Měří stav pacienta, aby mohl doktor na dálku stanovit diagnózu. Slovenský startup teď podpořili čeští investoři

Peter BrejčákPeter Brejčák

scase-regular

Foto: Scase

Zařízení Scase obsahuje senzory jako IR teploměr, pulzní oxymetr, glukometr nebo tlakoměr

0Zobrazit komentáře

O poskytování zdravotní péče na dálku, aby se doktoři za pacienty nemuseli zdlouhavě přesouvat, se mluví léta a pandemie koronaviru tento trend jen zdůraznila. Častým problémem v telemedicíně je ale neschopnost správně měřit základní data o zdravotním stavu lidí. A právě na to reaguje slovenský startup Scase, který zařízení pro vzdálený monitoring pacientů vyvíjí. Nyní oznámil získání další podpory investorů.

Celkem 500 tisíc eur, v přepočtu přibližně 12 milionů korun, do Scase vkládá skupina investorů tvořená českými fondy Y Soft Ventures a AI Startup Incubator a zakladatelem úspěšně exitovaného startupu Brand Embassy Vítem Horkým, který se nyní věnuje andělskému investování. Toto kolo je pro další investory stále otevřené.

Stejnou částku loni v září do firmy vložil také fond BTCZ Ventures spadající pod společnost bpd partners miliardářské trojice Vasil Bobela, Jan Dobrovský a Petr Pudil s B3 Holding. Celkem tak už Scase od investorů vybral jeden milion eur, přibližně 25 milionů korun.

„Scase jsme sledovali už delší dobu a přesvědčilo nás, jak se Martinovi a jeho týmu daří posouvat projekt produktově i byznysově dopředu. V oblasti modernizace zdravotnictví vidíme ohromný potenciál. A to jak ve vyspělém, tak v rozvojovém světě. Scase má skvěle našlápnuto tento potenciál využít, takže jsme rádi, že u toho můžeme být a firmu podpořit nejen finančně, ale i našimi zkušenostmi s byznysem kombinujícím hardware a software,“ uvedl Miloš Sochor, Managing Director Y Soft Ventures.

s-case-tym-min

Foto: Scase

Tým slovenského startupu Scase

Za startupem stojí zakladatel Martin Pekarčík, který na myšlenku založit Scase přišel v roce 2018 během cestování napříč Afrikou, kde měl možnost vidět absolutní rozdíly v přístupu obyčejných lidí ke zdravotní péči. „Ti museli často v akutních stavech do nemocnic docházet několik hodin, pojem screeningu či preventivní péče se v těchto oblastech jednoduše nevyskytoval,“ popisuje své zážitky.

Společně se svým týmem následně vytvořili koncept zdravotnického zařízení, které umožní vzdálený monitoring pacientů pomocí kombinace několika senzorů jako IR teploměru, pulzního oxymetru, glukometru nebo tlakoměru. Naměřená data v reálném čase posílá k doktorovi, jenž přes videohovor dokáže snadněji a přesněji určit diagnózu pacienta a další postup léčby.

„Už během prvních šesti měsíců aktivního pilotování na Slovensku, v Gruzii či Severní Makedonii se nám prostřednictvím Scase podařilo zachránit životy pacientů, dokázali jsme také zefektivnit práci mnoha lékařů a zvýšit motivaci pacientům k managementu svého zdraví,“ pochvaluje si Pekarčík.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Zájem o zařízení hlásí privátní kliniky a nemocnice například v Moldavsku, Albánii nebo Spojených arabských emirátech. Na slovenský startup ale kromě expanze během letošního roku čeká několik dalších výzev, mezi nimi například příprava na masovou výrobu nebo získání CE značky, jež umožní komerční prodej zařízení.

„Scase podporujeme v růstu už od začátku a cítíme velký potenciál spočívající v zajímavém nápadu, inovativním přístupu a zásadním přínosu pro pacienty v komfortu při poskytování zdravotní péče. Ukazuje se, že naše důvěra a nadšení z nabízeného řešení je trend a budoucnost lepší zdravotní péče. Potvrzuje to i zájem dalších investorů, kteří cítí potenciál projektu Scase. Následující rok bude zásadní a my věříme, že se potvrdí správnost naší investice,“ komentuje nové investiční kolo Tomáš Bobela z bpd partners.

