Přivítejte elektrického krále silnic. Mercedes EQS je nejluxusnější elektromobil, který si můžete koupit

Patrik SvatošPatrik Svatoš

mercedes-eqs1

Foto: Mercedes-Benz

Elektrický Mercedes EQS

0Zobrazit komentáře

Když se řekne Mercedes třídy S, ve většině případů není potřeba nic moc dodávat. Prakticky to nejluxusnější, co si od německé automobilky můžete koupit, má vybudované nesmírně silné jméno. A kdo ví, jednoho dne možná to stejné bude platit také o Mercedesu EQS, tedy třídě S na elektrický pohon, která se premiérově plně odhalila světu.

Mercedes EQS je pořádný kus auta. Však na délku má více jak 5,2 metru. V nabídce bude ve dvou verzích, a to s pohonem zadních a všech čtyř kol. Obě verze v útrobách mají jednu z největších baterii, kterou v elektromobilech najdete. Kapacita činí 107,8 kWh, což znamená papírový dojezd až 770 kilometrů na jedno nabití.

Za zmínku stojí i výkon, který v případě zadokolky je 245 kW a 385 kW s pohonem všech kol. V budoucnu dorazí i verze s výkonem 560 kW. Novinka se pyšní skvělý aerodynamickým odporem, který se zastavil na hodnotě Cd 0,20. Tento údaj vám zřejmě příliš neřekne, ale z Mercedesu EQC dělá nejaerodynamičtější sériově vyráběný vůz na světě.

Na palubě je kromě pořádného luxusu také velká porce výpočetního výkonu. Konkrétně jde o osmijádrový procesor a 24 GB operační paměti. Poháněn musí být nejen infotainmentový systém Mercedesu, ale také veškeré asistenční systémy. Ostatně v závislosti na výbavě může být v autě až 350 senzorů, které monitorují vzdálenosti, teploty, obsazenost sedadel, využívání jednotlivých funkcí vozu.

mercedes-eqs8

Foto: Mercedes-Benz

Elektrický Mercedes EQS

Mercedes EQS nastupuje na vlnu, kterou už známe například z telefonů. Po zakoupení auta si budete moci připlácet za další služby. V prvé řadě půjde o různé módy, hry, ale také například zvukový projev auta. Následně by mohlo jít například o lepší světlomety nebo jízdní asistenty.

Vše si přitom zákazník bude moci nejdříve vyzkoušet v bezplatném období a až následně se rozhodnout, zda chce platit měsíčně, nebo ročně. Jednoduše tak budete moci za určité věci platit pouze v to období, kdy je budete potřebovat.

V hlavní roli luxus

Asi jen málokdo mohl očekávat, že interiér se ponese v jiném než luxusním, svěžím a samozřejmě moderním duchu. Lehká inspirace z Mercedesu třídy S nelze přehlédnout, ale přesto je elektrická verze svá. Před volantem, uprostřed palubní desky, ale také před spolujezdcem můžete mít displeje.

Středový displej nabídne úhlopříčku až 17,7 palce a podobně jako ten před spolujezdcem je vybaven haptickou odezvou. Myslelo se i na head-up displej s rozšířenou realitou, jak je poslední dobou zvykem i u podstatněji levnějších modelů.

mercedes-eqs4

Foto: Mercedes-Benz

Elektrický Mercedes EQS

mercedes-eqs5

Foto: Mercedes-Benz

Elektrický Mercedes EQS

Mnoho funkcí půjde ovládat přes hlasovou asistentku Mercedesu, která komunikuje ve 27 jazycích. Dokáže vám říci informace nejen o počasí, ale umí zapnout i masážní funkci jakéhokoli sedadla. Nově zvládne také například otevřít dveře, aniž by řidič musel vystupovat z auta.

Zábavní systém je připravený také pro cestující na zadních sedadlech, ze kterých lze ovládat prakticky všechny funkce auta. Novinkou jsou předinstalované aplikace pro online streamování hudby přímo v infotainmentu auta, která se může rozehrát do celého interiéru prostřednictvím 15 reproduktorů o celkovém výkonu 710 wattů od společnosti Burmester.

Součástí sériové výbavy je také vzduchový podvozek. Jakmile se rychlost přehoupne přes 120 km/h, automaticky se přiblíží více k silnici, aby snížil aerodynamický odpor. Jakákoliv manipulace s autem, které má na délku více jak pět metrů, není vždy jednoduchá. Inženýři německé automobilky to vyřešili natáčením zadní nápravy, která se umí natočit až o deset stupňů proti pohybu přední nápravy a tím snížit poloměr otáčení.

Komfortnímu cestování pomůžou také digitální LED světlomety, které umějí na vozovku před vámi vykreslovat symboly pro upozornění. Jde například o symbol práce na silnici či naznačení změny pruhu, kterou budete muset brzy udělat. Podobně jako konkurenční modely umí i Mercedes EQS zesílit světelný paprsek směrem na osobu, která se pohybuje po silnici. V tu chvíli vidíte silnější pruh světla, který vás lépe upozorní na jeho přítomnost.

mercedes-eqs6

Foto: Mercedes-Benz

Interiér elektrického Mercedesu EQS

Na dlouhých trasách přijde vhod asistent řízení, který umí spolupracovat s mapovými podklady, systémem hlídání jízdního pruhu, ale také adaptivním tempomatem. Díky této kombinaci dokáže auto řídit autonomně a vy vše držením volantu pouze kontrolujete. Jakmile potřebujete změnit pruh, stačí pouze aktivovat blinkr a Mercedes EQS se sám zařadí. Ostatně tohle fungovalo už v předchozí generaci Mercedesu třídy S.

Na dlouhé cestě si objednáte kávu, zakousnete nějakou svačinu a v případě nabíjení výkonem 200 kW budete mít za patnáct minut dojezd větší o 300 kilometrů. Mercedes se ujímá prvenství i ve výkonu rekuperace, která zvládá až 290 kW. Donedávna bylo v této disciplíně králem Porsche Taycan, které zvládá 265 kW, nyní se na první pozici posouvá právě Mercedes. Výhodou je, že rekuperace funguje až do zastavení vozu. Při přijíždění na křižovatku tedy vůbec nemusíte šlapat na brzdový pedál.

Novinka dozajista přiláká fanoušky elektromobilového luxusu, nicméně se zatím neví, kdy na trh oficiálně vstoupí. Mercedes během představení nezmínil termín startu prodeje ani cenu.

mercedes-eqs3

Foto: Mercedes-Benz

Elektrický Mercedes EQS

mercedes-eqs2

Foto: Mercedes-Benz

Interiér elektrického Mercedes EQS