovy v prosinci ambice Českého kina popsal Miloslav Šmídrmajer, producent, režisér a jeden z jeho zakladatelů. Služba přitom při spuštění za 99 korun měsíčně nabídla poměrně úctyhodnou knihovnu 650 filmových i televizních titulů z domácí tvorby, od klasických komedií po novější díla.
Teď v tiskové zprávě oznámila, že za první měsíc nabrala přes tři tisíce uživatelů a v plánu bylo přilákat tisícovku dalších každý měsíc. Koncem letošního ledna už měla nabídka obsahovat 800 titulů včetně speciálních pořadů a bonusů zavádějících diváky do historie české kinematografie či do zákulisí vzniku oblíbených snímků.
Jenže nabídka se od té doby ve skutečnosti naopak zmenšila a snahy získat nové předplatitele skončily. Zakladatelé služby totiž podle vlastních slov krátce po oficiálním spuštění zjistili, že jejich hlavnímu investorovi se nepodařilo alokovat slíbené peníze nutné pro další rozvoj. Podle serveru Lupa je investorem projektu technologický podnikatel Karel Krčmář prostřednictvím firmy Climb4. Provozovatelem je pak firma Centrum českých filmů spoluvlastněná bývalým manažerem České televize Pavlem Krumpárem a Miloslavem a Pavlem Šmídrmajerovými.