„Odvětví telemedicíny již dlouho čekalo na nástroj, který je postaven na skutečných potřebách pacientů a personálu ve zdravotnictví. Technologie Scase pro nás představuje inovativní zařízení telemedicíny, virtuální péče a zdravotnictví. Investicí do Scase chceme podpořit jejich efektivní a snadno použitelné řešení, které věříme, že bude katalyzátorem lepší zdravotní péče,“ doplňuje obchodní ředitel a partner AI Startup Incubatoru Angelo Burgarello.

150 milionů pro Daytrip. Český startup propojuje řidiče s turisty už v 85 zemích a těží z růstu zájmu o bezpečné cestování

Peter BrejčákPeter Brejčák

tomas-turek-marketa-blahova-daytrip-founders-min-copy-min

Foto: Daytrip

Zakladatelé Daytripu Tomáš Turek a Markéta Bláhová

0Zobrazit komentáře

Pandemie koronaviru do velké míry negativně ovlivnila globální cestovní ruch, lidé však pořád mají chuť cestovat a hledají bezpečnější možnosti dopravy. Z toho těží tuzemský startup Daytrip, jenž vyvíjí platformu pro soukromou přepravu pro turisty mezi městy. Nyní už cestovatele vozí v 85 zemích po celém světě a v rozvoji mu pomůže další kolo investice.

Celkem 6,14 milionu eur, v přepočtu 150 milionů korun, do Daytripu v rámci takzvané série A posílá skupina investorů v čele s maďarským fondem Euroventures a s přispěním předchozích investorů J&T Ventures, Nation 1 a Pale Fire Capital. Ti už startup ve dvou fázích v roce 2020 a následně 2021 podpořili dohromady částkou přibližně 40 milionů korun.

„Tým Daytripu prokázal schopnost vybudovat rychle rostoucí mezinárodní firmu a cílem naší investice je pomoci společnosti vrátit se po pandemii na růstovou trajektorii. Jsme nadšeni investicí v Česku a příležitostí spolupracovat s vynikajícím manažerským týmem i dalšími investory, kteří Daytrip podporují,“ říká Zoltán Tóth, partner Euroventures.

Daytrip turistům nabízí možnost objednat si soukromý vůz s místními řidiči. Právě to nahrává trendu soukromého a bezpečnějšího cestování, o které je na trhu stále větší zájem. Startup v roce 2015 zakládala pětice Tomáš Turek, Markéta Bláhová, Jan Prokop, Jiří Sváček a Valeriia Pshenychna kteří se zaměřili především na cestovatele ze zámoří procházející Evropu.

tomas-turek-ceo-daytrip

Foto: Daytrip

Tomáš Turek, ředitel startupu Daytrip

Díky rychlé expanzi se Daytrip rozšířil do dalších zemí, před začátkem pandemie koronaviru před dvěma lety jich bylo 65 a nyní je jich už o dvacet víc. Celkem služby firmy využilo přes 300 tisíc turistů. V poslední době startup spustil nový web a aplikaci pro zákazníky i řidiče. V Itálii a Mexiku zároveň otestoval nový produkt pro sdílenou přepravu, který se má letos dočkat dalšího rozšíření.

Teď se Daytrip připravuje na nadcházející sezonu. Díky práci na produktu v průběhu covidového útlumu startup plánuje získaný kapitál využít na větší a rychlejší expanzi i vývoj produktů přizpůsobených pro postpandemické cestování. Dále chce firma zlepšovat škálovatelnost a hledat strategická partnerství.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Podle vyjádření pro CzechCrunch Daytrip za první dva měsíce letoška roste trojnásobně oproti roku 2019, což byl poslední předcovidový rok a pro startup zároveň historicky nejúspěšnější. Růst si tak chce udržet a v plánu má letos v tržbách překročit hranici 40 milionů eur, tedy bezmála miliardu korun.

„Důvěra, kterou do nás Euroventures vložili v podobě nové významné investice, nám umožňuje nejen pokračovat v naší předcovidové exponenciální trajektorii, ale také využít zcela nové a velmi lukrativní příležitosti, které se od té doby na trhu objevily,“ popisuje Tomáš Turek z pozice ředitele Daytripu.