Metro D se začne stavět v řádu týdnů. Praha získala stavební povolení, ministerstvo odmítlo odpůrce
Mluví se o ní jako o stavbě dekády. A nyní jí už nic nebrání. Výstavba čtvrté linky pražského metra začne ještě letos. Podle radního pro dopravu Adama Scheinherra dokonce už v řádech týdnů. Město totiž získalo pravomocné stavební povolení, což znamená, že proti stavbě už se není možné odvolat.
„Ministerstvo dopravy dnes zamítlo odvolání odpůrců stavby metra D a potvrdilo původní rozhodnutí o stavebním povolení. Je to neuvěřitelný úspěch,“ uvedl radní na svém facebookovém profilu s tím, že to nebylo jednoduché, protože odpůrců bylo mnoho. To, že se při přípravě stavby postupovalo správně, potvrdil podle Scheinherra rovněž Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Rychle se může začít stavět i díky tomu, že už nyní je pod Prahou 4 zhruba půl kilometru tunelů, což bylo možné díky dokončenému geologickému průzkumu. „Brzy se začnou velmi rychle rozrůstat. Metro D je jedna z nejvýznamnějších investic v Praze i České republice, do které hlavní město investovalo už skoro dvě miliardy korun,“ uvedl také Scheinherr.
Letos má jít na čtvrtou linku metra 4,3 miliardy korun. Začne se výstavbou mezi Pankrácí a Novými Dvory, poté by měla pokračovat do Depa Písnice. Teprve v druhé etapě se počítá také s úsekem mezi Pankrácí a náměstím Míru. Dohromady bude mít „déčko“ deset stanic a celkové náklady na něj mají dosáhnout 98 miliard korun. To jsou mimochodem zhruba dva až tři tunely Blanka. Současný harmonogram počítá s tím, že metro bude v provozu v roce 2029.
Stanice na Pankráci bude přestupní – z linky C na D – a bude mít obrat kolem sto dvaceti tisíc cestujících denně. Linka D ostatně obslouží hlavně největší městskou část Prahu 4 s velkými sídlišti, jako jsou Krč, Lhotka, Novodvorská nebo Libuš. V nich bydlí asi sto padesát tisíc obyvatel. Ti všichni nyní spoléhají především na autobusovou dopravu.