Mercedes chce zpřístupnit elektromobilitu více lidem. Klíčem k úspěchu se má stát nový sedan EQE
Rodina elektrifikovaných modelů EQ jasně dokazuje, že se Mercedes-Benz elektromobility rozhodně nebojí. Ta nyní vítá nového člena, kterým se stává model EQE. Se svými sourozenci sdílí vytříbený design i kvalitní techniku, na rozdíl od nich ovšem jde vstříc širší zákaznické základně, kterou chce oslovit především cenou.
Pokud byste rádi koupili elektrický Mercedes a potrpíte si na sedany, máte v podstatě jedinou možnost, a tou je model EQS, luxusní vůz, který jako první získal architekturu, jež automobilka vyvinula výhradně pro elektromobily. Ovšem kdo nemá volné tři miliony korun, může na něj rovnou zapomenout. S nově představeným modelem EQE to ale tak docela neplatí.
Na novinku se dá nahlížet i jako na alternativu k EQS. Sice nebude mít opulentní rozměry a nebude svého majitele hýčkat takovým množstvím luxusu, bude však s EQS sdílet stejnou platformu. A hlavně by měla být k mání za příznivější cenu. Ta sice prozatím není známá – vůz se totiž dostane na trh až v příštím roce. Nižší cenovku ovšem naznačuje i samotný Mercedes.
Nejenže bude automobil kratší téměř o deset centimetrů, ale množství funkcionalit, které EQS nabízí v základní výbavě, bude u EQE dostupné pouze za příplatek. To se týká například obrazovky Hyperscreen, která proměňuje téměř celou palubní desku na jeden velký displej, nebo ovladatelné zadní nápravy.
To všechno jsou malé detaily, jejichž absence by ovšem mohla ve finále snížit cenovku základní verze vozu o nemalou sumu. „S novým EQE můžeme rychle zpřístupnit high-tech řešení našich elektrických vlajkových lodí EQS širší skupině kupujících,“ uvedl během prezentace modelu Markus Schäfer, provozní ředitel Mercedes-Benz.
Přesto EQE nebude v elektrické rodině Mercedesu působit jako chudý příbuzný. S vozem EQS bude sdílet stejnou baterii o kapacitě 90 kWh, která by na jedno nabití měla vystačit na více než 600 kilometrů. Totožná by měla být i architektura obou vozů a dokonce i stejný součinitel odporu, který z nich dělá jedny z nejaerodynamičtějších modelů na trhu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
S tím také souvisí přítomnost designu charakteristického pro celou rodinu EQ, který se však v tomto případě nejvíce ztotožňuje se vzhledem modelu EQS. Lehké odlišnosti lze najít snad jen na přední masce a také u grafiky denního svícení v předních světlometech. V čem se od sebe oba vozy ale výrazně liší, je výkon.
Zatímco EQS nabízí 516 elektrických koňských sil pohánějících všechna čtyři kola, v případě EQE by toto stádo mělo čítat 288 koní, jejichž síla je v základu přenášena pouze na zadní nápravu. Zde je dobré připomenout, že Mercedes má v plánu uvést model na trh hned ve dvou verzích. Prozatím ovšem není jasné, zda bude ona druhá verze tou rychlejší, či pomalejší.
V každém případě budou obě verze nového EQE daleko udržitelnější než předchozí modely firmy. Udržitelnost Mercedes vnímá jako stále důležitější téma, kterému se snaží jít i v EQE naproti. To dokazuje i využití recyklované oceli v architektuře vozu či široké zastoupení dalších recyklovaných a obnovitelných materiálů uvnitř.
Z nich jsou vyrobeny nejen potahy vozidel, ale například i vedení kabeláže. Tato filozofie se promítá i do samotné baterie, ve které problematický kobalt tvoří méně než deset procent z celkového složení.
EQE je zkrátka elektromobil, který chce u zákazníků bodovat celou řadou vlastností. Zda se mu to skutečně podaří, bychom se měli dozvědět v druhé polovině příštího roku, kdy se model dostane do výroby a následně také na americký a evropský trh.